Veljko Njegovan

  • Veljko Njegovan  |  foto: Nada Žgank

    12. 7. 2013  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Dogodki

    54. Jazz festival Ljubljana

    54. izdaja ljubljanskega jazz festivala, ki je prejšnji teden zagotovo dominiral med koncertnimi dogodki v prestolnici, je ponudila pestro izbiro žanrov sodobne improvizirane godbe in jazza – pod skupnim vodstvom kuratorjev Bogdana Benigarja in Pedra Coste, lastnika jazzovske založbe Clean Feed, ki že tretjič zapored drzno snujeta kakovosten izbor gostujočih glasbenih imen.

  • Veljko Njegovan

    5. 7. 2013  |  Mladina 27  |  Kultura  Za naročnike

    David Murray & Macy Gray: »Z Macy imajo besede moč«

    Be My Monster Love je naslov nove plošče David Murray Infinity Quarteta, ki jo bo slovenskemu občinstvu predstavil na zaključni dan letošnjega Jazz festivala Ljubljana. Posebnost albuma, ki ga je Murray posnel skupaj z bobnarjem Nasheetom Waitsom, basistom Jaribujem Shahidom in klaviaturistom Thorntonom Hudsonom, je v tem, da naslovno skladbo na njem odpoje Macy Gray, globalnemu, tudi MTV-občinstvu dobro znana in celo nekoliko kontroverzna R & B-diva posebnega, raskavega glasu, ki bo kvartet spremljala na evropski turneji. Pred ljubljanskim nastopom smo izmenjali nekaj besed z obema, Murrayjem in Grayevo.

  • Veljko Njegovan

    5. 7. 2013  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    David Murray Infinity Quartet: Be My Monster Love

    Davida Murraya poznamo kot inovativnega tenorskega saksofonista, ki je od začetka svoje glasbene poti raziskoval različne vidike afroameriških godb, od avantgarde do bebopa, pa po sodelovanju v slovitem World Saxophone Quartetu in obujanju jazzovskih tradicij, ki se jih je lotil v zadnjem času. Tokrat se je lotil tudi vokalnega jazza, saj je k sodelovanju povabil znano R & B-divo Macy Gray in odličnega vokalista Gregoryja Porterja. Med sicer bopovsko obarvanimi instrumentalnimi skladbami njegovega kvarteta še najbolj izstopajo soulovsko obarvane skladbe, ki jih odlično zapoje Porter, vrhunec albuma pa je gotovo naslovna skladba Be My Monster Love z Macy Gray, ki nas popelje v zlato obdobje vokalnega jazza.

  • Veljko Njegovan

    5. 7. 2013  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Sigur Rós: Kveikur

    Sigur Rós je skupina, ki je že s prvim albumom pritegnila pozornost širših množic. Ágaetis byrjun (1999) je njene člane predstavil kot mladce s hladnega severa, ki znajo Islandijo prikazati točno takšno, kakršna je – hladno in čudovito, hkrati pa tudi čarobno, pravljično in skrivnostno. Odlično nadaljevanje soničnih popotovanj, za številne oboževalce tudi njihov ustvarjalni vrhunec, je bil album ( ) (2002), na katerem so prevladovali dolgi atmosferični vložki, falzet frontmana Jónsija Birgissona in odličen občutek za stopnjevanje dinamike.

  • Veljko Njegovan  |  foto: Marko Pigac

    5. 7. 2013  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Dogodki

    Nove synth sile

    Poletje je že pošteno vpreglo svoje vajeti, kar dokazujejo tudi vse številnejši poletni festivali, zlasti tisti glasbeni, ki bodo kljub kriznim razmeram večinoma tudi letos privabljali trume obiskovalcev v skorajda vsako pomembnejšo slovensko vas.

  • Veljko Njegovan

    28. 6. 2013  |  Mladina 26  |  Kultura

    Medeski Martin & Wood: »Politični vpliv? Ne.«

    Brooklynski jazzovski trio Medeski Martin & Wood, ki ga sestavljajo John Medeski (orgle, klavir), Billy Martin (bobni) in Chris Wood (kontrabas, električni bas), je nase opozoril že v začetku 90. let, ko je v svoj glasbeni izraz vpeljeval električne inštrumente in moderne ritme. Nastala je mešanica avant jazza, hip-hopa in funka, prepletena z bogatimi harmonijami in ogromno improvizacije, in ta glasbeni izraz trio še danes uvršča v sam vrhunec sodobne jazzovske produkcije. Pred njihovim mariborskim nastopom smo se pogovarjali z bobnarjem Billyjem Martinom.

  • Veljko Njegovan

    28. 6. 2013  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Queens of the Stone Age: … Like Clockwork

    Po dolgem, šestletnem diskografskem premoru se kralji stoner rocka vračajo v zasedbi, ki jo poznamo iz obdobja legendarne plošče Songs for the Deaf (2002), z zajetnim številom zvenečih gostujočih imen, kot so na primer Dave Grohl, Mark Lanegan, Nick Olivieri, Alex Turner iz skupine Arctic Monkeys ter celo superzvezdnik Elton John na klavirju in z vokalom v skladbi Fairweather Friends. Gre za plošček, ki ga je Josh Homme ustvaril po nekoliko krajši, a skoraj usodni življenjski krizi, kar je razvidno tudi iz izrazito intimnih in poglobljenih besedil, zlasti v komadu The Vampyre of Time and Memory, verjetno njegovi najintimnejši izpovedi doslej – ki mu je tematsko podrejen celoten album. Iskreno.

