22. 9. 2024 | Svet
Lažje do energijskih pijač kot do vode
Industrija energijskih pijač cveti tudi v Afganistanu
Oblasti v Afganistanu so po odhodu ameriških vojakov leta 2021 odpravile številne pridobitve Zahoda, ne pa tudi proizvodnje energijskih pijač, ki so ponekod v tej državi dostopne lažje kot voda. Gre celo za cvetočo domačo industrijo, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Medtem ko je alkohol v Afganistanu prepovedan, s kofeinom in sladkorjem bogate energijske pijače tam uživajo vsi, od pripadnikov tajne policije do otrok. Oglasov zanje - domače blagovne znamke nosijo imena, kot so Commando, Attack in Predator -, je celo več kot tistih za propagando talibanskih oblasti, navaja AFP.
Kot so za agencijo povedali različni Afganistanci, je uživanje energijskih pijač postalo navada in odvisnost. Življenje v Afganistanu je težko, ljudje trdo delajo, s pomočjo teh pijač pa lažje prenašajo utrujenost. Prinašajo jim veselje v življenje, je za AFP dejal 36-letni prodajalec Ahmad Gulab.
Mnogi v Afganistanu v teh pijačah vidijo tudi nadomestek za nezadostno in nekakovostno prehranjevanje. Po podatkih Svetovnega programa za hrano (WFP) namreč 90 odstotkov Afganistancev v z revščino prepredeni državi ni zadostno prehranjenih.
A tako pogosto pitje energijskih pijač terja svoj davek. Prekomerno uživanje kofeina lahko povzroči visok krvni tlak, razbijanje srca, tesnobo in nespečnost.
Energijske pijače so bile izumljene leta 1962 na Japonskem, njihova popularnost pa se je razrasla po letu 2000. Letos je njihova globalna proizvodnja vredna skoraj 40 milijard dolarjev.
Industrija energijskih pijač torej cveti tudi v Afganistanu. Na zahodu Herata podjetje Pamir Cola, ki naj bi bilo le manjši igralec na tem trgu, proizvede prek milijon pločevink dnevno. To v državi, ki šteje 40 milijonov prebivalcev, zadostuje za dve pločevinki na vsakega Afganistanca na dan, piše AFP, ki sicer opozarja, da je te številke težko preveriti.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.