22. 1. 2005 | Mladina 3
Davčna kuhinja
Kaj prinaša mramoreva davčna reforma in kaj obeta janševa davčna protireformacija
Na proslavi ob vstopu Slovenije v EU v trdnjavi Kluže pri Bovcu ...
© Borut Krajnc
Davki? So stranke med volilno kampanjo za to temo porabile veliko besed? V resnici so okoli davčne tematike delale relativno velik ovinek. Kar je za volilno kampanjo čudno. Enačba je namreč sledeča: ljudstvo volilne pravice nima zaradi kakšnih filantropskih popadkov oblasti, pač pa enostavno zato, ker oblast od ljudstva pobira davke. Gre za sporazum med ljudstvom in oblastjo: ker plačujemo davke, hočemo imeti vpliv na to, katere konkretne stranke bodo zasedale prostor oblasti. Zato želi ljudstvo pred volitvami slišati, kakšne načrte imajo posamezne skupine, ki se potegujejo za oblast, z davščinami. In recimo, da si ljudstvo izvoli oblast, ki ponuja najbolj sprejemljivo davčno politiko. Kot rečeno: lanska volilna kampanja je bila, ko je šlo za vprašanja o davkih, nezanimiva. Bolj ali manj vse stranke so skušale prodati naslednjo formulo: potrebno je znižati davčno obremenitev dela, hkrati pa je potrebno storiti vse, da bo slovensko poslovno okolje "prijazno kapitalu". No, v takšni formuli je skrita potegavščina: če naj bi se davčne obremenitve dela znižale, morajo državni finančniki bolj obdavčiti kapital. Če je kapital bolj obdavčen, bo kapital cepetal, da je poslovno okolje neprijazno. LDS, ki je bila med volilno kampanjo na oblasti, je morala biti nekoliko bolj specifična. Bolj obdavčeno naj bo "ekonomsko mrtvo premoženje". Nekaj bo treba tudi privarčevati. Slišali smo še nekaj variacij na isto temo. A hkrati nič posebnega. Nenavadno?
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?