Borut Mekina

 |  Mladina 22

Vrnitev starih komunikatorjev

Nova-stara komunikacijska strategija SDS

Mladi Jernej Pavlin v času, ko je še navijal za NSi

Mladi Jernej Pavlin v času, ko je še navijal za NSi
© Miha Fras

O pomenu strankarskih ali vladnih komunikacijskih strategij ne govori le videospot z Urško Čepin, ampak domnevno kar vsa podpora sedanji vladi, ki naj bi se po mnenju nekaterih zmanjšala tudi zaradi Pahorjevega preveč sproščenega odnosa do javnosti. S tem na umu in s pripravami na projekt 50+ se na oblastniški naskok očitno že pripravljajo v SDS, kjer so začeli komunikacijsko prenovo. Ker v stranki po superreferendumskem dnevu pričakujejo izjemno dinamiko in tudi možnost, da na predčasnih volitvah zmagajo, so za novega šefa službe za odnose z javnostjo izbrali novega-starega komunikatorja, Jerneja Pavlina.
Pavlin je nekoč vodil urad vlade za informiranje. Bil je njegov prvi direktor po tem, ko je leta 2004 oblast prevzela koalicija pod vodstvom Janeza Janše. A po kakšnem letu je Pavlin odstopil. V javnost so namreč prišla njegova navodila podrejenim po ministrstvih, naj »do nadaljnjega ne komunicirajo s tednikom Mladina oziroma naj komunikacijo zreducirajo na minimum«. Sicer odstopljeni prvi PR-ovec je kasneje zamenjal kar nekaj uglednih funkcij, dokler ni pristal pri Telekomu kot vodja oddelka za prodajo, Janša in njegova ministrska ekipa pa Pavlinovega prestopka nista nikoli zares obsodila. Janša je tedaj posredno celo priznal, da se s Pavlinovim navodilom o nekomuniciranju strinja, Andrej Bajuk pa je pohvalil njegovo »trdo moralno držo«.
No, Pavlina smo ob prevzemu funkcije želeli vprašati, ali se je od tedaj, ko je podrejenim prepovedoval komuniciranje z Mladino, česa naučil, a nam, žal, na vprašanje ni odgovoril.
Poleg Pavlina pa se kot strateg očitno vrača tudi Anže Logar, zadnji vodja Janševega urada za komuniciranje, ki je predsedovanje Slovenije EU začel s komunikacijskim fiaskom, tudi po mnenju Mednarodne federacije novinarjev. Ko je prvi dan predsedovanja Slovenijo obiskalo več kot 60 tujih novinarjev, jim je v hotelske sobe pod vrati potisnil sporočilo, v katerem so bile iz konteksta iztrgane izjave slovenskih urednikov in novinarjev, ki naj bi dokazovale, da v Sloveniji pod vlado Janeza Janše, v nasprotju s trditvami v novinarski peticiji, ni nobenih pritiskov. Fiasko si je Logar privoščil tudi po predsedovanju, ko je v Sloveniji izbruhnila afera Patria. Tedaj je v imenu slovenske vlade od finske televizije zahteval »opravičilo« v obliki še ene oddaje, pri čemer naj bi bil pripravil celo scenarij zanjo.
A minuli teden je Logar na RTV Slovenija že nastopal kot izvedenec za komunikacijske strategije in razlagal, kaj bi sedanja vlada morala početi, pa ne počne. V oddaji Pogledi Slovenije je pojasnjeval, »da osrednji namen koordinatorja oz. komunikatorja ni pritegniti pozornost, ampak prepričati za svoje argumente«. Zlepa ali zgrda, bi še moral dodati.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.