Goran Kompoš

  • Goran Kompoš

    8. 7. 2016  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Bat for Lashes: The Bride

    Angleška pevka, ustvarjalka pesmi in multiinstrumentalistka je izidu prvega singla I Do s četrtega albuma The Bride priložila vabilo na poroko. Če bi šlo za kakšno pop divo, bi najbrž sledil izliv romantičnega stereotipiziranja, ker pa gre za Natasho Khan, poroka postane le izhodišče za protagonistkino samoiskanje. Brez zaročenca in brez izpolnjevanja norm, ki ga od ženske v njenih letih pričakuje družba.

  • Goran Kompoš

    1. 7. 2016  |  Mladina 26  |  Kultura

    Raje Berlin kot Ibiza

    Slovi kot didžejka z izvrstnim pregledom nad zgodovino plesne elektronske glasbe, v svoje sete pa rada vključuje pozabljene in spregledane komade. Ni naključje, da se nad njenimi izbori zato navdušujejo (retro) poznavalci, je pa v času, ko klubsko dogajanje krojijo hitro menjajoči se trendi, z njimi težje nagovoriti širše občinstvo. To se je ob gostovanjih eminentnih didžejev s podobnimi pristopi že večkrat potrdilo tudi pri nas. Navkljub nevihtni noči je Alienata, ob izdatni podpori domačih didžejk in didžejev, minulo soboto solidno napolnila metelkovska kluba Tiffany in Monokel.

  • Goran Kompoš

    1. 7. 2016  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Palmistry: Pagan

    Ob izidu prvenca irskega producenta in vokalista bi lahko sklenili, da je Palmistry posodobljeni James Blake. Navdih za nenavadno ritmiko je menda našel v londonskem dancehallu, melodičnost pa ni daleč od tega, kar počne krožek, zbran okoli kolektiva PC Music. Toda ta svojo različico elektronskega popa postavlja v kontekst klubskega plesišča, Irec pa ponudi glasbo za sprehod iz kluba proti domu. Introvertirana besedila in okleščena, razgrajena ter na novo sestavljena izvirna, elegantna zvočna podoba so blizu klasične pop forme, trendovska podoba pa še eno svarilo uležanosti mainstreamovskega ustroja. Že Blake je dokazal, da danes lahko uspe celo spalničnim producentom, podobna usoda pa bi zdaj utegnila doleteti tudi Palmistryja.

  • Goran Kompoš

    24. 6. 2016  |  Mladina 25  |  Kultura

    V znamenju izjemnih pianistk

    Te dni bomo priložnost za potešitev apetitov spet dobili ljubitelji jazzovske glasbe. Jazz festival Ljubljana je postal jamstvo za to, da na svoj račun pridemo tako sledilci bolj specifičnih (ob)jazzovskih struj kot tisti s širšim okusom, nazadnje pa tudi občinstvo, ki se morda prvič resneje sreča z jazzom. Poskrbljeno je za raznovrstne okuse, hkrati pa se v programu vedno skriva kakšno prijetno presenečenje, kar potrjuje dejstvo, da organizatorji budno spremljajo dogajanje na jazzovskem prizorišču. Ob vseh izjemnih ustvarjalcih, ki smo jih videli v zadnjih letih, bežen pogled na imena nastopajočih na letošnji sedeminpetdeseti izvedbi morda izpade nekoliko manj atraktivno, toda natančnejši pregled obeta veliko. Med drugim dve domači in tri svetovne premiere, predvsem pa spet skrben izbor tujih in domačih glasbenikov, ki vetrijo in sooblikujejo podobo sodobnega jazza.

  • Goran Kompoš

    24. 6. 2016  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    Xenia Rubinos: Black Terry Cat

    Ustvarjalka pesmi in multiinštrumentalistka iz New Yorka je nase opozorila že s prvencem pred tremi leti. Ta je bil zvočno in slogovno sicer preveč ekscentričen za širše občinstvo, ji je pa prinesel nastope z zasedbami, kot so Battles, Deerhoof in CocoRosie, in pohvale kritikov na račun njenega raznožanrskega križanja. V svoji osnovi njen drugi album zdaj stoji na enakih temeljih. Napaja se v zapuščinah hip hopa, soula, funka, jazza in punkovskega karakterja, kritična družbenopolitična besedila pa neposredno obravnavajo neenakost med belskimi in nebelskimi Američani. Prinaša pa nov album preobrat ali nadgradnjo glede pop senzibilnosti. Ta sicer ostaja samosvoja, toda hkrati ni več prav daleč od logike kakšne Erykah Badu. Pop za radovedne.

