30. 5. 2008 | Mladina 22
Draga promocija
Za predstavitev Slovenije v New Yorku kar 350 tisoč evrov
Reklamne strani za turiste iz Amerike
© Natopnal Geographic Traveler
Slovenija te dni pospešeno spodbuja svojo turistično prepoznavnost v ZDA. V majski številki revije National Geographic Traveler, najbolj brane turistične revije na svetu, je bil objavljen 15-stranski fotoesej o Sloveniji, v New Yorku bo konec maja potekala dvodnevna predstavitev sodobne in izvirne slovenske glasbene ustvarjalnosti ter slovenske kulinarike in vin, v avgustovski številki revije National Geographic Magazin (gre za evropsko izdajo revije) pa bo izšla še skrajšana predstavitev naše države na petih straneh, ki jo bo pripravil glavni urednik Keith Bellows.
Celotna predstavitev Slovenije v New Yorku, ki vključuje še novinarsko konferenco, poslovno kosilo in delovno srečanje, namenjeno turističnim agencijam in novinarjem, bo stala 350.000 evrov. Po 100.000 evrov sta prispevala urad vlade za komuniciranje ter ministrstvo za okolje in prostor, preostalih 150.000 evrov pa Slovenska turistična organizacija, ki je naročnik projekta. V tej poudarjajo, da so v ceno poleg objave člankov in organizacije vseh prireditev zajeti še trije celostranski in en polstranski oglas v reviji National Geographic Traveler ter vsi potni stroški in prenočitve za štiri predstavnike STO, direktorja urada vlade za komuniciranje Anžeta Logarja in etnologa prof. dr. Janeza Bogataja.
Res je sicer, da projekt ni poceni - za 350.000 evrov je v Ljubljani mogoče kupiti hišo ali 150 kvadratnih metrov veliko stanovanje -, toda hkrati je treba vedeti, da je objava enostranskega oglasa v reviji National Geographic Traveler že pred tremi leti stala okoli 40.000 ameriških dolarjev. Kljub visoki ceni si za predstavitev v tej ugledni reviji prizadevajo številne države po svetu, nekatere, na primer Indija in Južna Afrika, pa naj bi po trditvah STO plačale še bistveno večji znesek kot Slovenija.
Majska številka revije National Geographic Traveler s posebno prilogo o Sloveniji je bila sicer izdana v 850.000 izvodih. Od tega 738.907 izvodov prejmejo naročniki te revije v ZDA, v časopisnih kioskih pa prodajo še 62.537 izvodov, kar je največ med vsemi revijami s turistično tematiko. Tolaži nas lahko to, da število ameriških turistov v Sloveniji iz leta v leto narašča, pa tudi, da je projekt predstavitve Slovenije v New Yorku še vedno pol cenejši od tega, kar je Slovenija leta 2006 plačala za oglaševanje na globalni televizijski mreži CNN. Za predvajanje spota Slovenia - Your Perfect Getaway je odštela kar 780.000 evrov.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.