Zala Kramperšek

 |  Mladina 14  |  Družba

Kako kaže e-skirojem?

Poostreni nadzor nad pravilno rabo e-skirojev

Število e-skirojev na slovenskih ulicah se po podatkih Agencije za varnost prometa povečuje, zato bo policija z redarji prihodnje dni nadzirala pravilno rabo e-skirojev. Agencija je v sodelovanju z zavodom Vozim minuli četrtek pripravila tudi prireditev Prihodnost e-skirojev v Sloveniji. Tako je v Sloveniji, drugod pa priljubljenost e-skirojev ni samoumevna. Parižani so se denimo na referendumu, udeležilo se ga je sicer malo ljudi, s skoraj 90 odstotki glasov zavzeli za prepoved izposoje e-skirojev.

Tudi pri nas so vozniki e-skirojev med kolesarji in pešci hitro postali nepriljubljeni, predvsem zaradi prehitre vožnje. To so na ljubljanskem območju za pešce lani omejili na pet kilometrov na uro. Po podatkih agencije je bilo lani 231 prometnih nesreč z udeležbo e-skirojev, največ v mestih, vozniki e-skirojev pa so sami povzročili 152 prometnih nesreč. Policija je lani ugotovila 727 prekrškov, ki so jih zagrešili vozniki e-skirojev, med njimi izstopa nepravilna smer vožnje, letos je bilo v nesrečah udeleženih že 20 voznikov e-skirojev.

Izid referenduma v Parizu je posledica podobnih težav, saj se tudi Parižani že dolgo pritožujejo zaradi brezobzirne vožnje voznikov e-skirojev. Pariz, ki je nekoč veljal za pionirja pri sprejemanju storitev izposoje e-skirojev, bo kmalu edina večja evropska prestolnica, kjer bodo ta vozila, ki jih je mogoče rezervirati prek aplikacije, prepovedana.

Lahko kaj podobnega pričakujemo tudi pri nas? Iz oddelka za gospodarske dejavnosti in promet in iz mestnega redarstva ljubljanske občine sporočajo, da ne razmišljajo o prepovedi prometa z e-skiroji, načrtujejo pa ozaveščanje o spoštovanju cestnoprometnih predpisov. »Podpiramo trajnostno naravnana prevozna sredstva, med katera sodijo tudi e-skiroji, vendar morajo biti uporabniki pri vožnji pozorni na druge, zlasti v območju za pešce. Mestno redarstvo je pri svojem delu ves čas pozorno tudi na kršitve, izvedene med vožnjo z e-skiroji, in največ težav se pojavlja prav znotraj območij za pešce.«

Policisti in redarji bodo prihodnje dni preverjali, ali vozniki e-skirojev uporabljajo dovoljene prometne površine, izpolnjujejo pogoje za udeležbo v prometu in ali vozniki, mlajši od 18 let, nosijo zaščitno čelado. Pozorni bodo na prepovedano rabo slušalk ali mobilnega telefona med vožnjo. Opozarjajo pa, da so zaradi tihe vožnje in hitrosti lahko nevarni tudi vozniki e-skirojev.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.