4. 9. 2008 | Mladina 36
Hegemon Wrigley
Po poteh slovenskega trga z žvečilnimi gumiji
Tipična \"Wrigleyjeva\" leva stran polic ob tipični blagajni. Najboljše pozicije na desni strani ponavadi zaseda multinacionalka Mars s čokoladami Mars, Twix, Snickers itn. Wrigley in Mars sta v postopku združevanja.
© Borut Peterlin
Malokatero podjetje ima na slovenskem trgu tako velik tržni delež, kot ga ima Wrigley pri žvečilnih gumijih. In malokaterega »monopola« se tako slabo zavedamo. Razlog se skriva v učinkoviti diferenciaciji proizvodov. Ko človek pri tako rekoč katerikoli blagajni izbira med različnimi znamkami žvečilnih gumijev, se niti ne zaveda, da lahko izbere ali orbit ali winterfresh ali airwaves ali hubbabubba, vedno pa bo izbral Wrigley. V poslu, v katerem je pozicioniranje proizvoda na dobro vidno mesto, ki omogoča impulzivni nakup, daleč najpomembnejše, je temu ameriškemu družinskemu podjetju uspelo v dveh desetletjih povsem povoziti konkurenco. Eden od dveh glavnih razlogov za to je, da njegova svetovna konkurenta, Cadbury-Schweppes in Perfetti, v Sloveniji še vedno nista odprla predstavništev, drugi pa se seveda skriva v finančni nezmožnosti domačih konkurentov, ki sta v zadnjih letih drug za drugim opustila proizvodnjo za domači trg (Wrigley kot razlog seveda navaja tudi kakovost izdelkov). In ta trg sploh ni majhen. Po Wrigleyjevih podatkih je povprečen Slovenec leta 2007 prežvečil približno 176 enot oziroma kosov. Po porabi na prebivalca smo med prvimi v Evropi in na svetu.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.