24. 9. 2001 | Mladina 38 | Družba
Dobrodošli v puščavi resničnosti
Če je sesutje stolpičev WTC kakorkoli simbolično, gre za to, da sta predstavljala središče virtualnega kapitalizma
Najhujša paranoična fantazija Američanov je, da prebivalec majhnega, idiličnega kalifornijskega mesta, potrošniškega paradiža, nenadoma začne sumiti, da je svet, v katerem živi, prevara, spektakel, ki so ga priredili, da bi ga prepričali, kako živi v resničnem svetu, medtem ko so vsi ljudje okoli njega pravzaprav igralci in stažisti v gigantski predstavi. Najnovejši primer tega je film Petra Weira (1998) Trumanov šov, v katerem Jim Carrey igra uradnička iz majhnega mesta, ki sčasoma odkrije, da je junak 24-urne televizijske oddaje brez konca: njegov domači kraj leži v ogromne studiu in nenehno ga spremljajo kamere. Med njegovimi predhodniki je vredno omeniti film Time Out of Joint (1959) Philipa Dicka, v katerem junak, ki živi skromno vsakodnevno življenjem v majhnem idiličnem kalifornijskem mestu konec 50. let, slednjič ugotovi, da je vse mesto šarada, ki so jo uprizorili, da bi bil zadovoljen... Pri obeh filmih prevladuje občutek, da je nekdanji kapitalistični potrošniški kalifornijski paradiž v svoji izredni hiper-resničnosti v nekem smislu irealen, brez substance, brez materialne inercije.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?