Nove norosti NSi

Politiki NSi so zanimivi ljudje. Veliko tenkočutnost kažejo do ljudi, ki bi morali spremeniti svoje dosedanje navade. Njihov predsednik je ob neki priliki odločno izjavil, da so oni sicer za zeleni prehod, vendar to ne sme vplivati na gospodarstvo. Zanima me kako izgleda, kot v etablirani stranki, njihova zelena politika, saj si brez nekih sprememb dosedanjih navad in sprememb v načinu poslovanja podjetij ni mogoče predstavljati zboljšanja življenjskega okolja in omilitev burnih vremenskih sprememb.

Ali se v svoji tenkočutnosti vprašajo zakaj od lanskega leta ni praktično nobene vremenske spremembe, ki ne bi povzročila škode prebivalcem? Ali se mogoče vprašajo kako je možno v Ljubljani dihati ob onesnaženem zraku, ki ga še dodatno poslabšujejo visoke temperature?

Sprašujem se zakaj je Ljubljana zgradila parkirišča na obrobju mesta in ob železniških postajah, če ne zato, da bi s prehodom na javni promet, zmanjšali število osebnih avtomobilov v mestu? Zato je popolnoma smiselna uvedba takse za vstop v mesto za tiste voznike, ki mislijo, da so izgubljeni brez osebnega vozila. Strokovnjaki bodo povedali, da takšne takse že obstajajo v nekaterih mestih, denimo v Londonu taksa z roba mesta celo narašča proti središču.

Slovenska vlada je preveč previdna pri uvajanju sprememb, ki bi jih zaradi razmer že morala uveljaviti. Nekdanji ljubljanski župan Hribar je, ko je v Ljubljani začel obratovati tramvaj, nemudoma prepovedal mestnim uradnikom uporabljati kočije in jih preusmeril na tramvaj. Ja javni uslužbenci imajo pač nekoliko večje obveznosti do javnosti kot navadni državljani. Moti pa to, da se vlada ne zanima za tista podjetja pred katerimi parkirajo množice avtomobilov, ob tem se pa ta podjetja hvalijo, da poslujejo okoljsko prijazno. Ta podjetja so včasih dovažala in odvažala svoje delavce z avtobusi.

Še o priljubljeni temi NSi: ali za kurjavo uporabljati drva v strnjenih naseljih ali ne. Če malo polistajo po starih časopisih bodo ugotovili, da so pred leti v Loškem potoku bili plat zvona zaradi slabega zraka, ki so ga povzročala individualna kurišča na drva. Zato so takrat naročili Inštitutu Josef Štefan, da najdejo rešitev za omilitev tega problema. Kolikor mi je znano različni filtri za zajemanje in filtriranje plinov na individualnih kuriščih niso bili preveč uspešni. Prava rešitev je le ogrevanje preko centralne kurjave.

Na koncu še enkrat vprašanje: ali so večjega usmiljenja vredni tisti, ki morajo začeti spreminjati svoje osebne in poslovne navade ali tisti, ki trpijo zaradi onesnaževanja okolja in burnih vremenskih sprememb? Vladi bi se že morali smiliti slednji in zato bi morala pokazati večjo odločnost pri sprejemanju ukrepov za izboljševanje sedanjega stanja. 

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.