22. 6. 2010 | Mladina 21 | Ekonomija
Paloma se rešuje iz težav
Se proizvodnja toaletnega papirja, robcev, servietov vendarle izplača tudi v Sloveniji?
Spomin na preteklost v Palomi
© Marko Pigac
Paloma, družba, ki je bila pred dvema letoma, ko se je v Evropi in Sloveniji finančna in gospodarska kriza šele začenjala, še na robu stečaja, je lani presegla svoje poslovne načrte. Predsednik uprave Bojan Rajtmajer je novinarjem pojasnil, da so zlasti po zaslugi nizke cene celuloze lani ustvarili kar tri milijone evrov dobička. Tudi v prvih treh mesecih letošnjega leta so zabeležili za nekaj več kot pol milijona evrov čistega dobička.
Paloma seveda še ni sanirana in dolgoročno še ni na zeleni veji, a pozitivni poslovni rezultat pomeni, da podjetje ni zrelo za zaprtje. Sedanji poslovni rezultati so dokaz, da je bila Paloma gospodarski bolnik in ji je grozil propad zgolj zato, ker je bila v zadnjih letih očitno v rokah ljudi, ki niso bili tam zato, da bi ji z vlaganji zagotovili razvoj in sodobno proizvodnjo.
Očitno je nova uprava vendarle ugotovila, da se toaletni papir, robce, serviete izplača proizvajati tudi v Sloveniji, da je blagovna znamka Paloma prepoznavna - njene izdelke je mogoče kupiti marsikje, kjer izdelkov slovenskih blagovnih znamk sicer ni na policah. Rajtmajer je hkrati s poslovnimi rezultati predstavil tudi zaključni dokument projekcije poslovanja do leta 2015. Ta srednjeročni načrt je naravnan razvojno in predvideva precejšnja vlaganja. Dejstvo je namreč, da je najmlajši stroj za proizvodnjo papirja v Palomi star 33 let. Načrt predvideva za 55,9 milijona evrov investicij, zlasti v proizvodnjo papirja in njegovo predelavo, nekaj denarja pa nameravajo nameniti tudi za povečanje skladiščnih zmogljivosti. Od tega nameravajo 20 milijonov evrov pridobiti z dokapitalizacijo, 15 milijonov z bančnimi krediti.
»V primeru takšnega scenarija je predviden tudi dober poslovni rezultat, ki bi leta 2015 v strukturi prihodkov pomenil čisti dobiček v višini skoraj deset odstotkov, kar je povsem primerljivo z najboljšimi v tej panogi,« razlaga Rajtmajer. Za dokapitalizacijo bo treba najti strateškega partnerja, interes za to je, pogovori pa bodo po njegovih besedah končani v štirih do šestih mesecih. Spomladi leta 2008 je madžarsko podjetje Paper & More edino oddalo ponudbo za nakup 70-odstotnega deleža Palome. Ker ta lastnikov Palome, kapitalske in odškodninske družbe, ni prepričala, so jo zavrnili in postopek prodaje končali.
Po pisanju revije Manager so največji prodajalci papirnih izdelkov za osebno nego v Evropi večinoma največji Palomini konkurenti. To so švedska družba SCA, ameriški družbi Kimberly-Clark in Georgia-Pacific Group, italijanski Sofidel in finska družba Metsä Tissue. Ker gospodarska kriza nima večjega vpliva na njihovo poslovanje, jim dobički, ki jih ustvarjajo, zagotavljajo lepe donose. Papirnati robci, toaletni papir, serviete in drugi papirnati izdelki so izdelki za vsakodnevno rabo, zato jih ljudje potrebujejo in kupujejo tudi v času krize, nizka cena pa jih ne sili k varčevanju pri teh nakupih.
Palomo pa sicer še vedno bremenijo odškodninske tožbe v povezavi z nekdanjo upravo. Nekdanja predsednica in članica uprave Mateja Perger, ki je bila razrešena iz krivdnih razlogov, z dvema odškodninskima tožbama zahteva okoli 200.000 evrov. Paloma pa odškodninsko toži tako Pergerjevo kot nekdanjega prvega nadzornika in predsednika uprave Danila Marina.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.