Siniša Gačič

 |  Mladina 37  |  Družba

Vidim, ne vidim

Začetek oddajanja MTV Adria se je sprevrgel v blamažo

© Žiga Intihar

Potem ko je leta 1989 bivši vietnamski veteran in komandir Nata William Roedy, sedaj predsednik MTV Networks, v velik dobiček spremenil MTV Europe in začel osvajati nove oddajnike na mednarodnem tržišču, je blagovna znaka, ki sodi med top 15 svetovnih brandov, dobila tudi tukajšnjo različico MTV Adria. V bistvu se iz Slovenije v satelitsko omrežje že nekaj dni oddaja program MTV Adria, vendar ga vsa s kabelsko tehnologijo opremljena slovenska gospodinjstva - v nasprotju s hrvaškimi, bosanskimi in srbskimi - do konca prejšnjega tedna še niso mogla videti. Zakaj? Milo povedano se je medijsko izpostavljenemu projektu MTV Adria zgodila popolna zmešnjava. Ko je leta 2003 Dean Possenniskie, za Srednjo Evropo pristojni direktor za razvoj, javno predstavil načrte MTV za tukajšnje območje, se mu najbrž ni sanjalo, v kakšno poslovno zadrego se bo sprevrgel dan, ko naj bi poslovalnica MTV za Balkan začela oddajati program. Na prvi šolski dan je namreč medijski inšpektor Ivan Pal kabelskim operaterjem sporočil, da ne smejo predvajati programa MTV Adrie, ker ta ni vpisana v razvid medijev. Do zapleta je prišlo zaradi zamude pri oddaji vloge za vpis v razvid medijev, ki je na ministrstvo za kulturo prispela samo tri dni pred že leto napovedanim štartom MTV Adrie. Ker ima pristojni organ z zakonom določenih 15 dni za odgovor na vlogo, je bila potemtakem ta oddana slabih 14 dni prepozno. Poleg tega pa je bila vloga nepopolna in v nasprotju z Zakonom o medijih. Kot nam je sporočil višji svetovalec na Simonitijevem ministrstvu Skender Adem, je bila vloga nepopolna, ker MTV Adria, d. o. o., ni predložila temeljnega pravnega akta, ki bi bil usklajen z Zakonom o medijih, programske sheme in kopije pogodbe s kolektivno organizacijo za varstvo avtorskih in sorodnih pravic. V nasprotju z Zakonom o medijih (ZMed) pa je bila vloga zato, ker je bil MTV Adria, d. o. o., kot tudi vse ostale gospodarske družbe ustanoviteljice, med drugim registrirana za oglaševalsko dejavnost, ter zato, ker je imel RGL, d. o. o., ob oddaji vloge v lasti 30-odstotni delež MTV Adrie, d. o. o, čeprav zakon določa, da ima lahko izdajatelj medija največ 20-odstotni delež v premoženju drugega izdajatelja medija. Tik pred začetkom oddajanja se je zamenjal tudi direktor MTV Adria. Na mesto Jurija Schollmayerja je pred 12 dnevi sedel Matej Kurent. Novopečeni direktor vztraja pri tezi, da je bilo posredovanje inšpektorja Pala nepotrebno, "ker se predhodno nihče ni vprašal, ali je MTV Europe, ki smo ga gledali danes v naših kabelskih sistemih, vpisana v razvid medijev v Sloveniji ali ne. Ali je mogoče RTL vpisana v razvid medijev ali ne? Mi smo danes v neki unikatni poziciji, ker je treba vedeti, da naš zakon o medijih nikoli ni predvideval situacije, ko se bo v Sloveniji pojavila regionalno satelitska televizija. Te situacije zakon o medijih ne predvideva. Mi smo imeli pred štartom izdelano pravno mnenje in po tem pravnem mnenju nam vpis v razvid medijev ni bil potreben, ker smo regionalna satelitska televizija, ki oddaja iz Slovenije. Kljub temu smo se odločili, da se bomo vpisali v slovenski razvid medijev, čeprav mislimo, da ta ni potreben, in smo to naredili 26. avgusta." Kurent tako trdi, da MTV Adria zaradi regionalne narave ne spada pod slovensko jurisdikcijo in mu posledično ni potrebna vpis v razvid medijev, ker MTV Adria po njegovem sploh ne spada pod nikogaršnjo jurisdikcijo, saj "je situacija zelo zapletena in je ne moremo gledati črno-belo".

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: