Goran Kompoš

  • Goran Kompoš

    22. 4. 2016  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Nonkeen: The Gamble

    Prvenec nemškega tria je zbudil precej pozornosti že zato, ker je eden izmed njegovih članov tudi pri nas dobro znani pianist in skladatelj Nils Frahm. Nastavki za album segajo na konec osemdesetih let, kar ni nepomembno, saj je Frahma študij klavirja takrat začel dolgočasiti, zato se je lotil raziskovanja novih ustvarjalnih postopkov. Šli so predvsem v smer elektronske, pa tudi bendovske glasbe, to pa močno zaznamuje novo ploščo. Melanholično razpoloženje je lepo ujeto v skladbah, ki se včasih nagibajo k postrocku, se drugič spogledujejo s krautrockom ali pa sledijo ambientalni, minimalistični logiki. Frahmovi feni bodo verjetno pogrešali bolj urejeno strukturo, toda hkrati bodo na svoj račun prišli poslušalci, ki jim je blizu zvočno raziskovanje.

  • Goran Kompoš  |  foto: Sunčan Stone

    22. 4. 2016  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Dogodki

    Postpunkovska konfrontacija na kvadrat

    Domači trojec Nina Bulatovix in detroitski kvartet Protomartyr, ki ju je ekipa Specialke minuli ponedeljek gostila v metelkovski Gali hali, veže kar nekaj podobnosti. Obe zasedbi sta silno cenjeni pri glasbenih poznavalcih. Obe imata frontmana/vokalista s tisto klasično pojavnostjo rockovskega intelektualca iz delavskega razreda. In obe, upravičeno, najpogosteje postavljajo v kontekst postpunka. Toda rekontekstualizacije tega se ne lotevata skozi danes – največkrat zgolj površno – trendovsko in nostalgično rivajvlanje. Pač pa iz elementov tega vplivnega žanra obe zasedbi oblikujeta povsem samosvoja izraza, z aktualnimi sporočili.

  • Goran Kompoš

    15. 4. 2016  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Azealia Banks: Slay-Z

    Prvenec Broke with Expensive Taste kontroverzne raperke je bil pred dvema letoma ena najteže pričakovanih plošč. Pričakovanja je celo presegla in ob koncu leta pristala pri vrhu marsikatere lestvice najboljših albumov. Z drugim mikstejpom zdaj nadaljuje v podobni maniri žanrskega raziskovanja, pri katerem ji pomagajo producentski mojstri, kot so Benga, Coki in Kaytranada. Spet navduši tudi z vokalno izvedbo, s katero mojstrsko nadgradi celo najzahtevnejša ritmiziranja, toda velik minus so tokrat besedila, zreducirana le na prazno vulgarnost. Ja, tudi v tej podobi je še vedno nekaj korakov pred raperskimi in r’n’b zvezdnicami, toda mikstejp kljub temu učinkuje kot mimobežen projekt ali v najboljšem primeru kot dobra provokacija.

  • Goran Kompoš

    15. 4. 2016  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    M83: Junk

    Osemdeseta leta so spet in. Zdaj verjetno porečete: »Pa saj so in že najmanj petnajst let.« Imate seveda prav, različnim obujanjem postpunka, novega vala in takratnih (plesnih) elektronskih muzik res ni videti konca. Toda zadnja leta smo priča zanimivemu obratu. Hipsterska mladež je iz naftalina začela vleči 80’s hitiče, tiste, ki so med privrženci prej omenjenih žanrov pogosto botrovali vihanju nosu in so vedno veljali za tarčo posmeha ter celo prezira. Saj veste, tiste skladbe s sluzasto-osladnimi terasa saksofoni, miamiviceovsko kičasto sintetiko in podobnim junkom, za katerega se je zdelo, da bo za vedno ostal na smetišču zgodovine. Ja, francoski – sicer v L. A. preseljeni – synthpoper in motor zasedbe M83 Anthony Gonzalez z naslovom svojega sedmega albuma Junk ne pušča dvoma, od kod je črpal navdih zanj.

