24. 5. 2007 | Mladina 20
Za milijardo tolarjev eko idej
Nad toplogredne pline kar z eskadriljo skuterjev?
Nedavno smo lahko med vladnimi gradivi, ki še čakajo na obravnavo, zasledili načrt o "brezemisijskem predsedovanju". Projekt, s katerim naj bi se Slovenija kot predsedujoča EU v prvi polovici leta 2008 pridružila projektu EU, da bi zmanjšali emisije toplogrednih plinov, naj bi vodilo okoljsko ministrstvo, pri njem pa naj bi sodelovalo še nekaj drugih ministrstev ter Tehnološka agencija Slovenije in Agencija za raziskovalno dejavnost RS. In kako naj bi izpeljali projekt? Bi pripravili izobraževanje za tiste, ki ne gredo nikamor brez avtomobila? Bi gospodinjstva zbombardirali z zloženkami? Bi vladno floto avtomobilov zamenjali s hibridi? Kot kaže, naj bi projekt "brezemisijskega predsedovanja" potekal nekoliko drugače. Gradivo, ki je nastalo konec aprila, je namreč predvidelo, da bi vlada k zmanjševanju toplogrednih plinov prispevala s tem, da bi kupila tri avtobuse na vodik in pet električnih skuterjev. Njihova uporaba v objavljenem gradivu sicer ni bila najbolje dorečena; vodikovi avtobusi naj bi po eni strani prevažali sodelujoče pri predsedovanju, po drugi strani pa bi bili vključeni v avtobusni promet Ljubljanskega potniškega prometa, skuterji pa naj bi bili vključeni v vozni park vlade, vendar brez natančnejših pojasnil, kdo bi se vozil z njimi - ali le kurirji, ali tudi kak minister, ali celo predsednik vlade ... Poleg tega pa vse skupaj sploh ne bi bilo poceni. Projektna podskupina je namreč ocenila, da bi okvirni stroški nakupa treh avtobusov na vodik z gorivnimi celicami, dveh napajalnih postaj, obrata za proizvodnjo vodika in obratovalnih stroškov avtobusov znašali 3,5 milijona evrov. Za pet električnih skuterjev in potrebna črpališča plug-in pa bi potrebovali še dodatnih 600.000 evrov. Celoten projekt bi torej proračun olajšal za kar 4 milijone evrov (slabo milijardo tolarjev), njegovi učinki pa bi, če smo realni, dosegli kvečjemu peščico ljudi ...
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
24. 5. 2007 | Mladina 20
Nedavno smo lahko med vladnimi gradivi, ki še čakajo na obravnavo, zasledili načrt o "brezemisijskem predsedovanju". Projekt, s katerim naj bi se Slovenija kot predsedujoča EU v prvi polovici leta 2008 pridružila projektu EU, da bi zmanjšali emisije toplogrednih plinov, naj bi vodilo okoljsko ministrstvo, pri njem pa naj bi sodelovalo še nekaj drugih ministrstev ter Tehnološka agencija Slovenije in Agencija za raziskovalno dejavnost RS. In kako naj bi izpeljali projekt? Bi pripravili izobraževanje za tiste, ki ne gredo nikamor brez avtomobila? Bi gospodinjstva zbombardirali z zloženkami? Bi vladno floto avtomobilov zamenjali s hibridi? Kot kaže, naj bi projekt "brezemisijskega predsedovanja" potekal nekoliko drugače. Gradivo, ki je nastalo konec aprila, je namreč predvidelo, da bi vlada k zmanjševanju toplogrednih plinov prispevala s tem, da bi kupila tri avtobuse na vodik in pet električnih skuterjev. Njihova uporaba v objavljenem gradivu sicer ni bila najbolje dorečena; vodikovi avtobusi naj bi po eni strani prevažali sodelujoče pri predsedovanju, po drugi strani pa bi bili vključeni v avtobusni promet Ljubljanskega potniškega prometa, skuterji pa naj bi bili vključeni v vozni park vlade, vendar brez natančnejših pojasnil, kdo bi se vozil z njimi - ali le kurirji, ali tudi kak minister, ali celo predsednik vlade ... Poleg tega pa vse skupaj sploh ne bi bilo poceni. Projektna podskupina je namreč ocenila, da bi okvirni stroški nakupa treh avtobusov na vodik z gorivnimi celicami, dveh napajalnih postaj, obrata za proizvodnjo vodika in obratovalnih stroškov avtobusov znašali 3,5 milijona evrov. Za pet električnih skuterjev in potrebna črpališča plug-in pa bi potrebovali še dodatnih 600.000 evrov. Celoten projekt bi torej proračun olajšal za kar 4 milijone evrov (slabo milijardo tolarjev), njegovi učinki pa bi, če smo realni, dosegli kvečjemu peščico ljudi ...
Da projekt ni ravno najbolje domišljen, so morali priznati tudi na vladi, saj so predlog umaknili z dnevnega reda. A že kmalu naj bi bil na mizi nov predlog "brezemisijskega predsedovanja" in šele takrat bo jasno, ali se bo vlada odpovedala nakupu dragih vozil ali ne.