  • Goran Kompoš

    24. 6. 2016  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    Red Hot Chili Peppers: The Getaway

    Pred dobrim mesecem je Flea spet precej razburil glasbeno javnost, tokrat s sklepom, da je »rock v mnogih pogledih mrtva forma«. Na prvi pogled bi se, vsaj kar zadeva mainstream rock, z njim lahko celo strinjali, sploh če potegnemo vzporednice z začetkom devetdesetih, ko so Red Hot Chili Peppers objavili prelomni album Blood Sugar Sex Magik. Je pa po drugi strani seveda jasno, da rockovski podmladek tudi danes počne zelo zanimive stvari, le da pač ni več tako zelo v ospredju. In kako kalifornijski veterani rockovsko čast rešujejo na svojem enajstem albumu? Tako, da k sodelovanju povabijo Eltona Johna? Ja, v zrelih letih definicije očitno postanejo precej relativna stvar ...

  • Goran Kompoš  |  foto: Uroš Abram

    24. 6. 2016  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Portret

    Samo Šalamon, kitarist in skladatelj

    Kot vodja zasedb je marca objavil že dvajseti album, Winds. Posnel ga je s priznanim italijanskim jazzovskim in klasičnim pianistom Stefanom Battaglio. Ja, Samo Šalamon je nedvomno en naših najdejavnejših glasbenikov. Hkrati pa mu (predvsem tuji) poznavalci pripisujejo pomembno vlogo v polju sodobnega jazza. Njegov avtorski prvenec Ornethology (2003) so pri britanskem referenčniku Penguine Jazz Guide, ki najbolj celovito dokumentira ameriško in evropsko jazzovsko glasbo, uvrstili celo med tisoč najboljših albumov. Posnel ga je pri petindvajsetih.

  • Goran Kompoš

    17. 6. 2016  |  Mladina 24  |  Kultura

    PJ Harvey

    Bo po kritiki politik Velike Britanije in ZDA napočil čas za to, da se loti še Evrope in njenega odnosa do aktualne migrantske problematike? Glede na njena zadnja dva albuma, Let England Shake (2011), s katerim se je kritično ozrla v imperialistično zgodovino svoje domovine, in letošnjega The Hope Six Demolition Project, ki dreza v protislovja ameriškega sistema, se zdi odgovor samoumeven. PJ Harvey, ena najbolj cenjenih glasbenic zadnjega četrt stoletja, je v fazi ustvarjanja političnih, protestnih albumov. »Verjetno sem se naposled zadosti izpopolnila v pisanju pesmi in rabi besed za to, da se zdaj počutim dovolj suvereno za tovrstno komentiranje,« je dejala ob izidu prejšnjega albuma. Ni ji težko pritrditi. Za ploščo Let England Shake je kot prva glasbenica v zgodovini drugič prejela Mercuryjevo nagrado, ki jo vsako leto podelijo najboljšemu britanskemu/irskemu albumu. Manj hvalospevov je bil sicer deležen novi album, kar pa ne pomeni, da je bilo njegovo sporočilo prezrto.

  • Goran Kompoš

    17. 6. 2016  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    The Kills: Ash & Ice

    Peti album ameriško-britanskega garažnorockovskega dvojca bo obliž za fene, ki so pet let čakali novo ploščo. Po neprijetnih življenjskih izkušnjah, ki so botrovale tudi dobršnemu delu novih skladb, se Alison Mosshart in Jamie Hince vračata v solidni formi. Na albumu resda ni skladb s potencialom hipnih hitov, kakršne sta znala napisati v preteklosti, kar pa ne pomeni, da sta izgubila šarm. Ta je tokrat vtisnjen v bolj nashvillskobluesovski izraz, ki še vedno sloni na hipnotičnem križanju vokala, ritem mašine in energičnih kitarskih rifov. Manj tipične so počasnejše skladbe s klavirskimi in godalnimi aranžmaji, ki morda odražajo njun vstop v zrelejša leta, toda Ash & Ice je še vedno album, s katerim dvojec nagovori predvsem stare fene.

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    17. 6. 2016  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Dogodki

    Avanturizem par excellence

    »Mi smo Smeti,« je Dave Konopka, član newyorške trojice Battles, z dvoumnim nagovorom pozdravil solidno polno veliko dvorano Kina Šiška v Ljubljani. Ja, s kolegom Ianom Williamsom, iz zasedbe, ki že štirinajst let piše novo rockovsko poglavje, sta nekaj dni pred koncertom preživela v Ljubljani in se očitno seznanila s tukajšnjimi navadami obiskovanja koncertov. Le dva dni prej je namreč zasedba Garbage isto dvorano zlahka razprodala, oba koncerta pa sta bila vrhunca »Šiškinega supertedna«, v katerem smo v živo lahko slišali še škotske himnične rockerje Biffy Clyro in skandinavske sintpop/rock posebneže Liima. No, kljub »polnim trebuhom kranjskih klobas« je bil Battles tudi tokrat daleč stran od kakšnega rockovskega smetja, nagovor, ob katerem se je zakrohotala vsa dvorana, pa je bil znak, da smo vsi na isti valovni dolžini.

  • Goran Kompoš

    10. 6. 2016  |  Mladina 23  |  Kultura

    Boter teatraličnega rocka

    Brez pretiravanja lahko zapišemo, da 12. junija v Ljubljano prihaja glasbena legenda, primerljiva z zasedbami Rolling Stones, Kiss, The Black Sabbath ali pa konec koncev Bobom Dylanom. Ja, Vincent Furnier, mnogo bolj znan kot Alice Cooper, je v svoji zdaj že triinpetdeset let dolgi glasbeni karieri postavil mnoge mejnike. Njegovi albumi so se znašli na lestvicah najboljših albumov vseh časov, velja za botra shock oziroma teatraličnega rocka, enega od pionirjev težkega rocka, pa za glasbeni in vizualni navdih mnogim metal bendom. Toda množice koncertnih navdušencev po vsem svetu ga poznajo predvsem kot tistega hororsko naličenega frontmena, ki iz svojih koncertov s pomočjo kač, giljotin, prisilnih jopičev, frankensteinovskih lutk in statistov dela vrhunske in predvsem zabavne rockovske spektakle.

  • Goran Kompoš

    10. 6. 2016  |  Mladina 23  |  Kultura

    Garbage v Ljubljani: »Prvi zmenek je uspel«

    Koncert v Kinu Šiška verjetno še nikoli ni bil tako hitro razprodan. Ja, ameriško-škotski kvartet Garbage bi ob krstnem nastopu na slovenskih odrih najbrž zlahka napolnil Križanke, v času največje priljubljenosti sredi devetdesetih let pa bržkone tudi Halo Tivoli. Ali je šlo pri tem za nostalgijo ali preprosto za dejstvo, da mu s svojo glasbo po triindvajsetih letih še vedno uspe nagovoriti široko občinstvo, pri tem niti ni pomembno. Zasedba, s še vedno energično in rockovsko razposajeno frontwomanko/pevko Shirley Manson, na odru še vedno vidno uživa in, vsaj tako, od daleč, ni videti nič drugače kot pred dvajsetimi leti. Da so z izjemo Mansonove vsi pri svojih šestdesetih, se je pravzaprav dalo razbrati le po pričeskah njihovih fenov ...

  • Goran Kompoš

    10. 6. 2016  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Beth Orton: Kidsticks

    Po zadnjih dveh albumih, s katerima je britanska pevka in ustvarjalka pesmi folktronico zamenjala z bolj klasičnim folkovskim izrazom, se z novo, šesto ploščo vrača k elektronski podobi. Toda ne nujno tisti, s katero je v letih okoli preloma tisočletja redno pobirala nominacije za nagrado brit. Na albumu Kidsticks akustično kitaro zamenja s sintetizatorjem, to pa botruje bolj igrivi podobi skladb, ki jih je z Andrewom Hungom (Fuck Buttons) posnela v Kaliforniji. Folkovsko senzibilnost vendarle ohrani z glasom in besedili o družini, prijateljskih in ljubezenskih odnosih ter temah, o katerih človek kontemplira pri petinštiridesetih. Po dveh desetletjih najmanj obremenjen album Ortonove, ki je očitno doživela novo glasbeno pomlad.

  • Goran Kompoš

    3. 6. 2016  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    .čunfa: Obsolete

    Falangi obalnih beatmakerjev, iz katere se je na svetovno prizorišče prebil Gramatik in jo doma najopazneje zastopa Blaž, se s prvencem zdaj pridružuje mladi Koprčan .čunfa. Z zaprašenim, lo-fi križanjem dramatične elektronske melodike in hiphoperske ritmike, ukrojene bodisi po zgledu lagodnega, jazzy downtempa bodisi klubsko-plesnih izpeljank, se predstavi v zelo spodobni podobi. Resda ji še manjka nekaj avtorske prepričljivosti, toda .čunfa to nadomesti s poznavalskim odnosom do aktualnih beatovskih smernic. Če rečemo, da Obsolete obeta in napoveduje .čunfov pohod na domačo sceno, ni s tem nič narobe. Je pa res, da bi to zasenčilo dejstvo, da album že sam po sebi pomeni novo vidno pridobitev za trenutno pomlajajočo se domačo sceno.

  • Goran Kompoš

    3. 6. 2016  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Mark Pritchard: Under the Sun

    Znamenita založba Warp se je z zmanjšanjem prodaje nosilcev zvoka prejšnje desetletje spoprijemala tako, da je v svoje vrste vabila že uveljavljene ustvarjalce, katerih izdelki niso nujno sodili v njeno siceršnjo bogato ponudbo samosvoje elektronske glasbe. A kot kažejo trendi zadnjih nekaj let, popularizacija in s tem generičnost elektronske glasbe prostor spet vse bolj odpirata individualnim glasovom. Aphex Twin z vrnitvijo pred dvema letoma že zaradi kultnega statusa ni idealni referenčni primer, drugače pa je z njegovim kolegom, elektronskim veteranom Markom Pritchardom. Ta je večino četrtstoletne kariere deloval na podtalni sceni, zato je zanimanje za prve tri single z albumskega prvenca pod njegovim pravim imenom prijetno presenetilo stare privržence.

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    27. 5. 2016  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Dogodki

    Mrki kamniški flow

    Odločitev, da (koncertno) premiero težko pričakovanega albumskega prvenca Amphibios postavijo v razmeroma majhno dvorano ljubljanskega KUD France Prešeren, se je na prvi pogled zdela precej neambiciozna. Kot da Matter še ne bi povsem dojeli, da so v dobrem letu svojega delovanja postali ena najbolj odmevnih zasedb na domači klubski sceni. A kot kaže, kamniški trojec očitno le noče prehitevati stvari. Koncert je bil resda razprodan že nekaj dni prej, toda odločitev se je na koncu vendarle izkazala za dobro. Drenjanje pod odrom in evforično razpoloženje bosta pač ostala v mnogo lepšem spominu, kot bi kakšno na pol zainteresirano postopanje na (morebiti) ne povsem napolnjenem večjem prizorišču. Najbrž bi temu pritrdili tudi tisti nesrečniki, ki so prejšnji četrtek vratove v dvorano stegovali s Kudovega hodnika.

  • Goran Kompoš  |  foto: Geordie Wood

    20. 5. 2016  |  Mladina 20  |  Kultura

    Borec za boljši jutri

    Za Saula Williamsa, ameriškega raperja, poeta, igralca in aktivista, se zdi, da mu je bilo življenjsko poslanstvo položeno v zibelko. Ali drugače – že ko se je v šolskih letih odločil za ukvarjanje z umetnostjo, se mu je to, da bo ustvarjanje neločljivo povezal z družbeno-političnim aktivizmom, zdelo nekaj povsem samoumevnega.

  • Goran Kompoš

    20. 5. 2016  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    Matter: Amphibios

    Čas bo pokazal, ali bo prvenec kamniškega trojca pristal med prelomnimi domačimi raperskimi albumi, je pa že zdaj jasno, da Matter z njim začenja novo poglavje na domači sceni. Ja, Amphibios ni plošča, ki bo nagovorila raperske konservativce. Zgodbe, v katerih se v zadimljenih, stripovskih oblačkih prosto-asociativno prepletata kamniška ulična stvarnost in literarno-filmska fikcija, ne ponuja klasičnega raperskega »storytellinga«. Tudi rapanje je vse prej kot »pravilno«. Toda trojec iz teh nepravilnosti oblikuje svoj stil, v katerem ločnica med genialnostjo in banalnostjo ni vedno zacementirana, je pa v povezavi s hipnotičnimi, mojstrsko izoblikovanimi, trendovskimi beati svojstveno privlačna. Ni naključje, da je zasedbi že uspelo zmobilizirati širše občinstvo.

