Hotel z dušo
Antiq hotel v starem mestnem jedru Ljubljane je pravi biser v poplavi anonimnih hotelskih kolosov
Trend v svetu so majhni intimni vrhunski hoteli, kjer se gost počuti kot doma. Antiq hotel ima šestnajst sob, ob polni zasedenosti pa sprejme do štirideset gostov.
© Žiga Koritnik
Antiq hotel na Gornjem trgu 3 pod Grajskim gričem v Ljubljani je eden najbolj unikatnih in ljubkih mestnih hotelov. Njegova lastnika sta zakonca, ekonomist in odvetnica, ki se v javnosti ne želita izpostavljati. Za projekt sta se odločila iz ljubezni do majhnih in intimnih, a hkrati vrhunskih hotelov, v kakršnih sta bivala na številnih potovanjih po tujini. Ker v Ljubljani takšnega hotela ni bilo, sta se odločila, da ga postavita sama, pa čeprav se do takrat s hotelirstvom nista poklicno ukvarjala. Hotel je nastal v dveh združenih meščansko-obrtnih hišah iz 16. stoletja. Pred prenovo je bila na tej lokaciji mizarska delavnica. Toda zgodovina seže še dlje, v začetek prvega stoletja našega štetja, torej v čas tik pred nastankom Emone, ko je bila tam delavnica oziroma t. i. fabrica za izdelavo kovinskih predmetov. Odkritje arheoloških ostankov na Gornjem trgu je lepo dopolnilo že znane izsledke o poselitvi območja pod Grajskih gričem v času nastajanja rimske kolonije Emone in tik pred njim. Za stroko je bil to pomemben korak k boljšemu poznavanju zgodovine Ljubljane.
Lastnika sta prenovo začela leta 2005, končala pa spomladi leta 2006. Koliko denarja sta vložila, ni znano, ker o tem javno ne želita govoriti, zagotovo pa znesek ni bil majhen, saj je prenova historičnih objektov praviloma dražja kot gradnja novih. Hotel je še pred uradnim odprtjem zbudil pozornost novinarja Lonely Planeta, ki se je po naključju sprehajal po okolici. Odločil se je, da v hotelu prenoči in preveri ponudbo. Od tod do uspeha ni bilo več daleč. Hotel je v treh letih postal priljubljeno zatočišče čisto navadnih turistov in vrhunskih svetovno znanih umetnikov, tujih politikov in diplomatov, ki v vsesplošni odtujenosti sodobnega sveta iščejo prostor, kjer se počutijo kot doma. Med gosti prevladujejo Angleži, Italijani, Francozi, Američani, Rusi, Avstralci in Grki, nekaj pa je tudi Fincev, Švedov, Norvežanov, Belgijcev in pripadnikov drugih evropskih narodov. Zaradi velikega povpraševanja so desetim sobam dodali še šest novih, tako da lahko hotel danes sprejme do 40 gostov. Povprečna letna zasedenost zmogljivosti je 82-odstotna, gostje pa v povprečju bivajo dve do tri noči.
Sobe so velike od 40 do 60 kvadratnih metrov in lastnika sta vsako od njih opremila drugače, da bi tako še bolj poudarila domačnost. Vso opremo, skupaj z lučmi, preprogami, zavesami, posteljnino in tapetami, sta izbrala sama, po svojem navdihu. Številne zanimive predmete sta prinesla s potovanj ali pa sta jih kupila v ljubljanskih starinarnicah. Čeprav eklektični dekor na trenutke deluje kičasto, ga večina gostov naravnost obožuje. Še posebej so navdušeni nad obokano sprejemnico z odprtim kaminom in barom, kjer si lahko sami postrežejo z domačimi žganji, posedajo na zofah in skozi veliko okno opazujejo dogajanje na trgu pred hotelom. Sobe so razporejene v treh nadstropjih, ki jih povezuje staro kamnito stopnišče. Ker je hotel del zaščitenega spomenika Stara Ljubljana, dvigala ni bilo mogoče vgraditi. To za goste pomeni nekaj dodatne telovadbe, ki pa ni moteča. Nekaj posebnega sta tudi notranji pokriti atrij, ki povezuje obe hiši, in terasasti vrt, kjer v toplejših mesecih strežejo zajtrk. Gostje hvalijo predvsem odlično lokacijo hotela, domačnost, ustrežljivo osebje, brezplačno internetno povezavo in razkošen zajtrk z vsak dan svežimi gozdnimi sadeži, pršutom in najrazličnejšimi vrstami francoskih sirov. Moteče je le, da hotel nima parkirišča, saj je lociran na območju za pešce. Kljub štirim zvezdicam cene niso pretirano visoke. Prenočitev v boljši dvoposteljni sobi stane okoli 150 evrov za dve osebi, v manjši ali ''budget'' sobi pa okoli 90 evrov za dve osebi, pri čemer je treba dodati, da so trenutno cene zaradi gospodarske krize nekaj nižje, saj je boljšo dvoposteljno sobo mogoče dobiti že za 100 evrov, ''budget'' sobo pa za 65 evrov. Lastnika se še nista odločila, ali bosta v spomladanskih in poletnih mesecih cene dvignila, saj je to odvisno od povpraševanja, to pa je zaradi recesije manjše kot navadno.
»Postavitev hotela je šele prvi korak. Treba je vzdrževati visoko raven, ki si jo zastavil na začetku. Stalne goste imaš, če z leti ohranjaš enako kakovost. Če je gost v hotelu prespal pred tremi leti, pa je ob vrnitvi razočaran, ga boš težko prepričal, da se še kdaj vrne,« pravi Sophia Andolšek, ki že od vsega začetka vodi Antiq hotel. »Prednost majhnega hotela je, da ima osebje več časa za klepet z gosti. Lahko jim povemo kaj več o zgodovini mesta, o tem, kje lahko kaj zanimivega vidijo, slišijo ali okusijo ... Škoda je, da v starem mestnem jedru ni restavracije s tradicionalno slovensko hrano, po kateri sprašuje veliko naših gostov.«
Antiq hotel je vključen v slovensko združenje Hiše s tradicijo, ki je del mednarodnega konzorcija Evropa tradicij. Glavni namen konzorcija, katerega članice so poleg Slovenije še Francija, Irska, Nizozemska, Portugalska in Velika Britanija, je ohranjanje kulturne dediščine posameznih držav in regij z vključevanjem lastnikov stavb z ohranjeno tradicijo v turistično ponudbo. Hiše s tradicijo so prežete s preteklostjo, ki se izraža v arhitekturi in dekoraciji stavbe, notranjem ambientu, običajih, vse to pa dopolnjujeta primerno okolje in raznovrstna domača hrana. V hišah s tradicijo naj bi imel gostitelj vedno čas za kramljanje z gosti. Novodobnega gosta namreč ne pritegne zgolj hotelska postelja, pač pa doživetje ob prenočitvi v sobi s patino prejšnjega stoletja in klepet z gostiteljem o starih običajih, preteklosti stavbe in kraja. Lastnika Antiq hotela k razvoju kulture prispevata tudi tako, da vrhunskim umetnikom občasno ponudita brezplačno bivanje v hotelu. Kako odlična je bila zamisel o butičnem hotelu v zgodovinskem jedru Ljubljane, dokazuje to, da lastnika razmišljata o odprtju še enega podobnega hotela, ki bo prav tako v starem mestnem jedru, njunemu zgledu pa naj bi v kratkem sledila še dva investitorja.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.