Bi bili Belgijci boljši lastniki?

Odkar je Union v lasti Pivovarne Laško, njegova etiketa bledi

Brata Šrot in Turnšek

Brata Šrot in Turnšek
© Denis Sarkić

Znameniti vic, ki je pred leti krožil za šanki in po ulicah ene najbolj znamenitih ljubljanskih občin, gre nekako takole. Za mizo v neki oštariji sedijo direktor Interbrewa, direktor Laškega in direktor Uniona. Pride natakar in vpraša, kaj bo gospoda naročila. "Stella Artois seveda," reče Belgijec, "Laško, kaj pa drugega," zameketa Laščan, le direktor Uniona mirno naroči kavo. Onadva ga čudno pogledata, direktor Uniona pa mirno reče: "Če vidva ne bosta pila piva, ga tudi jaz ne bom." Take in podobne zajebancije je bilo mogoče slišati v časih znamenite pivovarske vojne med Ljubljano in Laškim oziroma med Interbrewom, ki je hotelo kupiti Union, in ponudniki s štajerskega konca, med staroselci in priseljenci iz Šiške, ki so se čutili poklicane, da obranijo čast in slavo svoje najljubše pivovarne.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Brata Šrot in Turnšek

Brata Šrot in Turnšek
© Denis Sarkić

Znameniti vic, ki je pred leti krožil za šanki in po ulicah ene najbolj znamenitih ljubljanskih občin, gre nekako takole. Za mizo v neki oštariji sedijo direktor Interbrewa, direktor Laškega in direktor Uniona. Pride natakar in vpraša, kaj bo gospoda naročila. "Stella Artois seveda," reče Belgijec, "Laško, kaj pa drugega," zameketa Laščan, le direktor Uniona mirno naroči kavo. Onadva ga čudno pogledata, direktor Uniona pa mirno reče: "Če vidva ne bosta pila piva, ga tudi jaz ne bom." Take in podobne zajebancije je bilo mogoče slišati v časih znamenite pivovarske vojne med Ljubljano in Laškim oziroma med Interbrewom, ki je hotelo kupiti Union, in ponudniki s štajerskega konca, med staroselci in priseljenci iz Šiške, ki so se čutili poklicane, da obranijo čast in slavo svoje najljubše pivovarne.

V tistem času se je po šišenskih ulicah, pa tudi dlje, celo šušljalo o ustanovitvi nekakšne osvobodilne fronte za obrambo Uniona, ki naj bi jo ustanovili neki še posebno zagrizeni ljubitelji piva iz Šiške. Na Unionovih nalepkah pač ne more biti prostora za laškega kozla. Poleg lokalnih nebuloz, ki so bile vsaj smešne, pa smo lahko poslušali tudi politične floskule o slovenskem trgu pijač, ki ga moramo obvladovati Slovenci, da bodo Belgijci, če uletijo v Union, ukinili proizvodnjo, nagnali delavce na ceste ali pa, seveda v najboljšem primeru, namesto raskavo žlahtnega Uniona začeli variti neko belgijsko pivo. Laščani pa, če kupijo Union, bodo delali z njim kot mati s svojim lastnim sinom. Usta so bila polna lepih besed, le tisti največji feni so takoj vedeli, da bo, ko bo Laško prevzel Union, ta postal zgolj del nečesa tujega in da bo veličastnost, čeprav večkrat tudi lažna, s katero so se nekoč kitili šišenski pivovarji, za vedno izginila.

Zdaj, po nekaj letih, ko je Union sestavni del v skupini, kjer so zraven matične družbe Pivovarna Laško še Pivovarna Union, Radenska, Fructal, Vital Mestinje in Jadranska pivovara, je šišenski gigant postal točno to, kar so lokalci napovedovali. Neka vedno bolj obrobna etiketa v paleti Pivovarne Laško skupaj z ostalimi proizvajalci pijač in Mercatorjem ter Delom, ki postajata paradna konja laške pivovarne. Torej nekaj podobnega, kot se dogaja tudi nekdaj najbolj eminentni košarkarski blagovni znamki čez cesto v Tivoliju, s katero je Union usodno povezan. Najboljši dokaz za to, da je etiketa Uniona vse bolj bleda in da izgublja lokalno pripadnost ter identifikacijo z razvpito pregovorno šišensko in ljubljansko bojevitostjo, je tudi to, da se da sem in tja tudi največje šišenske junake, ki so nekoč v Tivoliju prepevali: "Jaz pa ti pa ena gajba pira, pa jest pa ti pa pivo Unioooon," ujeti tudi s kakšnim laškim za mizo, utegne pa se celo zgoditi, da včasih koga celo tako zanese, da v vznesenosti ugotovi, da je laško najboljši pir. Mogoče tudi zato, ker v eni zadnjih zadnji reklam za Union, ki nam jo je uspelo videti po televiziji, nastopa Natalija Verboten in so očitno mislili, da gre za reklamo za Laško. V novi reklami za pivo smile, ki jo je moč videti po televiziji, pa Pivovarna Union sploh ni omenjena. Je pa zato na spletni strani Pivovarne Laško, kjer v nasprotju z Unionovim sajtom minister za zdravje ne opozarja in ti ni treba biti polnoleten za vstop, med drugim omenjeno, da laško vsebuje veliko vitaminov in da je Mercator za Pivovarno Laško dobra naložba ter da Tone Rop še zmeraj ni pojasnil, zakaj se ni javno odzval ob predlagani dokapitalizaciji Mercatorja.