Mrtvi mobiji spijo

Ali so rabljeni mobiteli ekološki problem?

Kam z mrtvimi mobiji?

Kam z mrtvimi mobiji?
© Marko Jamnik

Spet je na tržišču nov, tako majhen, ekstremno hiter, hipnotično wapovski, oblikovan s presežkom, z najvišjo ceno, z največjim ekranom, nenavadnim izborom barv, kakšnim malim samo njemu lastnim izumom, najlažjo in najtanjšo baterijo, skratka oh in sploh predmet, ki ga morate imeti. Najnovejši mobilni aparat, o katerem pišejo v vseh tehno revijah. Če smo se pred tremi leti še zmrdovali nad mobilci, smo sedaj v tisti fazi mobilne družbe, ko večina uporabnikov telefone menja pogosteje kot avtomobile, nekateri celo tako kot sezonsko garderobo. Samoumevno se nam zdi, da star telefon skupaj s polnilcem vržemo v predal ali ga podarimo komu, ki še ni kontaminiran z mobi manijo. Nič hudega, pač manifestiranje potrošniške družbe.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Kam z mrtvimi mobiji?

Kam z mrtvimi mobiji?
© Marko Jamnik

Spet je na tržišču nov, tako majhen, ekstremno hiter, hipnotično wapovski, oblikovan s presežkom, z najvišjo ceno, z največjim ekranom, nenavadnim izborom barv, kakšnim malim samo njemu lastnim izumom, najlažjo in najtanjšo baterijo, skratka oh in sploh predmet, ki ga morate imeti. Najnovejši mobilni aparat, o katerem pišejo v vseh tehno revijah. Če smo se pred tremi leti še zmrdovali nad mobilci, smo sedaj v tisti fazi mobilne družbe, ko večina uporabnikov telefone menja pogosteje kot avtomobile, nekateri celo tako kot sezonsko garderobo. Samoumevno se nam zdi, da star telefon skupaj s polnilcem vržemo v predal ali ga podarimo komu, ki še ni kontaminiran z mobi manijo. Nič hudega, pač manifestiranje potrošniške družbe.

Potem pa se najdejo neki ekologi. Natančneje Slovensko ekološko gibanje (SEG), nevladna eko organizacija, ki je mobilnim distributerjem in medijem razposlala javno vprašanje o tem, kako so poskrbeli za zbiranje in odstranjevanje odsluženih aparatov. Pa res mislijo na vse. Logika SEG je preprosta. Karel Lipič, glavni tajnik društva, je razložil: "Hoteli smo opozoriti, da naj vsak, ki nekaj daje na tržišče, tudi poskrbi za odpadek svojega proizvoda."

Sodoben eko trend je res tak, da korporacije vse bolj skrbijo za svoje odpadke. Celo pri nas so ustanovili Gospodarsko interesno združenje ODEM, ki se ukvarja s problemom odpadne embalaže, in sicer od proizvajalcev do uporabnikov. Ustanovitelji so Coca-Cola, Fructal, Ljubljanske mlekarne, pivovarna Union in Tetra Pak. Malo za imidž, malo za ekologijo.

Če bi vse porabljene plastenke, tetrapake in pločevinke zložili na kup, bi bil ta nedvomno večji kot kupček milijona rabljenih baterij slovenskih mobitelov. Na SEG tudi pravijo, da se zavedajo tega, da stari mobiteli niso največji ekološki problem. Toda zakaj pa ne bi začeli pri majhnih rečeh? Smetnjakih za stare baterije, koncesionarju za reciklažo baterij ... Pripravljeni so tudi predlagati nekaj rešitev problema, toda raje bodo počakali na odziv mobilnih distributerjev. Čeprav, če smo zelo iskreni, mobilni distributerji niso tisti, ki izdelujejo aparate, res pa je, da nam omogočajo njihovo uporabo. Lahko bi pa pospešili prodajo staro za novo. Za imidž.

Za zdaj pa je dovolj že to, da bodo imeli starši več možnosti za odgovor na otroško vprašanje, kam gredo mrtvi mobiji. Uživajo v mobilnih nebesih.

povezava