15. 7. 2011 | Mladina 28 | Družba
Lekcije iz Slovenije
Izzivi gradnje univerze na svetovni ravni
Philip G. Altbach je univerzitetni profesor in direktor Centra za mednarodno visokošolsko izobraževanje pri zasebni univerzi Boston College. Je priznan strokovnjak za visoko šolstvo in odličen poznavalec visokošolskih sistemov po vsem svetu. Nedavno je pod drobnogled vzel tudi Slovenijo in nastal je ta članek.
© Borut Krajnc
Slovenija, majhna država z dvema milijonoma prebivalcev sredi Srednje Evrope, resno jemlje visokošolsko izobrazbo. Uglednih 67 odstotkov njenega prebivalstva ustrezne starosti se šola na univerzah. Na njene tri univerze je vpisanih 81.617 študentov - dve tretjini od njih na Univerzo v Ljubljani. Država za visoko šolstvo nameni približno 1,25 odstotka javnih izdatkov, kar znotraj EU ni slabo in po čemer opazno prednjači pred bližnjimi balkanskimi državami, nastalimi na območju nekdanje Jugoslavije. Slovenske univerze so na tem območju domnevno najboljše. Kontekst in cilji slovenskega visokega šolstva tako niso zanimivi le za druge države z maloštevilnim prebivalstvom, temveč tudi za univerze s tradicionalnim evropskim vzorcem akademskega vodenja in upravljanja.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.