17. 10. 2000 | Mladina 42 | Politika
Slon med porcelanom
Zakaj je odprava točkovnega sistema zavajajoča
© Denis Sarkić
Kaj bi bil idealen način prehoda šolarjev iz osnovne v srednjo šolo? Da ne bi imeli nobene omejitve in nobene selekcije. Se pravi, da bi se lahko čisto vsak vpisal na želeno šolo. Seveda to ni mogoče, ker je želenih šol in razredov v njih premalo, učencev, ki si tja želijo, pa vsaj za zdaj preveč. Prva rešitev, na katero pomislimo, je odpiranje dodatnih oddelkov. Šolam z največjim presežkom prijav dodamo po deset oddelkov in težave so odpravljene. Načrt je na prvi pogled briljanten, a neizvedljiv in celo nespameten. Največja ovira je pomanjkanje proračunskih sredstev. Naslednji pomislek je pomanjkanje prostora v obstoječih objektih. A tudi če bi omenjene težave po čudežu rešili, bi se pred nami odprla nova dilema. Ali je nekaj najbolj zaželenih šol smiselno natrpati do stropa? Če bi na primer na gimnaziji Bežigrad odprli deset novih oddelkov, bi namesto šole dobili tovarno, saj je tam že danes okoli 1200 dijakov. Učitelji bi bili le še stroji za štancanje. Če bi na šolo sprejeli vse, ki si tja želijo, bi nedvomno znižali njeno kakovost in posledično njen ugled. Kaj je torej pravilen odgovor? Ena od možnih rešitev je, da država spodbuja odpiranje večjega števila zasebnih šol, za kar pa seveda ne zadošča le zakonska možnost.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?