17. 3. 2006 | Mladina 11 | Politika
Krasni novi red in mir
Okrepljeno varstvo tiste dobrine, ki izključuje vsa protipravna dejanja, s katerimi se kršijo splošna pravila vsakdanjega dela in življenja
© Borut Peterlin
Za ogrevanje si zavrtimo klasično šentflorjansko epizodo, ki je dramatični vrhunec doživela na začetku minulega tedna. Nekatere državljane Slovenije so močno vznemirili džambo plakati z razgaljenim stasom domače Playboyeve zajčiče Rebeke. Ker je oglaševalsko akcijo naročil Playboy, je bržčas vsakomur jasno, da je Rebekina golota tako diskretna kot estetska, tako kot profesionalna fotografija, ki Rebekine čare ovekoveči. Od spornih, da ne rečem grešnih delov ženskega telesa sta eksplicitno izpostavljeni samo prsni bradavički, ki pa sta bili do sedaj na nekaterih drugih džambo plakatih za kozmetične izdelke in modno galanterijo tudi že bolj razgaljeni in večji. No, kljub temu so ob pogledu na Rebeko še posebej hudo bolečino utrpeli v naselju Brezovica, kjer naj bi eden od fundamentalističnih prebivalcev dosegel celo umik plakata ter svojo neposredno akcijo (botrovala naj bi ji tudi skrb za varnost v prometu) za Finance utemeljil z izjavo, da so za voznike lahko moteči tudi obcestni plakati za žensko perilo, vendar je med njimi in Playboyem velika razlika. In to v sporočilu. “Prvi sporoča, kupi to in to perilo, kaj ta (Playboyev, op.p.) sporoča, pa vemo vsi.” Seveda vemo, sporoča, kupi to in to številko Playboya. Ne vemo pa, zakaj bi bil za razliko od džambota s čipkastimi gatami sporen. “Pritožbe, ki jih v zadnjem času dobivamo na uredništvo, so vedno enake,” razlaga Boštjan Jevšek, glavni urednik Playboya, ki je zaradi gonje proti plakatu z Rebeko že protestiral pri Slovenski oglaševalski zbornici. “Z enake ne mislim samo vsebinsko, marveč tudi oblikovno in slogovno, natisnjene pa so z istimi fonti. Spremenjena so samo imena podpisnikov in kraji, od koder so odposlane. Fotografija je po vseh kriterijih estetska in zgolj zaradi golote ne more biti žaljiva,” zaključuje Jevšek.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?