14. 5. 2006 | Mladina 19 | Družba
Sodobni slovenski primitivizem
Glasbeniki
Franc Pukšič, poslanec, ki je oklofutal hčerko
© Denis Sarkić
Ni povsem jasno, kdaj se je začelo, in prav tako ni povsem jasno, kdo je pionir nove slovenske zgodbe, ampak kar nenadoma je Slovenijo preplavil val podobnih modelov, ki so zašli v vse pore našega bivanja. Najti jih je v politiki, v glasbi, med TV-voditelji in celo med vedeževalci. Med nami so nekakšni novi primitivci, ki so okupirali Slovenijo. Je morda razlog, da so se pojavili, v poplavi manj zahtevnih medijev, ki iščejo nove zgodbe za svoje bralce in gledalce, je razlog novi slovenski narodnozabavni režim, ki nezahtevnost oziroma neumnost tako rekoč goji in jo že prenaša na svoje potomce? Morda je razlog v tem, da ima sodobni občan vse manj časa in se pač instantno poheca, potem pa hajdi spat, da bo jutri v službi še bolj borbeno razpoložen in pripravljen na tekmo z neizprosnim evropskim ali celo kitajskim trgom? Tiči zajec morda v grmu slovenske neodvisnosti in zdaj na manjšem terenu pred samo dvema milijonoma gledalcev nastopajo pač manj nadarjeni izvajalci? Vse je mogoče. Ampak Fredija Milerja, verjetno zadnjega pozitivca na tej novi primitivni sceni, so etnomuzikološki strokovnjaki napovedovali že pred desetletjem. In ne recite, da nista Ivan Kramberger in Vitomir Gros napovedovala Bogdana Baroviča in Pavla Ruparja že pred letom 1990. V Sarajevu, kjer se je zgodba o "novem primitivizmu" pojavila pred več kot 20 leti, sta se skupini Zabranjeno pušenje in Top lista nadrealista norčevali iz primitivizma, pri nas je postal resna, skoraj uradna oblika umetniškega izražanja.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?