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    15. 4. 2016  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Dogodki

    Kraljica romske glasbe

    8. april, mednarodni dan Romov, tudi pri nas že tradicionalno ponudi vrsto dogodkov, na katerih osrednjo vlogo dobi romska kultura v vseh pojavnih oblikah. Najprivlačnejša za širše občinstvo je gotovo romska glasba, kar je potrdil tudi pogled na približno tisočglavo množico, ki se je prejšnji petek zbrala pod šotorom ljubljanskega etno kluba Zlati zob. Pravzaprav pričakovano, saj je tam nastopila Esma Redžepova, ki so ji že pred štiridesetimi leti nadeli naslov kraljice romske glasbe. Za nameček pa je pred njo nastopil še Šukar, menda sploh prva domača zasedba, ki je začela preigravati romsko glasbo. Obetal se je torej izvrsten večer za privržence tovrstne glasbe. Vsaj v teoriji.

  • Goran Kompoš

    8. 4. 2016  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Bibio: A Mineral Love

    Stephen Wilkinson, bolj znan kot Bibio, je v preteklosti pesmi pogosto pisal na svojem vrtu na britanskem podeželju. In če kaj, se je pojavil vtis, da so se spreminjali le letni časi, iz katerih je črpal navdih za nostalgično križanje folka, psihedeličnega popa in zaprašenih elektronskih tekstur. Na osmem albumu formule ni spreminjal. Zdi se, da je skladbe zanj, v katerih kliče »nazaj k naravi«, tokrat sestavljal v času, ko je bilo sonce na obzorju najviše, cvetlice na gredicah pa v polnem razcvetu. Rezultat je njegova najbolj poletna plošča, s katero se znajde nekje vmes med nedavno retro ekskurzijo dvojca Daft Punk in grenko-sladko melanholičnostjo Roberta Wyatta. Tako rekoč idealen album za piknik s prijatelji.

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    8. 4. 2016  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Dogodki

    Glasbenici, ki vam vzameta sapo

    Na to, da tudi v svetu jazza obstaja neenakost med spoloma, je namigovalo že ime dogodka Ženske iz New Yorka. Si predstavljate, da bi v primeru moških ustvarjalcev dogodek naslovili Moški iz tu ali tam? Ja, podnaslov tokratnega dvojnega koncerta na serialki Cankarjevi torki, ki jo že leta pripravlja Cankarjev dom, bi lahko problematizirali z več vidikov, toda bržkone je bil namen organizatorja opozoriti prav na to nesorazmerno zastopanost ženskih ustvarjalk. Izvrstnih jazzovskih glasbenic sicer ni malo. Se pa res največkrat pojavljajo v vlogi solistk ali pa članic zasedb, ki jih vodijo njihovi moški kolegi. No, minuli torek smo se lahko prepričali, da se odlično znajdejo tudi v vlogi šefic bendov.

  • Goran Kompoš

    1. 4. 2016  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Plošča

    Poliça: United Crushers

    Tretji album zasedbe iz Minneapolisa je lep primer tega, da je glasbena podkovanost včasih prej ovira kot prednost. Z glasbenoteoretskega vidika so nove skladbe tako rekoč zgled (pop) popolnosti, toda hkrati se tako trdno oklenejo klasičnega songwritinga (devetdesetih let), da od njih nazadnje ostaneta le predvidljivost in polikanost. Konservativno občinstvo se najbrž ne bo pritoževalo, ker pa je United Crushers zasedbin »politični, protestni« album, njegovo sporočilo v najslabšem primeru učinkuje kot javkanje, v najboljšem pa kot nekakšna korektna kritika. Zdi se, da bo zasedba po obetavnem prvencu in solidnem drugem albumu morala na novo premisliti strategijo, sicer se ji lahko zgodi, da s svojo glasbo ne bo segla dlje od fenovske baze.

