Darja Kocbek

 |  Mladina 38  |  Ekonomija

Vse več letalskih družb ima težave ...

... v Adrii pa se hvalijo s povečanjem prihodkov v prvi polovici leta

Zatišje pred neurjem?

Zatišje pred neurjem?
© Borut Peterlin

V ponudbi letalskih prevozov v prihodnje lahko pričakujemo precejšnje spremembe, če se bodo uresničile napovedi o ukinjanju in pridružitvah družb. Potem ko so s prihodom nizkocenovnih prevoznikov v zadnjih letih cene vozovnic občutno padle in so letalski poleti postali dostopni tudi manj premožnim, v prihodnje spet lahko pričakujemo manj konkurence med prevozniki in zato tudi višje cene. Vse kaže, da bo trg spet obvladovalo nekaj velikih družb. V Evropi bo, kot kaže, ena od vodilnih nemška Lufthansa, ki v zadnjem času vztrajno kupuje manjše družbe. V tem tednu je recimo postala solastnica Brussels Airlines, poteguje se za delnice skandinavske letalske družbe SAS, menda pa je oddala tudi ponudbo za nakup avstrijskega nacionalnega letalskega prevoznika Austrian Airlines, ki ga podaja avstrijska vlada. Kar nekaj družb, zlasti nizkocenovnih, pa je že moralo razglasiti bankrot, ker zaradi podražitve goriva ne morejo več pokrivati stroškov. Izvršni direktor British Airways Willie Walsh je v začetku tedna dejal, da bo do božiča bankrotiralo še do 30 letalskih družb.
Ob takšnih napovedih ni nepomembno vprašanje, kako posluje slovenska nacionalna letalska prevoznica Adria Airways, ki je v posredni državni lasti - Kapitalska družba ima 77,32-odstotni lastniški delež, Slovenska odškodninska družba pa 10-odstotnega. Uprava Adrie se hvali, da ji je v prvih sedmih mesecih letos s povečanjem prihodkov za 20 odstotkov uspelo povsem izničiti podražitev goriva. Ta podatek bi bil vsekakor razveseljiv, če v Adrii ne bi zamolčali, kakor opozarjajo v Dnevniku, da so letos v prvem polletju že večkrat podražili vozovnice in dvignili dodatek za gorivo. Takšno ravnanje jim gotovo ne zagotavlja dolgoročno uspešnega poslovanja, čeprav jim tudi število potnikov in letov raste. V prvih osmih mesecih letos so, kakor so sporočili iz podjetja, prepeljali slabih 908 tisoč potnikov, kar je za 21 odstotkov več kot v enakem obdobju lani, in v prvih osmih mesecih letos povečali število rednih poletov za 17 odstotkov, število čarterskih poletov pa za 22 odstotkov.
Ob teh podatkih je treba omeniti, da imajo potniki za polete iz Slovenije vse manjšo izbiro. Svoje lete med Brusljem in Ljubljano je nedavno ukinil belgijski Brussels Airlines, kmalu namerava polete med Ljubljano in Helsinki ukiniti tudi finski Finnair. V začetku leta je v Ljubljano z letališča Charleroi že prenehal leteti nizkocenovni prevoznik Wizzair, v Maribor iz Londona ne leti več nizkocenovnik Ryanair. Manj ko je izbire, več ljudi mora potovati z Adrio Airways.
Uprava Adrie Airways ocenjuje, da bo ob koncu leta dosegla rezultat okoli pozitivne ničle oziroma minimalno pod tem, so sporočili iz družbe. Po informacijah, ki so jih pridobili v Dnevniku, je družba v prvem polletju letošnjega leta ustvarila 2,7 milijona evrov izgube, kar je za okoli milijon evrov oziroma približno 16 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Upamo lahko, da čez nekaj časa, ko bodo izčrpali možnosti za podražitve vozovnic in dvige dodatka za gorivo, vlada izgub Adrie ne bo sanirala z davkoplačevalskim denarjem - ker gre za podjetje, ki je v nacionalnem interesu, saj je nacionalni letalski prevoznik.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.