13. 8. 2008 | Mladina 33 | Politika
Zavlačevanje kulturnega ministrstva
Rezultatov raziskave in razpisa za sofinanciranje programskih vsebin še vedno ni na spletu
Srečni dobitniki
© Borut Peterlin
Letos je ministrstvo za kulturo že tretjič zapored razpisalo sredstva za sofinanciranje programske vsebine medijev, kamor se lahko prijavijo vsi mediji, razen javne RTV Slovenija. Čeprav so rezultati razpisa za sredstva iz medijskega sklada znani že od konca junija, konec julija so odločbe po pošti dobili tudi vsi prijavljeni, rezultati še vedno niso objavljeni na spletni strani ministrstva za kulturo. Prav tako ministrstvo še ni objavilo rezultatov razi-skave, na podlagi katere naj bi razpis oziroma izbiro prejemnikov sploh izvedli. Tako je poslanka Zaresa Majda Širca ta teden ministrstvo ponovno pozvala, naj rezultate, kot je to določeno z Zakonom o medijih, končno naredi dostopne tudi za širšo javnost.
Letos je kulturno ministrstvo prejelo 289 vlog, od katerih je bilo 84 pozitivno ocenjenih. Zanimivo, letos sredstev v nasprotju z lanskim letom nista prejela časopisa Delo in Dnevnik, Večer pa je prejel polovico manj kot lani. Najbolje ocenjen projekt je bil tokrat projekt Nove revije, ki je za časopis Ampak, v okviru katerega je podjetje prijavilo tri vsebinske sklope, prejela skupno 120.000 evrov, 200.000 jih je prejelo podjetje Nova obzorja, ki sicer izdaja Demokracijo, založba Ognjišče je prejela približno 75.000 evrov, med dobitniki pa so med drugim še revija Družina, Jančičevo Združenje novinarjev in publicistov, pa tudi Založništvo časopisov in revij Marko Crnkovič, s. p.
Nina Orel z ministrstva za kulturo nam je pojasnila, da rezultati razpisa še niso objavljeni, ker še čakajo na povratnice, torej potrdilo, da so vsi prijavljeni že prejeli odločbe, in šele takrat bodo rezultati objavljeni na spletu. A bolj kot rezultati razpisa, ki so za zdaj dostopni le vsem prijavljenim, bodo zanimivi izsledki raziskave o razdeljevanju sredstev. Tako lani kot baje tudi letos naj bi raziskavo opravilo podjetje Alianta, ki pa se je lani bolj kot s samimi vplivi sredstev na pluralizacijo medijske krajine osredotočalo na razpisne pogoje in druge tehnične vidike podeljevanja sredstev. Čeprav se ministrstvo sklicuje na birokratske razloge, Majda Širca dodaja, da ima ministrstvo z razpisom stalno težave, letos so ga na njeno pobudo na primer tudi spreminjali, saj je bilo besedilo zakonsko nepravilno formulirano. »Je pa res, da smo v lanskem letu do rezultatov raziskave prišli s pomočjo informacijske pooblaščenke,« opozarja Majda Širca in upa, da bodo letos podatke objavili sami.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.