STA

 |  Svet

Zahodni proizvajalci avtomobilov v krizi 

Volkswagen naj bi načrtoval zaprtje treh tovarn in ukinitev več deset tisoč delovnih mest

Nemški proizvajalec avtomobilov Volkswagen namerava zapreti vsaj tri tovarne v Nemčiji, število zaposlenih pa oklestiti za več deset tisoč, je danes zaposlenim pri tem avtomobilskem velikanu razkrila vodja sveta delavcev Daniela Cavallo. Preostale tovarne v državi naj bi optimizirali, poročajo tuje tiskovne agencije.

Po podatkih sveta delavcev je najbolj na udaru Volkswagnova tovarna v Osnabrücku, ki pred nedavnim v nasprotju s pričakovanji ni dobila novega naročila avtomobilskega podjetja Porsche.

Vodstvo Volkswagna načrtuje tudi množična odpuščanja. Kot je povedala Cavallo, bi lahko prišlo do zapiranj celotnih oddelkov, možna je tudi njihova selitev v tujino.

Varčevalni ukrepi bodo po njenih besedah zadevali vse Volkswagnove tovarne v Nemčiji. "Nobena od njih ni varna," je poudarila.

V sindikatu IG Metall, ki zastopa večino zaposlenih v avtomobilski družbi, so ogorčeni. "Nož so zarili globoko v srce prizadevne delovne sile," se je na novico odzval Thorsten Gröger iz sindikata.

"Pričakujemo, da bosta Volkswagen in njegov upravni odbor za pogajalsko mizo namesto fantazij o odpuščanju začrtala izvedljive koncepte za prihodnost. Doslej je delodajalska stran predstavljala komaj kaj več kot prazne fraze," je bil oster.

Potem ko je Volkswagen septembra prekinil več kot 30 let star kolektivni dogovor o zaščiti delovnih mest, so namreč predstavniki vodstva in sindikata začeli pogajanja za novo kolektivno pogodbo. IG Metall je septembra neuspešno zahteval sedemodstotno zvišanje plač. Namesto tega naj bi v podjetju zdaj po besedah Cavallo želeli izpeljati 10-odstotno znižanje plač in zamrznitev povišanj plač za dve leti.

"Ti podivjani načrti upravnega odbora nikakor niso sprejemljivi in kršijo vse, kar smo v podjetju doživeli v zadnjih desetletjih," je dejal Gröger.

V Volkswagnu informacij v zvezi z zapiranjem in odpuščanji neposredno še niso komentirali, prvi mož Volkswagnovih osebnih vozil Thomas Schäfer je dejal le, da ne morejo nadaljevati kot doslej. "V naših obratih v Nemčiji nismo dovolj produktivni. Naši tovarniški stroški so trenutno od 25 do 50 odstotkov nad načrtovanimi. To pomeni, da so posamezni nemški obrati dvakrat dražji od konkurence," je utemeljil.

"Če ne bomo obsežno ukrepali in vnovič okrepili konkurenčnosti, si v prihodnosti ne bomo mogli privoščiti večjih naložb," pa je opozoril vodja kadrov Gunnar Kilian. "Dejstvo je, da je situacija resna, odgovornost pogajalskih partnerjev pa ogromna," je ocenil in dodal, da bi morali socialni partnerji razpravo o prihodnosti podjetja voditi interno.

Pogajalci naj bi se sicer vnovič srečali v sredo.

Medtem pa so nemške oblasti že pozvale Volkswagen k zaščiti delovnih mest. Kot so sporočili iz Berlina, je stališče nemškega kanclerja Olafa Scholza jasno: "Namreč, da se morebitne napačne odločitve vodstva v preteklosti ne bi smelo reševati na račun delavcev."

Volkswagen v največjem gospodarstvu v območju evra zaposluje okoli 120.000 ljudi. Približno polovica jih dela na sedežu podjetja in v osrednji tovarni v mestu Wolfsburg na severu države.

Skupaj ima podjetje v Nemčiji 10 tovarn; šest na Spodnjem Saškem, tri na Saškem in eno v Hessnu.

Glede na prekinitev kolektivnega dogovora o zaščiti delovnih mest lahko začne odpuščati sredi leta 2025. Podjetje sicer v Nemčiji še nikoli ni zaprlo nobene tovarne, tudi sicer tega v svetu ni storilo že več kot tri desetletja.

LO5geG3wg5M

ARxj8w1V8JA

HzBynPTxqIc

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.