2. 4. 2009 | Mladina 13 | Politika
Gradimo za lepši jutri
Kako in koliko lahko izvedba velikih infrastrukturnih projektov pripomore k hitrejšemu izhodu iz krize
Prometni minister Patrick Vlačič s srednješolci, ki so mu predstavili akcijo Javni promet je kul
© Borut Krajnc
Premier Borut Pahor je v intervjuju v prejšnji številki Mladine zatrdil, da se nobena država pri ukrepih za omilitev gospodarsko-finančne krize ne more izogniti povečanemu trošenju države. Njegova logika je preprosta: ker realni sektor investira manj, mora več investirati država. Vprašanje je seveda, koliko več, kot se je to dogajalo v času prejšnje vlade, ki je pospešeno gradila avtoceste, Dars zadolžila za nekaj nadaljnjih desetletij in umetno (pre)napihovala gospodarsko rast, je sploh še mogoče investirati.
Po Pahorjevi napovedi sodeč so se v vladi odločili, da bodo pospešeno izvajali dva velika infrastrukturna projekta - plinovod Južni tok in prenovo železniškega omrežja. Pri slednjem je napovedal tudi pogovore z nemško vlado o možnem sodelovanju. Pri obeh projektih, s katerima naj bi vlada povečala državno trošenje, gre pravzaprav za investiciji, ki bi ju verjetno tako ali tako izvajali, tudi če krize ne bi bilo, morda le z nekoliko manjšo zagnanostjo. Ali ju je sploh mogoče šteti med učinkovite protikrizne ukrepe, ni povsem jasno, predvsem zaradi časovne komponente.
Dodajanje plina
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
2. 4. 2009 | Mladina 13 | Politika
Prometni minister Patrick Vlačič s srednješolci, ki so mu predstavili akcijo Javni promet je kul
© Borut Krajnc
Premier Borut Pahor je v intervjuju v prejšnji številki Mladine zatrdil, da se nobena država pri ukrepih za omilitev gospodarsko-finančne krize ne more izogniti povečanemu trošenju države. Njegova logika je preprosta: ker realni sektor investira manj, mora več investirati država. Vprašanje je seveda, koliko več, kot se je to dogajalo v času prejšnje vlade, ki je pospešeno gradila avtoceste, Dars zadolžila za nekaj nadaljnjih desetletij in umetno (pre)napihovala gospodarsko rast, je sploh še mogoče investirati.
Po Pahorjevi napovedi sodeč so se v vladi odločili, da bodo pospešeno izvajali dva velika infrastrukturna projekta - plinovod Južni tok in prenovo železniškega omrežja. Pri slednjem je napovedal tudi pogovore z nemško vlado o možnem sodelovanju. Pri obeh projektih, s katerima naj bi vlada povečala državno trošenje, gre pravzaprav za investiciji, ki bi ju verjetno tako ali tako izvajali, tudi če krize ne bi bilo, morda le z nekoliko manjšo zagnanostjo. Ali ju je sploh mogoče šteti med učinkovite protikrizne ukrepe, ni povsem jasno, predvsem zaradi časovne komponente.
Dodajanje plina
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.