Darja Kocbek

 |  Mladina 42  |  Ekonomija

Le še prodaja nepremičnin ...

... drži železnice nad vodo

/media/www/slike.old/mladina/tkalkdolgivlak_ml.jpg

© Matej Leskovšek

V državnem podjetju Slovenske železnice so se pravkar pohvalili, da so v prvih osmih mesecih letos prepeljali za dobrih pet odstotkov več potnikov kot v enakem obdobju lani. Direktor potniškega prometa Boštjan Koren razlaga, da želijo letos prepeljati 16,5 milijona potnikov, do leta 2015 je cilj železnic to število povečati na 20 milijonov. Da bi ta načrt uresničili, so začeli s posodabljanjem, je dejal Koren. Koliko bo to stalo in kje bo družba, ki se vse bolj potaplja, zanj dobila denar, ni povedal. Letos z izgubo posluje tako na področju potniškega kot tovornega prometa, na področju tovornega prometa pa bo kmalu dobila tujo konkurenco.
V potniškem prometu so železničarji v prvih šestih mesecih letos ustvarili za slabih 5 milijonov evrov izgube, v tovornem prometu pa za 4,8 milijona evrov izgube. Z odprodajo in prevrednotenjem premoženja so ustvarili za 10 milijonov evrov prihodkov, kar pomeni, da družbo očitno drži nad vodo zgolj še prodaja nepremičnin in premoženja. Vlada v odhajanju je videla rešitev za Slovenske železnice v strateškem partnerju. Z Deutsche Bahn se je o povezavi že začela pogajati, a je načrt padel v vodo.
Tudi za Deutsche Bahn so se med tem razmere spremenile. Nemška vlada se je zaradi finančne krize odločila za nedoločen čas preložiti uvrstitev delnic Deutsche Bahn na borzo. Ocenila je, da bi zanje iztržila premalo. Prodaja prek borze je bil načrt za delno privatizacijo družbe - za privatizacijo je predviden le logistični in tovorni del družbe. Nemci so nameravali prek borze vlagateljem prodati 24,9-odstotni delež družbe DB Mobility Logistics. S prodajo delnic na borzi sta vodstvo Deutsche Bahn in nemška vlada nameravala od zasebnih investitorjev zbrati do 8 milijard evrov. Uprava družbe, ki jo vodi Hartmut Mehdorn, je zdaj dala na mizo predlog, da bi družbo privatizirali mimo borze. O tem naj bi se predstavniki uprave na podlagi dogovora z vlado že pogovarjali z nekaterimi investicijskimi skladi s Kitajske, Singapurja in Bližnjega vzhoda.
Mehdorn je z loščenjem bilance Deutsche Bahn v zadnjih letih opustil kar precej prog, vzdrževanje nekaterih je zanemaril, tudi nepremičnine je prodajal, ukinjal postaje, a vendarle je družba v bistveno boljšem položaju kot Slovenske železnice. Dlje ko vlada v vlogi lastnika ne bo nič ukrenila, težje jih bo rešiti, manj bodo zanimive za strateškega partnerja. Načrte za širitev v nove članice EU imajo sicer tudi avstrijske železnice (ÖBB). Četudi bo novi vladi uspelo najti strateškega partnerja, ga bo verjetno zanimal le tovorni promet, hkrati pa bo od države zahteval, da bo zagotovila ustrezno infrastrukturo. Po oceni sedanje vlade bi bilo treba v gradnjo in obnovo tirov in druge železniške infrastrukture vložiti 9 milijard evrov. Doslej se ni oglasil strateški partner, ki bi bil pripravljen ta denar zagotoviti, država oziroma nova vlada bo prav tako morala sama poskrbeti za sanacijo podjetja, ki je gotovo ne bo mogoče izvesti brez občutnega krčenja stroškov in zmanjšanja števila zaposlenih.
Sedanje vodstvo pa je ravnokar napovedalo kadrovske okrepitve. Generalni direktor Tomaž Schara pravi, da bodo morale Slovenske železnice zaradi vse ostrejše mednarodne konkurence okrepiti komercialne in finančne funkcije v vodstvu skupine.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.