9. 7. 2009 | Mladina 27 | Politika
Priložnost za nove “junake”
Farsa z vodenjem Slovenskih železnic
Poslavlja se, a odhaja zgolj v drugo pisarno
© Borut Peterlin
Bolj nazorno kot na Slovenskih železnicah vlada težko pokaže, kako neresno se loteva imenovanja vodilnih v državnih podjetjih. Najprej je marca po vsega mesecu dni odstopil član nadzornega sveta Peter Kraljič, ker je šele na seji izvedel, da bodo nadzorniki za novega generalnega direktorja družbe brez javnega razpisa na vrat na nos imenovali Matica Tasiča. »Spremenjen je bil dnevni red. Čudim se, da minister zdaj naokoli pripoveduje, da o tej menjavi ni vedel nič. Vse je bilo že pripravljeno za to, da bomo nadzorniki glasovali za odstavitev starega in imenovanje novega direktorja,« je po odstopu pojasnil Kraljič.
Takoj po imenovanju Tasiča se je začelo zapletati. Najprej se je oglasil predsednik vlade Borut Pahor in izrazil nestrinjanje, ker je bil imenovan brez javnega razpisa, a mu je prometni minister Patrick Vlačič odgovoril, da je po njegovem prepričanju nadzorni svet izbral dobrega kandidata. Farsa se je nato nadaljevala s Tasičevim odstopanjem s funkcije župana Prevalj, kajti nadzorni svet in vlada sta ocenila, da hkrati ob vodenju tako velikega in pomembnega podjetja, kot so Slovenske železnice, ne more biti še župan, čeprav nepoklicni. Tasič je po vedno glasnejših pozivih in opozorilih, češ da se je pred imenovanjem zavezal, da bo dal odstopno izjavo, to čez čas vendarle storil, a jo je občinski svet zavrnil. Spet so sledila prepričevanja in pozivi, zato je Tasič napisal še izjavo o nepreklicnem odstopu, a je kot župan ni uvrstil na dnevni red seje občinskega sveta, zato glasovanja o njegovem odstopu ni bilo.
In spet se je oglasil Borut Pahor in Tasiču predlagal, naj razmisli o odstopu z mesta generalnega direktorja Slovenskih železnic. To je v torek storil in nadzorni svet je njegov odstop sprejel, za začasnega generalnega direktorja pa imenoval svojega člana Aleša Tavčarja. Prihodnji teden bo objavljen javni razpis za izbiro novega generalnega direktorja za celoten mandat. Tasič bo za nagrado lahko vsaj za leto dni še ostal zaposlen na Slovenskih železnicah in seveda prejemal plačo. Tako bo dobil več, kot bi mu pripadalo odpravnine. S čim si je to nagrado zaslužil, nihče, ne nadzorniki ne prometni minister, ni povedal.
Predsednik nadzornega sveta Andrej Godec je prostodušno povedal, da bodo gotovo še našli »junaka«, ki bo pripravljen prevzeti funkcijo generalnega direktorja Slovenskih železnic. Ob takšnih pogojih in nagradi, kot jo je dobil Tasič, je kandidatov, ki se bodo prijavili na javni razpis, gotovo kar nekaj. Ta bo nova vaba in priložnost za karieriste, ki skačejo s stolčka na stolček, junake, ki jih zanima samo hiter dober denar, različne zaslužne vojake in prijatelje, ki potrebujejo dobro plačano službo. Si pa vlada s takšnimi razpisi in imenovanji pospešeno oži krog sposobnih in dobrih menedžerjev, ki bi jih krvavo potrebovala za vodenje in sanacijo družb, katerih neposredna ali posredna lastnica je država. Slovenske železnice na mesec ustvarijo 3,5 milijona evrov izgube. V prvih petih mesecih letos je njihova izguba že dosegla 19,5 milijona evrov.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.