Vanja Pirc

 |  Mladina 14

Programsko-poslovno svetovanje

Je bilo davčno svetovanje oglas ali RTV-jev program?

Oglas v Dnevniku

Oglas v Dnevniku

Na TV Slovenija smo lahko do prejšnjega petka spremljali oglase, v katerih nam je napovedovalka Maja Šumej pojasnjevala, kako izpolniti obrazce za dohodnino. Vprašanje je sicer, koliko gledalcev si je lahko sploh pomagalo z lepo prebrano birokratsko latovščino. Naši bralci pa so nas opozorili, da jim iz spotov ni bilo jasno, kdo je nosilec oglaševane storitve. Pa tudi davčni oglasi se niso pojavili znotraj oglaševalskega bloka, ki je od ostalega programa v skladu z zakonodajo ločen s špico "oglasi". Špica je bila namreč predvajana pred temi spoti in takoj po njih, hip zatem pa se je na ekranu pojavil tudi kratek napis, nekakšno nadaljevanje dohodninskega oglasa, v katerem je Telekom Slovenije sporočil, da je dodatna pomoč na voljo na posebni številki 090 za 336 SIT na minuto.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vanja Pirc

 |  Mladina 14

Oglas v Dnevniku

Oglas v Dnevniku

Na TV Slovenija smo lahko do prejšnjega petka spremljali oglase, v katerih nam je napovedovalka Maja Šumej pojasnjevala, kako izpolniti obrazce za dohodnino. Vprašanje je sicer, koliko gledalcev si je lahko sploh pomagalo z lepo prebrano birokratsko latovščino. Naši bralci pa so nas opozorili, da jim iz spotov ni bilo jasno, kdo je nosilec oglaševane storitve. Pa tudi davčni oglasi se niso pojavili znotraj oglaševalskega bloka, ki je od ostalega programa v skladu z zakonodajo ločen s špico "oglasi". Špica je bila namreč predvajana pred temi spoti in takoj po njih, hip zatem pa se je na ekranu pojavil tudi kratek napis, nekakšno nadaljevanje dohodninskega oglasa, v katerem je Telekom Slovenije sporočil, da je dodatna pomoč na voljo na posebni številki 090 za 336 SIT na minuto.

Zakaj torej tudi oglasi z Majo Šumej niso bili vključeni med oglase? Na RTV Slovenija pravijo, da so bili ti spoti "programsko-poslovni projekt", s katerim so želeli gledalcem "pomagati pri dohodninski napovedi". Zato so bili spoti objavljeni v "programskem in ne v oglaševalskem času". Dohodninski spoti naj torej sploh ne bi bili oglasi. Zato jih tudi niso nikomur zaračunali. Telekomovi kratki napisi, ki so se vedno pojavljali poleg spotov z Majo Šumej, pa so bili oglasi in so bili v skladu z zakonodajo umeščeni v oglasni blok.

Zanimivo je, da je bil celoten projekt narejen s skupnimi močmi RTV Slovenija in Telekoma Slovenije. Pa tudi Dnevnika z Nedeljskim dnevnikom in DZS, pri vsem skupaj pa jim je pomagal tudi Siol. Za davčno svetovanje so bile na voljo tri številke 090, na vseh pa so klicateljem zaračunavali 336 SIT na minuto. Najnižja tarifa za klic na 090 sicer znaša 48 SIT na minuto. Na Telekomu pravijo, da so se v tem projektu prihodki razdelili "na tri pogodbene dele, zato je postavljena najvišja tarifa. To je bruto cena svetovanja. Cena takega svetovanja na uro je nižja od siceršnje cene ene ure svetovanja davčnih svetovalcev". Na vse tri številke so v povprečju prejeli od 500 do 600 klicev na dan. Če predpostavimo, da klic traja vsaj pet minut, so klici dnevno prinesli približno milijon SIT prihodkov. Ker se je akcija začela sredi februarja, naj bi skupno prinesla okoli 45 milijonov SIT.