17. 2. 2006 | Mladina 7
Trije od štirih stavijo na okvaro
Češke železnice s še slabšimi izkušnjami s pendolini kot slovenske
Pendolino
© Tobias Kohler
Čeprav Slovenske železnice zanikajo, da bi se nagibni vlaki pendolino na naših tirih pogosto kvarili, so potnike v zadnjih letih pogosto prepeljale nadomestne vlakovne kompozicije. Precej večje težave z novimi vlaki pa imajo na Češkem, kjer so pendoline nameravali vpeljati v promet z novim letom, pa se je zalomilo. Od sedmih vlakov je do druge polovice januarja dejansko vozil le eden, pa še tisti se je pred dvema tednoma pridružil štirim pokvarjenim, dva pa še nista vpeljana v promet. Vzrok za napako naj bi bil po izjavah proizvajalca, italijanskega podjetja Alstom, v programski opremi oziroma procesorju, ki nadzoruje nekatere ključne funkcije vlaka. Češke železnice so za deset pendolinov plačale skoraj 200 milijonov evrov, Alstom pa jih je z veliko zamudo dobavil le sedem, sedaj pa ti stojijo na postajah. Po izračunih revizijskega podjetja Deloitte naj bi češke železnice s tem utrpele skoraj 370 milijonov evrov izgube, predvsem zaradi manjšega števila prepeljanih potnikov in zaradi nujnega uvajanja popustov. Slovenske železnice so pred več leti za tri vlake pendolino starejše generacije odštele 7,2 milijona evrov, nekajkrat toliko pa je znašala posodobitev proge. Kljub okvaram naših pendolinov pa tako hudo, kot je na Češkem, pri nas le ni bilo.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?