12. 3. 2001 | Mladina 10 | Družba
Umetnost blefa
Kako nategniti ljudi, ne da bi se jim poznalo?
© Tomo Lavrič
Leta 1910 je Sam Geezil, veteran iz Chicaga, prodal svoj biznis, pobral milijon dolarjev in se umaknil v neke sorte penzijo. Pa ga je nekega lepega dne obiskal mladenič po imenu Joseph Weil: Živjo, slišal sem, da prodajate stanovanje - rad bi ga kupil. Točno, je rekel Sam, cena je 8.000 USD, toda zahtevam polog 2.000 USD. Ne, ne, je vztrajal Joseph, kar takoj vam bom vse plačal, če seveda lahko počakate nekaj dni, da izpeljem neki drugi posel. Sam, dobri stari biznismen, je kakopak pristal, toda kljub vsemu ga je živo zanimalo, kako bo mladenič tako na hitro prišel do tako lepega denarja. Joseph je naprej malce okleval, švigal z očmi in cincal, potem pa se zmehčal - okej, povedal vam bom, ampak pod pogojem, da to ostane med nama. Da je bil njegov stric dolga leta tajnik skupine finančnikov in da so ti finančniki pred leti kupili gozdno kočo, ki jo hočejo zdaj prodati. Stricu so rekli le, prodaj jo - dobimo, kar dobimo. Toda stric, ki so ga finančniki ves čas le izkoriščali in podcenjevali, bi se jim zdaj rad maščeval. Kočo, ki je vredna 155.000 USD, bo prodal pod ceno, za pičlih 35.000 USD, toda ne kar na slepo. Specifično, prodal jo bo naštelanemu kupcu, ki ga zdaj išče Joseph. Prvič, naštelani kupec bo kočo potem prodal naprej, za realno ceno, se razume (155.000 USD). In drugič, Joseph, stric in tretji, naštelani človek si bodo na koncu razdelili dobiček.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?