11. 1. 2006 | Mladina 2
1000 evrov za nepozornost
Špansko podjetje European City Guide pošilja pogodbe, ki so videti kot ankete
Začne se prav zanimivo. Z občasno reklamno pošto, ki jo prejmeš, če si samozaposlen in vpisan v razvid samostojnih novinarjev, kulturnih delavcev ali duhovnikov (za davkarijo je to bolj ali manj isto). Tokrat je bil to dopis podjetja European City Guide iz španske Valencie, ki izdaja istoimenski CD-ROM, "obsežen direktorij za poslovanje, nakupovanje in kulturo iz vse Evrope", kot se pohvalijo na svoji spletni strani. Na začetku dopisa je zapisano, da vas podjetje prosi za natančne podatke o vašem naslovu, delovanju in interesih, saj boste vpisani v njihov register, ki bo vaše delovanje naznanil vse Evropi. Prvo polovico dopisa zasede dokaj značilen obrazec za vnos podatkov, ki mu na drugi polovici sledi precej droben tisk. Tudi ta se začne precej spodbudno z razlago, da ne boste vključeni v njihovo podatkovno zbirko, če tega ne želite, vendar se nekje na sredini spremeni v legalistično spisano razlago, da s podpisom soglašate k sklepanju naročnine za CD-ROM, pri čemer en izvod stane 970 evrov. Pod tem drobnim tiskom je le še prostor za lastnoročni podpis, ki je pravzaprav videti kot podpis za potrditev verodostojnosti gornjih podatkov. Vse, kar je potrebno, je vložiti dopis v priloženo, frankirano kuverto ter jo odposlati in že boste pričeli prejemati račune.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?