  • Goran Kompoš  |  foto: Uroš Abram

    1. 4. 2016  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Portret

    Dan D, eden najpopularnejših bendov

    Novomeški zasedbi, ki je že dobro desetletje ena najpriljubljenejših pri nas, verjetno nihče ne bi očital, če bi letošnje leto, v katerem praznuje 20-letnico delovanja, v celoti posvetila pompoznim jubilejnim aktivnostim. Ker, saj veste, od velikih bendov se to na neki način celo pričakuje. Toda za peterec Dan D se zdi, da vedno stori nasprotno od pričakovanega oziroma da se stvari rad loteva drugače, kot veleva (mainstream) logika. In verjetno se prav v dejstvu, da rad preseneča sebe in svoje občinstvo, skriva ključ do tega, da bend po 20 letih še vedno ostaja vitalen.

  • Goran Kompoš

    25. 3. 2016  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Plošča

    Underworld: Barbara, We Face a Shining Future

    Veterana plesne glasbe iz kategorije britanskih glasbenih narodnih zakladov se po šestih letih premora vračata z devetim studijskim albumom. Vmes nista počivala, zgodili so se solistični in filmski albumi, ponatisi in londonske olimpijske igre, na katerih jima je Danny Boyle zaupal glasbeno režijo uvodne slovesnosti. Ne po naključju, duo Underworld je pač vedno vedel, kako glasbo namestiti v arenski kontekst, in nobenega dvoma ni, da bodo tudi nekatere nove skladbe postale del njegovega standardnega koncertnega repertoarja. Po medlejšem zadnjem albumu se zdaj spet vrača v boljši podobi, je pa hkrati res, da tudi tokrat stavi na preverjen obrazec, s katerim bo navdušil predvsem stare fene in elektronske nostalgike. Dobro, a nič novega ...

  • Goran Kompoš

    25. 3. 2016  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Plošča

    Clark: The Last Panthers

    Okoli glasbe za TV-serijo Zadnji Pink panterji (The last Panthers), ki si je za premiso izposodila razvpito balkansko kriminalno združbo Pink panteri (Rožnati panterji), se je precej prahu dvignilo že lanskega oktobra. Takrat predvsem zato, ker je naslovni komad prispeval David Bowie in z njim dal slutiti, da spet počne nekaj bolj ekstravagantnega. Pozneje se je izkazalo, da je šlo za različico naslovnega singla z njegovega albuma Blackstar, zato ni presenetljivo, da je izvirna glasba za serijo, ki jo je prispeval britanski elektronski producent (Chris) Clark, takrat ostala v Bowiejevi senci. Smo pa Clarkovi feni po koščkih glasbe, ki jih je objavil na spletu, lahko presodili, da se je ustvarjanja glasbe za serijo lotil zelo resno.

  • Goran Kompoš

    18. 3. 2016  |  Mladina 11  |  Kultura

    Soul in funk iz flamske vasi

    Pevka in avtorica pesmi Selah Sue, ko je bila najstnica, v rokah ni imela zmagovalnih kart za uspešno glasbeno kariero. Z imenom Sanne Putseys je odraščala v belgijskem mestecu Leefdaal, njen materni jezik pa je flamščina, za katero sama sicer pravi, da je najlepši jezik, a ga je skoraj nemogoče uglasbiti. Pesmi je zato začela pisati v angleščini in jih objavljati na družbenem omrežju MySpace, tam pa so bile hitro deležne velike pozornosti. Pri 21 letih je potem na povabilo samega Princea nastopila na njegovem koncertu v Antwerpnu in v mesecih, ki so sledili, začela sama polniti dvorane po Belgiji, Franciji in Nizozemski. Prvenec, ki ga je izdala pred štirimi leti, je v kar nekaj evropskih državah postal velik hit, prodali so ga v več kot 700 tisoč izvodih in dve leti ga je predstavljala na koncertih po vsem svetu. Lani je objavila drugi album Reason, s katerim zdaj prihaja tudi k nam, v ljubljanski Center urbane kulture Kino Šiška. Kot kaže, ga bo zlahka napolnila.

