Gregor Cerar

 |  Mladina 34  |  Družba

Poletna zabava

Poleg vročine se je letošnji globalni hit v zvezi z druženjem - nenavadni performansi, imenovani Flash Mob - pojavil tudi pri nas

Ob pogledu na množico, ki počne povprečnemu človeškemu umu nerazumljive stvari sredi belega dne, bi marsikdo priobčil, da so se ljudem zaradi neznosne vročine začeli "kisati možgani". Flash Mobi, bliskovito zbrane množice, ki se nenadoma pojavijo na povsem običajnih mestih, skupaj izvedejo performans in se še hitreje razidejo, so hit letošnjega poletja. Celo globalni, saj so takšne ekshibicije postale vsakdanje od Amerike do Azije. Vse skupaj se je začelo že pred letošnjim nemogoče vročim poletjem. Neki model, imenovan zgolj Bill, si je s skupinico, imenovano Mob Project, v New Yorku izmislil nenavaden projekt. Množica je v stiku prek e-pošte ali na kak drug način, ki ga omogoča internet, zbere se na nekem mestu, izvede preprosto predstavo in bliskovito izgine. Prva prireditev bi morala biti že letos maja. Petdeset ljudi si je za lokacijo izbralo neko trgovino na Manhattnu. Toda namera je prišla na ušesa lastnikom trgovine in stvar je padla v vodo. Organizatorjem prvega Flash Moba je postalo jasno, da bodo morali delovati veliko bolj tajno in se pod različnimi pretvezami pretihotapiti na izbrano lokacijo. Junija se je približno sto somišljenikov zbralo v štirih izbranih kafičih in se v skupinicah odpravilo v deveto nadstropje trgovine Macy's, kjer prodajajo preproge. Zbrali so se okoli vnaprej izbrane preproge. Zmedenim prodajalcem, ki so jih spraševali, kaj za vraga sploh hočejo, so pojasnjevali, da so člani velike komune in da iščejo ljubezensko preprogo za svoje igrice. Nato so se v trenutku razpršili. Cilj drugega Flash Moba je bila železniška postaja Grand Central. Takrat se je zbrala večja množica, kakšnih dvesto ljudi, a so jih policisti napotili v preddverje hotela Grand Hyatt. Tam so vsi ploskali petnajst sekund, gostje hotela pa so seveda samo buljili in spraševali, kaj se dogaja. Tretji cilj je bila neka trgovina s čevlji, na katero so naredili pravo invazijo in se izgovarjali, da so le turisti iz Marylanda na avtobusnem ogledu mesta. Poročila o nenavadnih poletnih druženjih so kmalu obnorela ves svet. Začela so se skoraj tekmovanja, kdo bo izpeljal najbolj neumno akcijo, nekateri pa bi to počeli kar vsak dan. V Evropi je bila premiera menda v Rimu, kjer je množica pridrla v neko glasbeno trgovino in nič hudega sluteče in kasneje zmedene prodajalce zasula z željami po glasbenih cedejih, ki sploh ne obstajajo. Flash Mobi gredo nekaterim na živce, zato so od policije zahtevali posredovanje. Toda policisti imajo zvezane roke, ker množica ne stori nič prepovedanega. A ker je zborovanja povsod po svetu navadno treba prijaviti, so policisti začeli vohljati po internetu, kje in kaj se bo dogajalo. Tako so recimo v Veliki Britaniji preprečili že nekaj "bizarnih" zborovanj.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: