Nezaščitena Olimpija

Pivovarna Laško je zamudila z zaščito imena Olimpija

Sarajevska Olimpija

Sarajevska Olimpija
© Denis Sarkić

Pivovarna Laško je v imenu zaščite nacionalnega interesa pri uradu za intelektualno lastnino zaščitila blagovno znamko Olimpija. Za to so odšteli okoli 200 tisoč tolarjev. Pivovarna bo tako morala v petih letih tudi dati na trg izdelek, ki bo nosil ime Olimpija. Laščani so podobno zaščitili tudi ime nogometnega kluba Maribor.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Sarajevska Olimpija

Sarajevska Olimpija
© Denis Sarkić

Pivovarna Laško je v imenu zaščite nacionalnega interesa pri uradu za intelektualno lastnino zaščitila blagovno znamko Olimpija. Za to so odšteli okoli 200 tisoč tolarjev. Pivovarna bo tako morala v petih letih tudi dati na trg izdelek, ki bo nosil ime Olimpija. Laščani so podobno zaščitili tudi ime nogometnega kluba Maribor.

"Olimpijo ščitimo pred špekulanti, ki bi ime prodajali kakšnemu klubu. Ščitimo pa tudi svoj poslovni interes, da se ne bi na trgu pojavil kašen tekmec s pijačo Olimpija," je prejšnji teden razlagal predsednik uprave Pivovarne Laško Anton Turnšek. Za naš časopis pa so nam predstavniki za stike z javnostmi povedali: "Znak Olimpija ni znamka, zato ga je prijavila Pivovarna Laško. Lahko bi se zgodilo, da bi kdo tretji prijavil znamko OLIMPIJA, ki ni bila zaščitena (torej, formalno, sploh ni bila znamka). Tretji bi lahko, primeroma, uporabil znak za svoje blago, recimo za pivo in zoper tako ravnanje ne bi bilo mogoče ukrepati. Pivovarna Laško je to prijavo prenesla na Pivovarno Union, saj je prav ta družba tesno povezana z znakom OLIMPIJA, in prav je, da to povezavo zaščiti oziroma nepooblaščenim onemogoči povezavo, zlasti na trgu pijač. Union lahko uporabo znamke dovoli tretjim, tudi brez odmene, a zmeraj pod lastno kontrolo in lastnimi pogoji. Postopki za zaščito imena so v teku."

Vse pa ne gre brez zapletov, saj so se oglasili iz olimpijskega komiteja, ker je mednarodni olimpijski komite že zaščitil ime OLYMPIAD. Uporaba omenjene blagovne znamke naj bi bila po izjavi MOK dovoljena njenim članicam, torej tudi slovenski športni organizaciji, skladno s pravili OKS in na podlagi posebne pogodbe pa tudi njenim sponzorjem. OKS naj bi že stopil v kontakt s Pivovarno Laško.

Mimogrede pa še povejmo, da se v tem času, ko se Pivovarna Laško trudi zaščititi ime Olimpija, nedaleč od nas že lahko pije voda z imenom Olimpija. Proizvajalec pa je Coca-Cola HBC B-H, d.o.o., Sarajevo. Najbrž Coca-Cola ni imela toliko težav z zaščito imena. Po drugi strani pa je očitno Pivovarna Laško malo zamudila, saj se je že pojavil tekmec s pijačo Olimpija.