  • Goran Kompoš

    18. 3. 2016  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča

    Persons from Porlock: Things People Don’t Like

    Eni od lanskih izbrancev Klubskega maratona Radia Študent s prvencem obujajo glasbo naših staršev, tistih progresivnih, ki so kdaj pokadili kakšno pipo miru, in jo skozi sodobno, trendovsko senzibilnost približajo občinstvu, ki si zdaj omare polni z garderobo dedkov in babic. Pri tem ne ge za nostalgijo, ker sami tistih časov seveda niso izkusili. Prej za nekakšno hrepenenje po življenjskem slogu, prijaznejšem do človeka, slogu, zaradi katerega ob druženju okoli tabornega ognja na kakšni kalifornijski ali pa sredozemski plaži niste imeli občutka, da v življenju karkoli zamujate. Ljubljanska zasedba to miselnost zdaj lepo ujame v devetih skladbah, ki stojijo same zase in v obliki albuma. Skupina Tame Impala je pred nekaj leti zlahka napolnila Kino Šiška. Kdaj ga bodo Persons from Porlock?

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    18. 3. 2016  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Dogodki

    Elektronska glasba za sladokusce

    V ponedeljek, 14. marca, na dan števila Pi, se je v ljubljanskem Pritličju zgodila projekcija nove plošče π domačega elektronskega tandema Random Logic. Na prvi pogled je šlo torej za premišljeno zaokrožen dogodek, ki je zaradi igre številk že sam po sebi štrlel iz običajnega kalupa promocij novih albumov. Se je pa ponedeljkove predstavitve pri tistih, ki spremljamo domačo glasbeno dogajanje, prijel tudi malce ciničen, a ne zlonameren priokus. Zakaj? Zato ker je Random Logic ploščo π prvič predstavil s koncertom že konec leta 2013, pozneje pa njen izid že nekajkrat prestavil. No, tokrat je tandem ponudil posebno izdajo v nakladi dvajsetih izvodov, hkrati pa napovedal, da bo album (enkrat) mogoče dobiti tudi v bolj običajnih formatih. Res je torej videti, kot da se prestavljanje datuma izida vleče približno tako kot decimalke števila π ...

  • Goran Kompoš

    11. 3. 2016  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Plošča

    Tiga: No Fantasy Required

    Prvi hedonist montrealske plesne scene Tiga je po sedmih letih končal tretji album, z njim pa nadaljuje svojo logiko plesnoelektronskega pisanja pesmi. V tem spajanju plesne intenzivnosti in (retro) pop senzibilnosti je preprosto tako dober, da mu ni treba izumljati novih zvijač. Z enovrstičnimi besedili zna, z nekaj poslušalske domišljije, povedati toliko kot ugasli LCD Soundsystem, hkrati pa z elegantnim plesnim groovom še vedno postavlja visok standard bolj pop(asto) razpoloženemu EDM-podmladku. Ker ne kompromitira svojih (podtalnih) »clubberskih« korenin, tudi novih skladb najbrž ne bomo videli na pop lestvicah. Je pa to le še eden od razlogov za to, da Tiga po dvajsetih letih še vedno sodi med najbolj zaželene remikserje in didžeje.

