Monika Weiss

 |  Mladina 15  |  Politika

Nedopustna »rešitev«

Kako se je lahko zgodilo, da je predvidena elektrifikacija novega tira Divača–Koper zastarela ter stroškovno in energijsko potratna?

Alenka Bratušek s kipom sv. Barbare na gradbišču najdaljšega predora na trasi drugega tira Divača – Koper

Alenka Bratušek s kipom sv. Barbare na gradbišču najdaljšega predora na trasi drugega tira Divača – Koper
© Ministrstvo za infrastrukturo

»Drugi tir Divača-Koper bo sodobna, hitra, varna in okolju prijazna proga,« uvodoma piše na spletni strani projekta drugi tir. Vendar vsaj dve omenjeni promocijski oznaki – »sodobna« in »okolju prijazna« – nista utemeljeni. Po veljavnem načrtu bo namreč nova proga Divača–Koper elektrificirana s sistemom, s katerim se je v 30. letih prejšnjega stoletja začela elektrifikacija slovenskih železniških prog v Sloveniji, to je z enosmerno napetostjo tri kilovolte. Da je taka rešitev za elektrifikacijo nove železniške proge, ki bo del sodobnega vseevropskega omrežja za transport (TEN-T), neutemeljena – še zlasti, ker ne temelji na nobeni študiji alternativ –, v zadnjem poročilu predsednika vlade opozarja projektni svet za civilni nadzor projekta drugi tir.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.

Pisma bralcev

  • Peter Grom, Ljubljana

    Nedopustna »rešitev«

    Dokler nam bodo nove ceste (severna os) in železniške proge (Divača – Koper) »gradili« politiki, ki vse svoje ambicije vežejo na nek določen datum, ko naj bi bil »njihov projekt« končan in bodo ob zvokih »plehmuzike« in v soju žarometov zasluženo rezali vrvice, te ceste in proge ne bodo »sodobne in okolju prijazne«. Več

  • Marko Kotnik, Metnaj

    Nedopustna »rešitev«

    Članek z gornjim naslovom, izpod peresa novinarke Monike Weiss, nedvomno pritegne vsakega elektrotehnika, kamor prištevam tudi sebe. Članek je napisan strokovno pravilno, korektno, profesionalno. V pravem pomenu besede. Več