STA

 |  Svet

Prodaja električnih avtomobilov lani porasla za četrtino

Lani je bilo po vsem svetu prodanih rekordnih 17,1 milijona baterijskih električnih vozil

Prodaja električnih avtomobilov se je lani na svetovni ravni povečala za 25 odstotkov, pri čemer je na Kitajskem porasla, v Evropi pa se je zmanjšala. Lani je bilo po vsem svetu prodanih rekordnih 17,1 milijona baterijskih električnih vozil, kamor niso všteti priključni hibridi, kažejo podatki britanskega svetovalnega podjetja Rho Motion.

Kitajska je lani še okrepila svoj položaj vodilnega trga električnih vozil v svetu. V drugem največjem svetovnem gospodarstvu so prodali 11 milijonov avtomobilov, kar je 40 odstotkov več kot leta 2023, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

V Evropi (vključno z Veliko Britanijo, Islandijo, Norveško in Švico) je prodaja električnih vozil po štirih letih močne rasti upadla za tri odstotke na tri milijone. V na splošno upadajočem trgu so največji tržni delež na račun bencinskih in dizelskih vozil prevzeli hibridni modeli.

Prodaja električnih vozil je lani močno upadla v Nemčiji, in sicer zaradi vladne odločitve za ukinitev subvencij za nakup omenjenih vozil, medtem ko se je v Veliki Britaniji, ki je postala glavni evropski trg za električna vozila, prodaja okrepila za 21 odstotkov.

V Evropi (vključno z Veliko Britanijo, Islandijo, Norveško in Švico) je prodaja električnih vozil po štirih letih močne rasti sicer upadla za tri odstotke na tri milijone.

Prodaja električnih vozil se je povečala tudi v ZDA in Kanadi, in sicer za devet odstotkov na 1,8 milijona vozil.

Rho Motion je izpostavil, da vladne spodbude za nakup električnih vozil oz. njihova odsotnost igrajo pomembno vlogo pri prodaji, saj električna vozila v primerjavi z običajnimi vozili ostajajo dražja.

Na nadaljnja gibanja prodaje električnih vozil bi po mnenju analitikov britanskega podjetja lahko med drugim vplivali načrti novoizvoljenega ameriškega predsednika Donalda Trumpa, da ustavi prodajne spodbude za električna vozila, strožje omejitve emisij v Evropi, evropske tarife na uvoz kitajskih električnih vozil in načrti kitajskih proizvajalcev avtomobilov za gradnje tovarn v Evropi.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.