15. 4. 2010 | Mladina 15 | Ekonomija
Mehdornovi uspehi in neuspehi
Nekdanji predsednik uprave DB Hartmut Mehdorn, ki naj bi saniral Slovenske železnice, je v Nemčiji zapiral proge, ukinjal postaje, olepševal je bilanco
Nekdanji predsednik uprave nemških železnic (DB) Hartmut Mehdorn je zdaj najbolj resen kandidat za sanacijo družbe Slovenske železnice. Predsednik vlade Borut Pahor se je z njim sestal marca po vrhu EU v Bruslju. Mehdorn namerava še ta mesec priti v Slovenijo in se sestati s člani usmerjevalnega odbora za Slovenske železnice. Po obisku bo, če bo za to interes na obeh straneh, pripravil svoj delovni program, ki ga bo uradno obravnaval in o njem odločal usmerjevalni odbor ob navzočnosti predsednika vlade. Ali bo Mehdorn sodeloval pri sanaciji Slovenskih železnic, naj bi bilo znano v začetku maja.
Predsednik vlade se je z Mehdornom začel dogovarjati potem, ko je prometni minister Patrick Vlačič med kandidati, ki so se prijavili na javni razpis, za svetovalca pri sanaciji železnic že izbral hišo AT Kearney. Še prej je na železnice z nalogo, da jih sanira, prišel generalni direktor Goran Brankovič. Vodstvo Slovenskih železnic je pravkar objavilo poslovni načrt Slovenskih železnic za letošnje leto, v katerem načrtuje 30,3 milijona evrov čiste izgube. »Če ne bi dosegli dogovorov in sprejeli določenih ukrepov, bi bila naša napoved izgube v letu 2010 skoraj 82 milijonov evrov,« zatrjuje Brankovič.
Pahor zagotavlja, da se je z Mehdornom začel pogovarjati na pobudo Brankoviča in ministra Vlačiča. Poleg tega tudi pravi, da bo verjetno treba še precej truda, da bi lahko ugodili Mehdornovim pogojem za svetovanje pri sanaciji Slovenskih železnic. Če se bodo dogovorili, bo postal prokurist. V tem primeru bo odpovedano sodelovanje s hišo AT Kearney.
Hartmut Mehdorn je bil na čelu DB med letoma 1999 in 2009. Znan je po tem, da je družbo izvlekel iz izgube in jo zapustil kot dobičkonosno podjetje. V letu 2009 je imela družba DB 800 milijonov evrov dobička, kar je 37 odstotkov manj kot leta 2008, prometa je imela za 29,3 milijarde evrov, kar je 12 odstotkov manj kot v letu 2008. Zadolženost so kljub temu padcu v DB zmanjšali na 15 milijard evrov. Glavni cilj Mehdorna je bil pripraviti DB za uvrstitev njenih delnic na borzo. Zato je počel vse, da bi prikazal čim večji dobiček.
Kritiki Mehdornu zato očitajo, da se lahko hvali z velikimi dobički, ki jih je družba DB dosegala, ko jo je vodil, tudi zato, ker je nemška država v okviru sanacije železnice od leta 1994 prevzela vse stare dolgove v višini 34 milijard evrov, hkrati pa je prek »nebrzdanih Mehdornovih nakupov podjetij v tujini« DB spet precej zadolžil. Kritiki Mehdornu tudi očitajo, da je zaprl več kot 5000 kilometrov prog, namesto da bi jih obnovil, molčal je o ugotovitvah računskega sodišča, ki je objavilo, da je na nemškem železniškem omrežju zaradi pomanjkljivega vzdrževanja in prepočasne obnove prog 2300 kritičnih točk, kjer morajo vlaki voziti počasneje, kot bi lahko, ti odseki so poleg tega še nevarni. Mehdorn je od leta 1997 ukinil 400 železniških postaj, na veliko je prodajal nepremičnine in tako izboljševal bilanco podjetja. Če bo postal prokurist Slovenskih železnic, kaj veliko nepremičnin ne bo več imel za prodati, kajti to njegovo metodo izboljševanja bilance so v Slovenskih železnicah doslej že s pridom uporabljali.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.