19. 8. 2010 | Mladina 33
Nevarni protest
Sporno ravnanje prometnega inšpektorata
Dan pred prvo tekmo v Športnem parku Stožice je bil precej napet. Direktor podjetja Leka transport je napovedoval protestno zaporo dostopa do športne dvorane s tovornjaki, grozil je, da jih bo pripeljal več sto. Ta napoved je prišla na ušesa pristojnim na prometnem inšpektoratu in glavni prometni inšpektor Jurij Kos se je odločil, da bo v torek popoldne začela veljati 34-urna zapora severne ljubljanske obvoznice za tovorni promet. Konstrukcije, na primer rondo Tomačevo, naj po pojasnilu inšpektorata ne bi bile zgrajene za takšno obremenitev, kot bi jo lahko pomenilo napovedano število tovornjakov, zgostitev vozil pa naj bi povzročala preveliko tveganje za zrušitev objektov. To je uradna zgoda. Zaradi širšega konteksta pa na to zgodbo pada senca dvoma.
Podjetje Leka transport je grozilo, da bo uničilo slovesno odprtje Športnega parka Stožice, in župan Zoran Janković zagotovo ni bil pripravljen tvegati, da bi mu eden od podizvajalcev uničil veliki dan. Je bil en klic, en namig dovolj, da se je inšpektorat odločil ukrepati? Če je tako, bi to pomenilo resno uzurpacijo državnih institucij. Janković zatrjuje, da nihče z mestne občine ni telefoniral ne na prometno ministrstvo ne na inšpektorat. So pa motivi inšpektorata za zaprtje obvoznice glede na utemeljitev, ki jo je ponudil, vprašljivi. Gradbena stroka je enotna, da protest tovornjakarjev nikakor ne bi mogel ogroziti trdnosti konstrukcij, ki naj bi bile po mnenju inšpektorata v nevarnosti.
Kot pravi Aleš Žnidarič z Zavoda za gradbeništvo, je razlogov, da lahko odločitev inšpektorata označimo za neutemeljeno, kar nekaj. Po njegovih besedah se pri konstruiranju mostov upošteva možna obtežitev pri gneči polnih tovornih vozil, povečana še za razmeroma visok varnostni faktor, pred odprtjem konstrukcije pa njeno nosilnost preizkusijo z obremenitvijo (s polno naloženimi tovornjaki), kakršno je z rednim tovornim prometom tako rekoč nemogoče doseči. Leka transport bi protest izpeljal s praznimi vozili. Mostovi v rondoju Tomačevo so, nadaljuje Žnidarič, stari dobrih 10 let in po njegovem poznavanju v dobrem stanju, torej njihova nosilnost zaradi starosti in morebitnih poškodb zelo verjetno ni manjša kot takoj po dograditvi. »Mostovi, zlasti tako novi in v dobrem stanju, se kar tako ne zapirajo, pred sprejetjem takšne odločitve je treba narediti ustrezne analize varnosti objektov,« dodaja in opozarja, da so pred popolnim zaprtjem možni tudi vmesni ukrepi, na primer zaprtje enega ali dveh pasov.
Za Andreja Klobaso, vodjo Sekcije za promet pri Obrtni zbornici Slovenije, je poteza, ki si jo je privoščil inšpektorat, nedopustna »svinjarija bivšega komunizma in katastrofa katastrof«. Za Roberta Severja, direktorja Združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije, je odločitev inšpektorata absurdna, vseeno pa je nekoliko manj razburjen. »Inšpektorat ima po zakonu pristojnost za takšno ukrepanje. Moti pa me, da niso mogli navesti drugega vzroka kot to, da obstaja nevarnost za konstrukcijo.«
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.