Potrojitev parkirnine za terence
Parizu naj bi sledili vsaj še Lyon, Bordeaux in Grenoble
Poziv za udeležbo na referendumu: »Več ali manj osebnih avtomobilov v Parizu?«
© Profimedia
Parižani so prejšnjo nedeljo na referendumu potrdili trikratno podražitev parkirnine za cestna terenska vozila (SUV, angl. Sports Utility Vehicle), ki jo je predlagala županja Anne Hidalgo. Za podražitev s šest evrov na uro na 18 v mestnem središču, v predmestju pa s štirih evrov na uro na 12 je glasovalo skoraj 55 odstotkov udeležencev glasovanja.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Poziv za udeležbo na referendumu: »Več ali manj osebnih avtomobilov v Parizu?«
© Profimedia
Parižani so prejšnjo nedeljo na referendumu potrdili trikratno podražitev parkirnine za cestna terenska vozila (SUV, angl. Sports Utility Vehicle), ki jo je predlagala županja Anne Hidalgo. Za podražitev s šest evrov na uro na 18 v mestnem središču, v predmestju pa s štirih evrov na uro na 12 je glasovalo skoraj 55 odstotkov udeležencev glasovanja.
Višjo parkirnino za večja vozila sicer načrtujejo tudi druga francoska mesta, kot so Lyon, Bordeaux in Grenoble.
Anne Hidalgo iz socialistične stranke, ki Parizu županuje od leta 2014 in je prva pariška županja sploh, je pojasnila, da želijo z ukrepom »zmanjšati onesnaženje in mesto narediti varnejše«. Sklicevala se je na izsledke številnih raziskav, po katerih težki terenci porabijo več goriva, bolj onesnažujejo zrak in so nevarnejši. Da so vozila SUV v nesrečah zaradi svoje mase in okorne oblikovanosti zelo nevarna za druge udeležence v prometu, so že pred leti pokazala testna trčenja nemškega združenja za varnost GDV. Višje parkirnine bodo od maja veljale za terence, težje od 1,6 tone oziroma težje od dveh ton, če so električni, je sporočila agencija Reuters. Pri tem je navedla eno od uporabnic v Parizu sicer zelo razširjenih terencev: »To nas bo stalo približno 200 evrov na dan. To je izjemno drago. Življenje je drago, otroci so dragi. Namen je, da nehamo uporabljati svoj avto, vendar tega potrebujemo, da med prazniki in za konec tedna zapustimo Pariz.«
Referendum je potekal manj kot leto po tem, ko so prebivalci Pariza izglasovali prepoved električnih skirojev, ukrep pa je v skladu s prometno preobrazbo Pariza v mesto, prijaznejše do kolesarjev in pešcev. Od leta 2020 je pridobil 84 kilometrov kolesarskih stez, uporaba koles je v času po kovidu zrasla za 71-odstotkov, podatek mestne občine povzema agencija Reuters, mesto pa je nekatera območja, med njimi tudi nabrežja Sene, spremenilo v območja za pešce.
Da je uvedba višje parkirnine za terence smiselna, meni tudi Žiga Malek, okoljski znanstvenik. »Prostora v mestih ni, če pa že je, mora tisti, ki ga več zavzame, plačati več,« je zapisal na omrežju X. SUV je v primerjavi z »običajnim« osebnim vozilom razreda B ne le višji, širši, težji in daljši, ampak zavzema tudi 67 odstotkov več prostora. Poudaril je še varnostni vidik – njihova višina vpliva na slabšo vidljivost dogajanja pred vozilom, posebej slabo vidni so otroci. To, da se vozimo z vse večjimi in težjimi avtomobili, je v nasprotju s prizadevanji za zmanjšanje porabe vseh vrst surovin.
Priljubljenost terencev se povečuje tudi v Sloveniji. Podatki sekcije za motorna vozila pri trgovinski zbornici kažejo, da je lani delež vozil, ki se kvalificirajo kot SUV, med novimi vozili znašal 48,4 odstotka. Leta 2021 je bil ta delež 36,4 odstotka. Bo Ljubljana kdaj sledila Parizu?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.