  • Goran Kompoš  |  foto: Uroš Abram

    11. 3. 2016  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Portret

    Blaž, producent elektronske glasbe

    Naslov njegovega prvega pravega albuma Don’t Listen To This, ki ga bo 17. marca premierno predstavil na festivalu Tresk, dopušča več interpretacij. Morda gre za subverziven marketinški trik. Ker, saj veste, prepovedi ponavadi dosežejo prav nasprotni učinek. Ampak tisti, ki BlažaAC Gracarja poznajo, vedo, da ustvarjanje jemlje preveč resno, da bi uporabljal takšne trike. Sam pravi, da se je poskušal z naslovom le zavarovati pred morebitnimi očitki, da je album preveč zahteven ali pa naporen. »Težko si namreč predstavljam, da bo ob njegovem poslušanju kdo doživljal podobno evforijo, kot sem jo sam ob njegovem ustvarjanju,« priznava.

  • Goran Kompoš

    4. 3. 2016  |  Mladina 9  |  Kultura  |  Plošča

    Odd Nosdam: Sisters

    Beatmejkerski veteran, ki ga je na glasbeno prizorišče v začetku tisočletja izstrelilo sodelovanje v kultnem kolektivu cLOUDDEAD, se po sedmih letih vrača z novo (pravo) studijsko ploščo. Feni so v ekstazi, je pa hkrati res, da album ne prinaša nič novega. Odd Nosdam še vedno stavi na zasanjane, eterične teksture in trippy ritmiko po vzoru mega priljubljenih pionirskih somišljenikov Boards Of Canada, ki sta tokrat prispevala remiks naslovne skladbe. Ja, ko estetiko izpiliš tako rekoč do perfekcije, pravzaprav niti ni potrebe po spremembah, še toliko manj takrat, ko za tabo stoji močna fenovska baza. Resda bodo zato nosove najbrž malce vihali glasbeni kritiki, toda to je bolj njihov problem. Pri novostih gre tako ali tako najpogosteje za pogrevanje tople vode.

  • Goran Kompoš

    4. 3. 2016  |  Mladina 9  |  Kultura  |  Plošča

    Santigold: 99¢

    Naslov in naslovnica tretjega albuma ameriške pevke in producentke Santi White, bolj znane pod psevdonimom Santigold, na prvi pogled ne potrebujeta razlage. Če obstaja kupec, lahko listek s ceno danes prilepite na vsako stvar, pa če je kaj vredna ali ne. Ker se glasbenica, na naslovnici zavita v embalažo, v nekaj skladbah tudi sama postavi v kontekst sodobnega potrošništva, nam s tem ponudi še več manevrskega prostora za interpretacije. Je (povprečna) skladba vredna toliko kot (kitajski) artikel iz 99¢ šopa, ki razen tega, da nanj lahko prilepite listek s ceno, nima nobene uporabne vrednosti? Je sama kot ustvarjalka/umetnica vredna toliko, kot stane njena skladba v spletni trgovini iTunes?

  • Goran Kompoš

    26. 2. 2016  |  Mladina 8  |  Kultura  |  Plošča

    Matmos: Ultimate Care II

    Naslov nove plošče elektronskega konceptualnega dvojca ne označuje serije, kot bi pomislili zaradi številke II na njegovem koncu. Tako je preprosto ime modelu pralnega stroja, na katerega sta Matmos v celoti »odigrala« album, ki je s tem postal nekakšen ultimativen nosilec logike industriala. Toda estetsko se napaja v širši žanrski paleti, od micro housa, drone glasbe in eksotične ritmike, kakršno njuni sodobniki najraje iščejo na črni celini. No, dvojec se je raje zaprl v svojo klet, zacentrifugal Whirlpoola, na seanso povabil nekaj glasbenih somišljenikov (Dan Deacon) in na igriv način zabrisal meje med konceptualno umetnostjo in popom. Soundtrack, s katerim bi morala biti opremljena vsaka angažirana pralnica perila!

