IK, STA

 |  Družba

Zaupanje potrošnikov najnižje v zgodovini

Statistični urad padec pripisuje epidemiji novega koronavirusa

kk

Poslabšanje razpoloženja potrošnikov glede na april lani pa je bilo predvsem posledica precej manj optimističnih pričakovanj glede števila brezposelnih in glede gospodarskega stanja v državi.
© Mohamed Hassan / pxhere.com

Slovenija je v aprilu zabeležila največji upad zaupanja potrošnikov od marca 1996, ko so statistiki začeli spremljati ta kazalec, so danes sporočili iz Statističnega urada RS. Vrednost indeksa se je na mesečni ravni znižala za 30, na medletni ravni pa za 41 odstotnih točk. Statistični urad padec pripisuje epidemiji novega koronavirusa.

Po podatkih statistikov so se aprila glede na marec poslabšale vse štiri komponente, ki sestavljajo kazalnik mnenja potrošnikov: pričakovanje potrošnikov glede finančnega stanja v gospodinjstvu za 30 odstotnih točk, pričakovanje o gospodarskih razmerah v državi za 41 odstotnih točk, pričakovanje glede števila brezposelnih za 39 odstotnih točk, pričakovanje potrošnikov glede varčevanja pa za 13 odstotnih točk.

Poslabšanje razpoloženja potrošnikov glede na april lani pa je bilo predvsem posledica precej manj optimističnih pričakovanj glede števila brezposelnih in glede gospodarskega stanja v državi, oba kazalnika sta se namreč poslabšala za 59 odstotnih točk. Poslabšala sta se tudi kazalnika pričakovanje glede finančnega stanja v gospodinjstvu (za 34 odstotnih točk) in pričakovanje glede varčevanja (za 11 odstotnih točk).

Poslabšali so se tudi kazalniki, ki jih statistiki merijo le vsako četrtletje. Pričakovanja potrošnikov glede nakupa avtomobila so se glede na januar znižala za 12 odstotnih točk, pričakovanja glede nakupa ali gradnje stanovanja za šest odstotnih točk, pričakovanja glede obnove stanovanja pa za 15 odstotnih točk.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.