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    20. 5. 2016  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Dogodki

    Mavrična subverzija

    Glasbenike, ki bi imeli z občinstvom tako neposreden stik, kot ga ima kultni večstranski kreativec, provokator in glasbeni genialnež Genesis P-Orridge, lahko preštejemo na prste ene roke. Ko je ob sprva precej medlem odzivu slovenskega občinstva, ki ga je v torek pričakalo v Kinu Šiška, nekaj na pol momljal sebi, na pol občinstvu, se je zdelo, da je vsega skupaj precej naveličan. Za njim je vendarle štirideset let intenzivnega nastopanja (z nekaj premori). A tisti, ki smo ga že prej videli v živo, smo vedeli, da je to preprosto njegov slog. Nobenega pretvarjanja ali vljudnostnega leporečenja. Le (brutalna) iskrenost, s katero marsikoga, ki prvič obišče kakšen njegov koncert, verjetno obda z občutkom nelagodja. Toda to nelagodje se iz minute v minuto vse bolj spreminja v željo, da bi po koncertu z njim poklepetali. Recimo o legendarnem umetniku Williamu S. Burroughsu ali pa o ... vremenu.

  • Goran Kompoš  |  foto: Uroš Abram

    20. 5. 2016  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Portret

    Manouche, bend

    Na prvi pogled se morda zdi protislovno, da Manouche spada med tiste najpopularnejše domače zasedbe, ki so slišati najbolj sodobno, saj osnovni gradnik njegovega glasbenega izraza sodi nekam v trideseta leta prejšnjega stoletja. Pa tega ne gre pripisati le domači popularni glasbi, ki v večini primerov še vedno caplja nekaj (deset) let za svetovnimi trendi. Razlog za to se prej skriva v pomlajeni formuli, s katero je petčlanskemu kolektivu (swingovski) jazz uspelo približati tudi mlajšim poslušalcem. Tistim, ki radi brskajo po glasbeni preteklosti, in tistim, ki jih je preprosto navdušila Manoucheva očarljiva pop senzibilnost.

  • Goran Kompoš

    13. 5. 2016  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Jimmy Barka Experience: Stolen Boats

    Ljubljanski trojec je predvsem ali pa najprej koncertna zasedba in tega verjetno ne bo spremenila niti nova plošča. Da lahko zares ceniš umetelno križanje živih bobnov, scratchanja in semplanja in uživaš v njem, je Marjana Stanića, Bakta in Borko preprosto treba videti v živo. Vendar to še ne pomeni, da so se v studio zaprli le zaradi boljšega vtisa. Skladbe so bolj izpiljene, aranžmajsko bogatejše, za nameček pa hiphoperske tehnike podrejo še žanrski izvor oziroma ločnice. V štiridesetih minutah se z igrivim prečenjem raperskih klasik ter balkanskih in afriških motivov sprehodimo do Daljnega vzhoda in od tam spet vrnemo, obteženi s polno torbo sočnih gruvov in eksotičnih zvočnih utrinkov. No ja, in z bolj mišičastim vratom.

  • Goran Kompoš

    13. 5. 2016  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Anohni: Hopelessness

    Pri albumih zasedbe Antony and the Johnsons smo vedno vedeli, kaj lahko pričakujemo. Na vseh štirih studijskih ploščah so bile zbrane melanholične, krhke skladbe, v katerih se je avtor Antony Hegarty oziroma avtorica, saj gre za transspolno osebo, ukvarjala z intimnimi vprašanji zavračanja in kljubovanja, za kar je najpogosteje uporabila temi ljubezni in minevanja. Že v izhodišču ni šlo za glasbo, namenjeno širokim množicam, toda njen soulovski glas in izjemna interpretacija sta polnila koncertne dvorane in ji tlakovala pot do sodelovanja z Loujem Reedom, Devendro Banhartom, duom CocoRosie, Björk in še celo vrsto uglednih glasbenih posebnežev. Čeprav ni nikoli pričakovala, da ji bo uspelo pokukati iz newyorških klubov (kabarejev), je postala ena tistih glasbenic in umetnic, ki so najbolj zaznamovale novo tisočletje.

  • Goran Kompoš  |  foto: Borut Krajnc

    13. 5. 2016  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Dogodki

    Dan zmage

    Se spomnite, koliko prahu je dvignil igrani film Ubijalski intervju (2014), v katerem gresta Seth Rogen in James Franco pod krinko intervjuja izvest atentat na severnokorejskega voditelja Kim Jong-una? Ko so Korejci takrat skušali preprečiti, da bi film prišel v kinodvorane, se je zdelo, da so popolnoma brez smisla za humor. Se je pa ta slika povsem obrnila, ko so lani, v sklopu proslav ob 70. obletnici osvoboditve korejskega polotoka izpod japonskega jarma, na nastop v Pjongjang povabili slovensko zasedbo Laibach, menda sploh prvo tujo glasbeno skupino, ki je dotlej nastopila v tej državi. So s tem hoteli pokazati, da je njihov humor celo nekaj stopničk pred zahodnjaškim? Kakorkoli že, zaradi koncerta sta tako Severna Koreja kot Laibach naredila genialen vtis.

  • Goran Kompoš

    6. 5. 2016  |  Mladina 18  |  Kultura

    Večni provokatorji

    Laibach je zelo redko prav razumljen. Pogosteje je nerazumljen in še večkrat narobe razumljen. To je preprosto dejstvo, ki se kolektiva drži že vso kariero. Lani je ogromno polemik zanetil njegov nastop v Severni Koreji. Ne le za to, ker je šlo za prvi koncert kakšne »zahodnjaške« glasbene skupine v tej izolirani državi, pač pa predvsem zato, ker je šlo za koncert Laibacha, ki mu del privržencev, medijev in raznoraznih analitikov pripisuje poveličevanje totalitarizmov in drugi del kritiko prav teh totalitarizmov. Ugibanjem o razlogih za severnokorejski nastop ni bilo videti konca in nazadnje smo – kot po navadi – spet ostali brez jasnega odgovora. Seveda je vsaj delno krivec za to spet Laibach, ki mu tako rekoč nihče več ne verjame, tudi ko je v pojasnilih videti najbolj iskren. Je pa to nedvomno eden pomembnejših razlogov za to, da kolektiv po dobrih 35 letih še vedno ostaja vitalen, aktualen in predvsem medijsko privlačen.

  • Goran Kompoš

    6. 5. 2016  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Aesop Rock: The Impossible Kid

    Sedmi album raperja z Long Islanda/Portlanda/San Francisca je popoln odgovor na vprašanje, zakaj že dve desetletji velja za enega najbolj cenjenih (alter)hiphoperjev. V času, ko je pripovedovanje zgodb iz mainstream rapa tako rekoč izginilo in ko se številni veterani zatekajo k že slišanemu, Aesop tako rekoč iz rokava stresa nove, poglobljene in duhovite rime, v katerih se, pri skoraj dopolnjenih štiridesetih letih, ozre na kariero, družinske odnose in vstop v zrela leta. Beati, ki jih je tudi tokrat sproduciral sam, resda padejo v klasično (alter) rapersko linijo, toda album kljub temu učinkuje vse prej kot nostalgično. Gre preprosto za razmišljanje raperja v zrelih letih, ki da zelo malo – ali pa nič – na sodobne trende in počne tisto, v čemer je najboljši.

  • Goran Kompoš

    6. 5. 2016  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Katy B: Honey

    Zadnjih nekaj let, ko se ustvarjalci plesne elektronske glasbe redno pojavljajo tudi na ameriških lestvicah najboljši singlov in albumov, je na prvi pogled presenetljivo, da se na njih še vedno le izjemoma znajde kakšen Britanec. Je pa res, da nam je tistim, ki to glasbo spremljamo bolj od blizu, jasno, da so otoški producenti preveč ponosni na svojo zapuščino podtalne elektronike in je preprosto nočejo kompromitirati. Spomnimo se le albuma Magnetic Man iz leta 2010 istoimenske superzasedbe, v kateri delujeta dva ključna dubsteperja Skream in Benga. Zaradi crossoverja v pop sta takrat tako rekoč čez noč izgubila dobršen del spoštovanja pri klubskem občinstvu, pa čeprav je šlo za zelo spodobno ploščo. Smo se pa po drugi strani takrat številni navdušili nad tem, da se je dubstepu naposled uspelo infiltrirati v mainstream. Tudi zaradi gostujočih vokalistov, med katerimi je dve skladbi odpela takrat enaindvajsetletna Londončanka Katy B.

  • Goran Kompoš  |  foto: Dejan Hren

    6. 5. 2016  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Dogodki

    Pogumnejša od moških kolegov

    Po divji noči je bila na družbenih omrežjih precej redkobesedna. »Kristus je vstal,« se ji je zapisalo. Ali je bil to njen odziv na izvrstno razpoloženje v Ambasadi Gavioli v Izoli noč prej ali preprosto voščilo njenim pravoslavnim privržencem tisti dan, ni povsem jasno. Še najbolj verjetno je šlo za nekakšno metaforično parafraziranje, vsaj v glavah tistih, ki smo nedeljsko noč preplesali ob izboru glasbe ruske techno in house zvezdnice Nine Kraviz. Ali je večjega Kristusa zaradi odličnega odziva videli ona ali pa zaradi njenega dobrega seta publika, pravzaprav ni pomembno, Gaviolija smo verjetno vsi zapustili polni dobrih vtisov.

  • Goran Kompoš

    29. 4. 2016  |  Mladina 17  |  Kultura

    Kdo se skriva za uspešnicami zvezdnikov?

    Sledilci mainstreamovske glasbe še do predlani niso vedeli zanj, toda zagotovo so poznali najmanj pet glasbenikov, s katerimi je že takrat sodeloval kot producent. Ja, Madonna, Justin Bieber, Kanye West, Britney Spears, Shakira, Sia, M.I.A., Die Antwoord in Snoop Dogg so le nekateri izmed zvezdnikov, ki jim je Thomas Wesley Pentz, bolj znan kot Diplo, pomagal ustvariti velike hite. Pri šefih največjih založb je na vrhu seznama najbolj zaželenih producentov, zato ni presenetljivo, da je bil v zadnjih treh letih dvakrat nominiran za nagrado grammy za najboljšega producenta. Presenetljiveje je, da se mu je nagrada obakrat izmuznila.

  • Goran Kompoš

    29. 4. 2016  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Marko Brdnik, Uroš Rakovec: Leta

    Glasbenika, ki sta se v različnih zasedbah uveljavila v kontekstih filmske, gledališke, klasične, jazzovske, ljudske in še kakšne glasbe, na novi plošči zdaj najdeta skupen avtorski izraz. V tem sicer razumljivo odmevajo tudi njune dosedanje izkušnje, toda hkrati se Brdnik in Rakovec mojstrsko izogneta stereotipom, kakršnih smo vajeni iz zasedb, v katerih imata pomembno vlogo harmonika in kitara. Podobo enajstih skladb na albumu Leta resda močno zaznamujeta sredozemska in južnoameriška (melanholična) senzibilnost, a dvojec v njej in okoli nje prostor odpre še drugim motivom, ki jih v sorodnih glasbah ne srečujemo pogosto. Rezultat je sofisticirana plošča za glasbene uživače, ki pa s poetičnostjo nagovori tudi manj zahtevnega poslušalca.

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    29. 4. 2016  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Dogodki

    Klub Pritličje postaja uveljavljeno koncertno prizorišče

    Leto in pol po odprtju klub Pritličje postaja eno zanimivejših ljubljanskih koncertnih prizorišč. Da se je uveljavil predvsem skozi prizmo nastopov domačih glasbenikov, je bilo jasno že lani, ko so ti s koncerti na prostem ob večerih polnili Mestni trg. In to se je s koncertom domače zasedbe Liamere spet potrdilo prejšnji četrtek. Nastopila je v notranjem prostoru kluba, ta pa je bil kar pretesen za vse, ki so želeli preveriti, kako je v živo slišati domači sodobnejši elektronski downtempo. Dan pozneje je obiskovalce, v za zdaj najbolj standardnem pritličnem formatu, s celovečernim izborom plesne glasbe razvajal domači producent in didžej Levanael. Minuli ponedeljek pa smo z nastopoma Exoterrisma in Gao Jiafenga na svoj račun prišli še privrženci zvedavejših muzik.