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    26. 2. 2016  |  Mladina 8  |  Kultura  |  Dogodki

    Znanilci jazzovske pomladi

    Če bi zdaj, v času, ko nam s kvotami zapovedujejo, kaj in koliko moramo poslušati, oblastniki šli korak dlje in uvedli še denimo stoodstotno slovensko koncertno kvoto, bi bili za aktualne svetovne smernice najmanj prikrajšani v polju jazzovskih muzik. Ne le zato, ker domači jazzovski ustvarjalci budno spremljajo, kaj se dogaja v tistih najbolj izpostavljenih okoljih, pač pa zato, ker se jih vse več tam tudi uveljavlja. Bodisi skozi študij v tujini ali pa s snemanjem plošč in nastopanjem s priznanimi, zanimivimi tujimi glasbeniki, s katerimi sokrojijo podobo sodobne jazzovske glasbe. To se je spet potrdilo minuli torek, ko je Cankarjev dom gostil drugi enodnevni festival Zvončki in trobentice, v okviru katerega predstavljajo domače jazzovske ustvarjalce.

  • Goran Kompoš

    19. 2. 2016  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Plošča

    Tindersticks: The Waiting Room

    Po formalnostih, povezanih z dvajsetletnico delovanja, in njej posvečenim prejšnjim albumom se britanski melanholiki vračajo s povsem novimi skladbami, za katere so različni avtorji posneli tudi videospote. Formule, s katero so se prikupili fenom, razumljivo niso spreminjali. Ne nujno zato, ker bi v rokavu imeli le en trik, pač pa zato, ker so iz pisanja intimnih, senzibilnih pesmi, aranžmajske sofisticiranosti in cinematične atmosferičnosti naredili povsem svojo različico zrelega, komornega popa z neomejenim rokom trajanja. Pri tem početju se iz plošče v ploščo le še izboljšujejo, pa čeprav to morda ni takoj očitno. Na albumu ni singlov, ki bi hoteli očarati na prvi posluh, a to ne pomeni, da jih nekoč ne bomo slišali na kakšnem od zasedbinih bodočih best offov.

  • Goran Kompoš

    19. 2. 2016  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Plošča

    Animal Collective: Painting With

    Člani skupine Animal Collective so med nastajanjem skladb za deseti album na stene studia projicirali podobe dinozavrov. Ja, po šestnajstih letih delovanja, desetih studijskih albumih in družinski/očetovski zresnitvi četverice bi dinozavre lahko razumeli kot nekakšno samoironično prispodobo za to, da morda prihaja čas, ko bodo, hočeš nočeš, pristali v kategoriji rockovskih dinozavrov. Je pa ta čas, če sodimo po plošči Painting With, za zdaj še zelo daleč. Z njo se (ponovno) trojec Avey Tare, Panda Bear in Geologist predstavi v življenjski formi in potrdi, da ima še vedno raje raziskovanje kot rutino.

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    19. 2. 2016  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Dogodki

    Mojstra odrskega flirtanja

    Dvojec Sea + Air je ena tistih zasedb, za katere se zdi, da so praktično ves čas na turnejah. Ob zadnjem štetju sta imela za sabo šesto nastopov po Evropi, še enkrat toliko drugod po svetu, prejšnji četrtek pa smo ju že četrtič videli tudi pri nas. Kot posledica njunega stalnega koncertiranja se zato pojavi vtis, da bi koncert lahko odigrala z zavezanimi očmi, toda rutini se spretno izogneta s sproščeno, simpatično odrsko pojavnostjo, pa tudi (pogosto samoironičnim) humorjem. Ob eni bolj osladnih skladb se okličeta za naslednika nemških stadionskih baladerjev Scorpions in nekajdesetglavo publiko pozoveta, da ustvari razpoloženje velikega arenskega koncerta. Ali pa enega od šlagerjev zapojeta povsem na playback in ob tem kot največja pozerja šarmirata občinstvo; Elena Zafiriadou z zapeljivim zibanjem okoli svojih klaviatur in Daniel Benjamin v objemu z eno od obiskovalk.

