Neža Mrevlje

 |  Mladina 41

Korupcija v domu za starejše

Nepravilna izvedba javnega naročila

Človeka včasih prav preseneti, na kakšni ravni se je razbohotil klientelizem v naših krajih. Tako je Kosova komisija dobila anonimno prijavo, da naj bi šlo za nepravilno poslovanje med Domom starejših občanov Ljubljana Šiška in podjetjem TE-BIRO, ki je v javnem zavodu opravilo električne in strojne inštalacije. Nepravilno zato, saj je prav direktorica doma za starejše občane Milena Križaj žena direktorja gospodarske družbe TE-BIRO, Tomija Križaja. Gre seveda za neskladje z Zakonom o preprečevanju korupcije, ki v drugem odstavku 28. člena določa, da naročniki, "ki poslujejo po predpisih o javnih naročilih, ne smejo prek javnega naročila poslovati s poslovnimi subjekti, v katerih je posameznik, ki je član organa upravljanja ali nadzornega organa tega naročila: član poslovodnega organa, imetnik poslovnega deleža, delnic oziroma drugih pravic, na podlagi katerih je udeležen pri upravljanju oziroma kapitalu poslovnega subjekta v višini 20 %."

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Neža Mrevlje

 |  Mladina 41

Človeka včasih prav preseneti, na kakšni ravni se je razbohotil klientelizem v naših krajih. Tako je Kosova komisija dobila anonimno prijavo, da naj bi šlo za nepravilno poslovanje med Domom starejših občanov Ljubljana Šiška in podjetjem TE-BIRO, ki je v javnem zavodu opravilo električne in strojne inštalacije. Nepravilno zato, saj je prav direktorica doma za starejše občane Milena Križaj žena direktorja gospodarske družbe TE-BIRO, Tomija Križaja. Gre seveda za neskladje z Zakonom o preprečevanju korupcije, ki v drugem odstavku 28. člena določa, da naročniki, "ki poslujejo po predpisih o javnih naročilih, ne smejo prek javnega naročila poslovati s poslovnimi subjekti, v katerih je posameznik, ki je član organa upravljanja ali nadzornega organa tega naročila: član poslovodnega organa, imetnik poslovnega deleža, delnic oziroma drugih pravic, na podlagi katerih je udeležen pri upravljanju oziroma kapitalu poslovnega subjekta v višini 20 %."

V obrazložitvi utemeljitve Komisije za preprečevanje korupcije pa je pod navedenim še zapisano "Omejitve iz drugega odstavka 28. člena ZPKor se smiselno uporabljajo tudi za družinske člane organov upravljanja ali nadzornih organov naročnikov, ki poslujejo po predpisih o javnih naročilih." Zato je Komisija lansko leto opravljeno naročilo utemeljila kot nično. In kaj slednje pravzaprav v primeru že opravljenega dela pomeni? Predsednik Komisije za preprečevanje korupcije Drago Kos na podlagi Obligacijskega zakonika, kjer so posledice ničnosti definirane v 87. členu, navaja: "Če je pogodba nična, mora vsaka pogodbena stranka vrniti drugi vse, kar je prejela na podlagi take pogodbe." Če pa to ni mogoče, mora biti izhodiščno stanje doseženo z denarnim nadomestilom, po cenah v času izdane sodbe, z izjemo če zakon ne določuje kaj drugega, še navaja Kos. Prav tako predsednik Komisije pravi, da bo pri izvedenem poslu v praksi ničnost težko doseči, saj je storitev že izvršena in plačana. In kako odgovarja na naša vprašanja Milena Križaj, zakaj so za izvedbo del najeli prav TE-BIRO: "Glede na dejstvo, da DSO Ljubljana Šiška, Kunaverjeva 15, od Komisije za preprečevanje korupcije ni do današnjega dne dobil nikakršnega uradnega dokumenta, da bi DOM kršil Zakon o preprečevanju korupcije in Zakon o javnih naročilih, vam ne morem podati nobenega odgovora."