Zadnji pogreb 20. stoletja

Zakaj je velik del Slovenije, ki je leta 1980 žaloval za Titom, zdaj žaloval za papežem

Če je šel te dni kdo na pot, je bila velika verjetnost, da gre v Rim. Ne brez razloga - Rim je te dni izgledal kot mesto, v katerem se bodo odvrteli zadnji dnevi. Zelo milenijsko. Zdelo se je, kot da je umrlo 20. stoletje. V Rim, na pokop papeža Janeza Pavla II, so se zgrinjale milijonske množice. Z letali, vlaki, avtomobili, avtobusi. Na železniški postaji je bil kaos. Na letališču tudi. Ceste so obstale. Hoteli so pokali po šivih. Metro se je šibil. Telefonske linije so crknile. Na obrobju Rima so zrasli kampi. Ljudje so hodili drug po drugem. Prebijali so barikade. Peli, igrali, jokali, molili, mahali z zastavami, prižigali sveče. Prihajali so od povsod. Puščali službe. V baziliko Sv. Petra, v kateri so bili na ogled papeževi posmrtni ostanki, se je vila neskončna vrsta. Najprej je bila dolga dva kilometra, potem se je le še daljšala. Na ogled - na zadnje salutiranje - je bilo treba čakati najprej 5... pa potem 8... pa 12... in na koncu 15 ur. A tudi pri tem ni ostalo dolgo. Na uro si je papeža ogledalo več kot 10.000 ljudi. V petek, na dan pogreba, se je vse skupaj le še stopnjevalo. Šole so zaprli. Avtomobili niso smeli na ulice. TV mreže so kar tekmovale, katera bo bolj “tam”. Veter je listal evangelij na krsti. Rim so prepredli z orjaškimi ekrani, toda ko so kamere ujele Busha, so ga mnogi izžvižgali. Naj gre na pogrebe svojih vojakov! Ne, naslednji papež zanesljivo ne bo Američan. Na pogreb je prišlo 4 milijone ljudi. Morda celo več. Štetje je postalo na določeni točki nepotrebno. Slika je bila dovolj prepričljiva, poanta jasna. Verski turizem v Evropi še ni doživel tako infarktne zgostitve. Take intenzivnosti. Take urgentnosti. Ko je papež obiskal Filipine, se je zbralo približno toliko ljudi (nekaj milijonov, morda celo pet), toda niti v Meko - v času hadža - ne pride toliko vernikov. Letos jih je prišlo dobra dva milijona in pol, kar je obenem tudi rekord.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: