Pod Zelenim soncem

Fenomen funkijaške radijske oddaje, ki enkrat na mesec poskrbi za 'vročico petkove noči'

/media/www/slike.old/mladina/zeleno_sonceimg_6040zs.jpg

© Bojan Stepančič

Čeprav je za sodbe še malce zgodaj, bo 21. stoletje v svetu popularne glasbe bržkone znano po nespornem koncu zgodb o 'velikih' žanrih. Česa takega, kar je uspelo jazzu, bluesu, rock and rollu, punku, funku, metalu, reggaeju, discu, elektronski glasbi in hiphopu v 20. stoletju, zelo verjetno ne bomo več videli. Obilici podzvrsti vseh naštetih, ki so se v glasbenih zapuščinah izvajalcev nagrmadile do danes, le še redko uspe preboj, s katerim bi se dejansko začela kaka povsem nova žanrska zgodba. Večina novosti je tako predvsem stvar bolj ali manj inovativnega recikliranja in alkimije tega, kar so že ustvarjali pred desetimi, dvajsetimi, petdesetimi leti ...
Vsemu temu pa se tako ali drugače poklanjamo že vsaj dve desetletji - ne le skozi glasbeno prakso, tudi skozi konzumentsko kulturo: 'revivalmanija' nas dobesedno preplavlja. Vzorec je očiten. Približno dvajset let po vrhuncu žanra sledi prvi revival in v resnici nikoli več ne popusti. Izbira glasbenega dogajanja je danes tudi zato pestrejša kot kadarkoli doslej - 'in' so punk, metal, r'n'r, pa tudi hiphop, rockabilly in trance, noise, indie, etno, jazz ... Potrošniška kultura se nam, skratka, pri produkciji in konzumiranju glasbe precej pozna, to pa seveda sploh ni nujno slabo. Še posebej, če znamo ceniti vse razkošje, ki se nam ponuja.
Prav z namenom obujanja 'spregledane črnske glasbe 60. in 70. let' je spomladi leta 2006 v etru Radia Študent zaživela oddaja Zeleno sonce. UROŠ ŠEFRAN aka UDO BRENNER in MARKO GODNJAVEC aka JIZAH (izg. Džiza) sta jo okvirno zastavila na funku, ki je bil po njunem preveč zanemarjen v radijskem etru, v klubih in na koncertnih odrih. »Sam sem se takrat vedno bolj navduševal nad funkom in ga že tudi vpeljeval v svoje hiphop žure v klubu K4, Udo pa je bil 'lik', ki je s funkom prav živel. Ima zelo bogato zbirko plošč in hkrati zavzeto spremlja še druge zvrsti,« opiše 'klik' med njima Jizah, hiphop 'aktivist', organizator, promotor, glasbeni novinar in DJ. »Jizaha sem z idejo o oddaji nadlegoval kar nekaj časa. Radio se mi namreč zdi odličen medij za predstavitev takšne glasbe, tudi zato, ker večine komadov, ki jih vrtiva v oddaji, ne moreš vrteti na partijih,« doda Udo Brenner.

Hoteli smo se prestaviti v drug čas

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.