29. 7. 2011 | Mladina 30 | Politika
Vojko Bernard
Predsednik okoljevarstvene organizacije Alpe Adria Green Slovenija (AAG)
© Matic Zorman
Opozarjali ste, da so plinski terminali ekološka bomba, sedaj pa je Italija izdala pozitivno mnenje za gradnjo terminala in plinovoda v Tržaškem zalivu. Kako komentirate to potezo?
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
29. 7. 2011 | Mladina 30 | Politika
© Matic Zorman
Opozarjali ste, da so plinski terminali ekološka bomba, sedaj pa je Italija izdala pozitivno mnenje za gradnjo terminala in plinovoda v Tržaškem zalivu. Kako komentirate to potezo?
> To je politična poteza Italije. V AAG gradnji še vedno nasprotujemo, z nami pa soglašajo tudi obmejne občine, tako na italijanski kot na slovenski strani. Že pred časom smo pisali na evropski parlament in evropsko komisijo. Na odziv parlamenta sicer še čakamo, z evropske komisije pa smo dobili zgolj odgovor nekega uradnika, ki je pojasnil, da je treba najprej počakati na politični dogovor držav. V tem času smo poskušali pridobiti čim več informacij, kaj se dogaja, in neuradno nam je uspelo izvedeti, da evropska komisija glede omenjenih terminalov ustanavlja posvetovalno telo. To pa je tudi vse. Na odgovore je treba čakati zelo dolgo.
Italijansko komisijo za presojo vplivov na okolje navadno sestavlja od 50 do 55 različnih strokovnjakov. Ni to dovolj za utemeljeno odobritev gradnje?
> Po našem mnenju gre za enostransko oceno s strani Italije. Navsezadnje bi imela gradnja ob meji s Slovenijo bistveno večje negativne vplive na okolje v Sloveniji kot v Italiji.
“Na naši strani je večina političnih strank, tako koalicijskih kot opozicijskih. Gradnji terminalov v Tržaškem zalivu nasprotujejo obmejne občine na italijanski in na slovenski strani. Ne vidimo razloga, zakaj se Slovenija ne bi odločila za tožbo.”
Kateri so vaši ključni argumenti za nasprotovanje?
> Gradnja plinovoda bi povzročila dviganje toksičnih sedimentov z dna Jadranskega morja, zaradi delovanja terminala bi se spremenilo kemično in biološko ravnovesje Tržaškega zaliva, temperatura morja pa bi se znižala za pet stopinj. Zaradi tehničnih pomanjkljivosti ali možnosti terorističnega napada obstaja tudi nevarnost eksplozije na terminalu, to pa bi lahko sprožilo domino efekt in povzročilo uničenje industrijskih objektov, ki so na območju okoli predvidenega terminala. Škoda, ki bi nastala zaradi vsega tega, bi bila lahko ogromna.
Kje vidite rešitev, ki bi nadomestila terminale?
> Že sama ekološka direktiva zapoveduje zmanjšanje fosilnih goriv v Evropi in plin je fosilno gorivo. Alternativna rešitev bi bila uporaba obnovljivih virov energije, vendar bi jih morala Evropa najprej intenzivneje razvijati, če bi želela izvrševati omenjeno direktivo.
Evropska komisija je zamrznila vašo pritožbo. Tudi minister za okolje Roko Žarnić pravi, da ne more ukrepati, preden mu Italija ne izda vseh dokumentov ...
> Evropska komisija je našo pritožbo zamrznila z izgovorom, da je najprej potrebna politična rešitev problema. A naša zavzemanja temeljijo na problemih tehnične in ekološke narave, ne politične.
Kako boste ukrepali, če slovenska vlada ne bo našla razloga za tožbo proti Italiji?
> Na naši strani je večina političnih strank, tako koalicijskih kot opozicijskih, kot sem že omenil, pa gradnji terminalov v Tržaškem zalivu nasprotujejo tudi obmejne občine obeh držav. Prav zato ne vidimo razloga, zakaj se Slovenija ne bi odločila za tožbo. Res pa je, da Evropa zelo nerada vidi tožbe med državami znotraj EU, zato poskuša vplivati na vlade teh držav.
In če bodo terminali na koncu zgrajeni?
> Slovenski vladi smo poslali prošnjo, da gradnjo prepove. Če tega ne bo storila, bomo poskušali gradnjo fizično preprečiti.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.