  • Goran Kompoš

    12. 2. 2016  |  Mladina 6  |  Kultura

    Kanye West: Prvo ime hiphopa in samohvale

    Ker je Kanye West izid svojega sedmega albuma napovedal za četrtek, 11. februarja, torej dan pred izidom številke Mladine, ki jo pravkar držite v rokah, o tem, ali mu je resnično uspelo narediti »najboljši album vseh časov«, kot je sam oznanil januarja, še nismo mogli presoditi. No, pred kakšnim tednom je, verjetno v trenutku slabosti, oznanilo že malce degradiral v »eden najboljših albumov vseh časov«. Ob tem ni narobe pripomniti, da se bo, potem ko bo album zunaj, polovica poslušalcev z enim od obeh oznanil tako ali tako strinjala smrtno resno, druga polovica pa bo album ne glede na to, ali bo dober ali zanič, z veliko vnemo popljuvala. Ja, Kanye West je ob tem, da je že kakšno desetletje eden najbolj prepoznavnih raperjev in Zemljanov na sploh, da ima v vitrini 21 nagrad grammy, da sta dva njegova albuma pristala na lestvici 500 najboljših po izboru ameriške glasbene revije Rolling Stone in da je prodal več kot 32 milijonov izvodov svojih albumov, tudi glasbenik, ki že nekaj let verjetno najbolj polarizira poslušalce, glasbene poznavalce in ne nazadnje sledilce pop kulture.

  • Goran Kompoš

    12. 2. 2016  |  Mladina 6  |  Kultura  |  Plošča

    Nevermen: Nevermen

    Vzgibi za nastanek superskupin so različni, najpogosteje pa imajo malo opraviti z glasbo. Da bo s skupnim prvencem skupine Nevermen, trojice cenjenih glasbenikov, drugače, je bilo jasno že vnaprej. Mike Patton (Faith No More), Tunde Adebimpe (TV on the Radio) in Doseone (cLOUDDEAD) so pač preradovedni kreativci in jih prodajanje klišejev preprosto ne zanima. To je jasno tudi ob albumu, ki ne skriva, da je dobršen del glasbe zanj nastal med neobveznim skupnim džemanjem, in zato na prvi posluh deluje precej neambiciozno. Toda zanimivi glasbeni obrati so skriti v podrobnostih in prefinjenem križanju vokalov, ki so postali zaščitni znaki vsakega člana. Da je zvezdniška mera polna, pa jim je prvi singel remiksal še mi(s)tični dvojec Boards of Canada. Feni vseh so na nogah!

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    12. 2. 2016  |  Mladina 6  |  Kultura  |  Dogodki

    Izobraževalno-veseljaški podvig

    Po lanskem prvem festivalu Ment smo se spraševali, ali bo organizatorjem o letos uspelo sestaviti atraktiven program in povabiti toliko aktualnih glasbenikov. Predvsem kar zadeva domače ustvarjalce, ki predstavljajo velik delež nastopajočih, ob tokratni ediciji kar dobro tretjino od skupno 52. No, zdaj je že jasno, da jim je to uspelo. Center urbane kulture Kino Šiška (skupaj s partnerji) je tudi tokrat pripravil zanimiv in raznovrsten program, ki je na različna ljubljanska prizorišča v treh dneh privabil množico domačih in tujih glasbenih navdušencev.

  • Goran Kompoš

    5. 2. 2016  |  Mladina 5  |  Kultura  |  Plošča

    Sia: This Is Acting

    Naslov sedmega albuma avstralske don’t wannabe pop zvezdnice bi cinično lahko prevedli s »to je pretvarjanje«. Nanj je uvrstila skladbe, ki jih je najprej napisala za Adele, Beyoncé, Rihanno in še nekatere pop dive, a so jih te iz različnih razlogov zavrnile. Ali Sia meri na lastno pretvarjanje ali na širši pop trg, na katerem pevke osebne izpovedi drugih avtorjev prodajajo kot svoje izkušnje, ni povsem jasno. Je pa to precej težka popotnica za album, najsi bo zaradi te industrijske pop logike ali preprosto zato, ker gre za album »ostankov«. Za nameček je to zelo očitno, saj se le prva dva singla Bird Set Free in Alive približata songwritingu Sijinega cenjenega predhodnega albuma, to pa verjetno pomeni, da bo plošča zadovoljila le njene največje fene.

