25. 5. 2006 | Mladina 21 | Kultura
Svet vojne umetnosti
World of Warcraft - naslednje poglavje v evoluciji od sapiensa proti interneticusu
Anže med igranjem
© Igor Škafar
Če še ne veste, kaj pomeni kratica MMORPG, nič hudega: bi bila pa to nemara imenitna priložnost, da si zapomnite ime trenda, ki bo neizogibno carjeval lepemu segmentu prihodnosti. Massively-Multiplayer-Online-Role-Playing-Game je uradni učeni naziv za, po domače, spletno FRP-jko, torej interaktivno virtualno ozemlje, ki po dnevnih sobah širom po svetu združuje čedalje več milijonov vikendaških barbarov, druidov in zombijevskih duhovnov. Pojav seveda ni nov: v žanrskih legendah, kot sta recimo Everquest in Ultima Online, se po pravljičnih stepah in temnicah že dolga leta bijejo epske bitke in sklepajo nesmrtna zavezništva, a prav World of Warcraft je s svojo začetno nezahtevnostjo in tehnično izpiljenostjo presegel spone širše geekovske skupnosti in koncept ponesel v objem tisti pravi masovnosti. To Blizzardovo mojstrovino je v prvih nekaj dneh po izidu samo v Evropi kupilo okrog 400.000 e-veseljakov. Njeni goreči zagovorniki sladostrastno poudarjajo sicer težko preverljive, a prisrčne podatke, kot je recimo ta, da naj bi ta trenutek samo v Ameriki igro igralo več ljudi (dva milijona), kot jih je imelo pred sto leti na celini v hišo napeljano vodo. Dejstvo je, da se število vseh spletnih virtualnežev po svetu vsaki dve leti podvoji (ta hip jih samo naročnino za WoW plačuje kar šest milijonov), in podobno je tudi pri nas: World of Warcraft je bil ob uradnem izidu pred kakim letom v Sloveniji tako razgrabljen, da so prefriganci svoje kopije po bolha.comu prodajali tudi za petintrideset čukov.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?