Staš Zgonik

 |  Mladina 52  |  Družba

Neodgovorni oglasi

Oglaševanje zdravil, kot da ne bi bilo epidemije

Polne police zdravil, ki zakrivajo simptome virusnih obolenj

Polne police zdravil, ki zakrivajo simptome virusnih obolenj
© Borut Krajnc

Urejeno poslovno žensko med sestankom popade kašelj. Brez skrbi. »Ko vam kašelj ruši načrte, imejte rešitev vedno pri roki. Tablete Fluimukan.« Tako se začne oglas za Lekovo zdravilo brez recepta za lajšanje kašlja, ki se v oglasnih blokih slovenskih televizij predvaja te dni. V času pandemije nalezljive bolezni, pri kateri je eden glavnih simptomov suh kašelj, nam oglaševalec priporoča, naj preprosto vzamemo zdravilo: »Tako bo vaš dan lahko potekal, kot ste si zamislili.«

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Staš Zgonik

 |  Mladina 52  |  Družba

Polne police zdravil, ki zakrivajo simptome virusnih obolenj

Polne police zdravil, ki zakrivajo simptome virusnih obolenj
© Borut Krajnc

Urejeno poslovno žensko med sestankom popade kašelj. Brez skrbi. »Ko vam kašelj ruši načrte, imejte rešitev vedno pri roki. Tablete Fluimukan.« Tako se začne oglas za Lekovo zdravilo brez recepta za lajšanje kašlja, ki se v oglasnih blokih slovenskih televizij predvaja te dni. V času pandemije nalezljive bolezni, pri kateri je eden glavnih simptomov suh kašelj, nam oglaševalec priporoča, naj preprosto vzamemo zdravilo: »Tako bo vaš dan lahko potekal, kot ste si zamislili.«

Prikrivanje simptomov okužbe dihal z zdravili, da bi lahko kljub bolezenskim znakom nemoteno opravljali službene obveznosti, je v tem trenutku za epidemiologe prava mora. Izkoreninjenje prezentizma, prihajanja v službo kljub bolezni, bi moral biti eden ključnih ukrepov za preprečevanje širjenja okužb. Ravno okužbe na delovnem mestu so v največjem deležu krive za to, da se epidemija še vedno ni umirila. A oglaševalci se s tem očitno ne ukvarjajo.

Člani simfoničnega orkestra takoj po začetku nastopa začno kihati in smrkati. Dirigent jim ponudi takojšnjo rešitev, da lahko nastop izpeljejo do konca – Krkino nosno pršilo Septanazal.

Kot vsako leto na začetku sezone prehladnih obolenj so se tudi letos na televiziji začeli predvajati oglasi za raznorazna zdravila brez recepta, ki lajšajo najpogostejše simptome okužb dihal. A ne glede na to, da so letos razmere s tega vidika popolnoma drugačne – ob pojavitvi kateregakoli simptoma bi morali takoj odpovedati vse obveznosti in ostati doma – oglasov niso niti malo prilagodili. Vsi reklamni spoti se sicer zaključijo z ekspresno zdrdranim ponarodelim obveznim opozorilom: »Pred uporabo natančno preberite navodila. O tveganju in neželenih učinkih se posvetujte z zdravnikom ali farmacevtom.« A kakšno dodatno opombo, češ »če imate simptome, ostanite doma in nikakor ne hodite sami v lekarno po naše zdravilo«, boste zaman čakali.

Priporočajo pa, da ob prvih znakih gripe in prehlada ukrepate takoj. »Vzemite Lekadol Plus C!« 

Boleče grlo? »Vzemite Angal!« Kašljate, pa niste prepričani, katero zdravilo bo zares pomagalo? »Broncho stop za vse vrste kašlja pri prehladnih obolenjih.« Se slabo počutite? »Ko se vas nekaj loteva in imate vročino, vzemite Daleron C.« Seveda s tem ne kršijo zakonov ali pravilnika o oglaševanju zdravil. Za nadgraditev pravilnika bi morala poskrbeti vlada, ki pa ima težave že z najočitnejšimi zakonodajnimi luknjami – za preprečevanje prezentizma denimo ni bila sposobna niti vsaj začasne uzakonitve 100-odstotnega nadomestila za bolniško odsotnost.

Bi pa, zlasti od farmacevtskih podjetij, v teh časih pričakovali večjo stopnjo samoregulacije, občutljivosti in razmisleka glede sporočil, ki jih pošiljajo v javnost

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.