  • Goran Kompoš

    5. 2. 2016  |  Mladina 5  |  Kultura  |  Dogodki

    Kje se skrivajo mladi?

    Odgovor na vprašanje v naslovu bi se prejšnji četrtek zagotovo glasil: »Na koncertu ameriškega producenta in glasbenika Coma Truisa.« Ko smo nekaj ur pred dogodkom izvedeli, da so organizatorji koncert, napovedan za malo dvorano ljubljanskega Centra urbane kulture Kino Šiška, zaradi velikega povpraševanja prestavili v tamkajšnjo veliko dvorano, smo bili sicer v dvomih. Je to res potrebno? Com Truise, ameriški glasbenik, ki se je v svojem umetniškem imenu pošalil iz igralca Toma Cruisa, pač sodi v tisto trendovsko kategorijo glasbenikov, s katerimi si mladi dvigujejo (glasbeno) kredibilnost med sovrstniki, zato je tako rekoč samoumevno, da se je za njihove koncerte denimo treba pofočkati na Facebooku. Pa če se jih imaš potem namen udeležiti ali ne. In res, ko je v četrtek nekajdesetglavo gručo z izborom različnih sintovskih izpeljank začel ogrevati domači didžej Felis Catus (Your Gay Thoughts), je bilo videti, da bo velika dvorana precej prazna. Toda ko je na oder stopil osrednji gost, se je v hipu popolnoma napolnila. In to z v povprečju precej mlajšim občinstvom, kot smo ga praviloma vajeni na domačih uveljavljenih koncertnih prizoriščih.

  • Goran Kompoš  |  foto: Uroš Abram

    5. 2. 2016  |  Mladina 5  |  Kultura  |  Portret

    Jardier, bend

    Prvenec, ki so ga objavili konec lanskega leta, je končal pri vrhovih lestvic najboljših domačih albumov. Za sabo imajo tudi že nastope na velikih festivalih, kot sta zagrebški INmusic in ljubljanski Flow, in pred polnim Kinom Šiška. Ja, za dolenjsko-ljubljansko peterico, ki je moči združila pod imenom Jardier in prvi koncert imela šele pred dobrim letom, se vse skupaj odvija zelo hitro. Toda na to, da svojo glasbo predstavijo (koncertnemu) občinstvu, so bili zelo dobro pripravljeni. Zato številne pohvale na njihov račun niso presenetljive.

  • Goran Kompoš

    29. 1. 2016  |  Mladina 4  |  Kultura  |  Plošča

    Ulver: ATGCLVLSSCAP

    Najočitnejša stalnica v dobrih dvajsetih letih ustvarjanja kultne norveške zasedbe je, da je žanrsko skoraj povsem neulovljiva. Raziskovala je vse, od bolj klasičnega rocka in ambientalne glasbe do folka in black metala, ki je tisti (ohlapni) žanr, ki se je najvztrajneje drži. Pogojno bi vanj lahko umestili tudi novi, dvanajsti album, ki ga zaznamujejo kitarske in elektronske ambientalne teksture, iz katerih (zamaskirane) odzvanjajo tudi zasedbine pretekle zvočne avanture. Hkrati album za zasedbo pomeni nov pristop, saj so skladbe nastale iz posnetkov živih improvizacij, ki tu zaživijo v bolj dodelani podobi. Rezultat so epske atmosferične skladbe, ki spominjajo na postrockovsko estetiko, toda ne pričakujte postrockovskih klišejev.