  • Veljko Njegovan

    21. 6. 2013  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    Rok Zalokar Trio: Vol. 1

    Poplava izvrstnih prvencev mlajših slovenskih glasbenikov, ki smo ji priča že od začetka letošnjega leta, se nikakor ne ustavi. To je očitno tudi na ploščku, ki ga je trio mladih in zvedavih glasbenikov zastavil kot klasični klavirski jazzovski album, na katerem je zaznati vplive klasike, jazza in fusiona. Na albumu je dvanajst krajših, pa tudi daljših in nekoliko bolj strukturiranimi skladb, ki se gibljejo okoli prej omenjenih žanrov, hkrati pa sestavljajo izvirno in prepoznavno mešanico atmosferičnih efektov, izvrstne improvizacije in udarnih ritmov. Plošček, ki bo, kakor pove že naslov, očitno dobil več kot spodobno nadaljevanje, je še en izstopajoč diskografski dosežek naših obetavnih jazzovskih glasbenikov.

  • Veljko Njegovan

    14. 6. 2013  |  Mladina 24  |  Kultura

    Kurt Vile: »Ko se kitara in telo zlijeta v eno«

    avtorjem iz Philadelphie, ki je del svojih dvajsetih let presedel na viličarju, medtem pa skladal lastno glasbo in se navdihoval nad Beckom, Dylanom, Neilom Youngom, skupino Fleetwood Mac in drugimi velikimi glasbenimi imeni. Kmalu zatem je ustanovil indie rock skupino The War on Drugs, a se je že po prvi plošči odločil za samostojno pot, ki ga je po dveh underground albumih pripeljala do ugledne neodvisne založbe Matador Records. Očitno je izbral pravo pot, saj vse odtlej polni najbolj cenjene glasbene medije, številni pa ga označujejo kot novega »velikega« ameriškega kantavtorja.

  • Veljko Njegovan

    14. 6. 2013  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    Hexenbrutal: Giant

    Po opaznih nastopih na Klubskem maratonu Radia Študent in izdaji prvenca Think of Me as a Friend se prekmurski dvojec Hexenbrutal vrača z novo studijsko stvaritvijo. Prvenec je zvenel bolj elektronsko, zdaj pa sta se Dr. Hexen in Mr. Brutal odločila prečistiti zvočno sliko svoje glasbe, kar ju je odpeljalo v navidezno organskost zvoka. Navidezno zato, ker glasbo še zmeraj ustvarjata z elektronskimi pripomočki in bobni. Minimalističnost albuma Giant je izražena z močnimi noisovskimi izbruhi in veliko količino industriala, ki občasno zatavajo v ambientalne glasbene pokrajine, album pa je zaznamovan s hrupnimi šumi in z nepredvidljivimi ritmičnimi zasuki. Udarno in eksperimentalno.

  • Veljko Njegovan

    14. 6. 2013  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    Savages: Silence Yourself

    Ponovno vstali postpunk, ki je zaznamoval prvo desetletje novega tisočletja, je že nekaj let v zatonu, pa vendar se glasbeni vplivi turbulentnih osemdesetih let od časa do časa še vedno pojavijo kot kakšen veliki pok in vedno znova v orbito izstrelijo kakšno novo skupino, ki v morju številnih posnemovalcev preprosto izstopa.

  • Veljko Njegovan

    7. 6. 2013  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    The National: Trouble Will Find Me

    Šesta studijska stvaritev brooklynskih indierockerjev spominja sprva na plošček High Violet (2010), ki je skupino izstrelil v mainstream vode ter ji z otožnimi besedili, črnim humorjem, močnim kitarskim pridihom in melanholičnimi orkestracijami prinesel veliko poslušalcev. Tokratni album, Trouble Will Find Me, člane skupine The National prikaže kot mojstre izvrstne lirike, ki z odličnim baritonskim vokalom Matta Berningerja in nekoliko ohlapnejšo, a še zmeraj prepoznavno orkestracijo ter minimalističnimi ritmi ustvarjajo kakovosten retro postpunk 21. stoletja. Poleg dobrih besedil in vokalov se izkaže tudi glasbena spremljava, deloma plod sodelovanja z gostujočimi glasbeniki, med katerimi se znajdejo tudi Sufjan Stevens, St. Vincent in Richard Reed Perry iz zasedbe Arcade Fire. Rock za odrasle.

  • Veljko Njegovan

    31. 5. 2013  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Dance Mamblita: Amor

    Nekdanji dvojec Dance Mamblita se s tretjim albumom predstavi v kadrovsko spremenjeni zasedbi, saj se je skupini poleg novega bobnarja Maksimilijana Rojca pridružila še tretja članica Đuli Jenček, ki poskrbi za vokale in igra na tamburin. Amor je mešanica prevladujočih basovskih zvočnih kulis in preprostih, a učinkovitih ritmov, na njem se punkovska in hardcorovska estetika prepletata s subtilnejšimi in toplejšimi zvoki, zlasti v skladbah, kjer sodeluje duo Portofado; ta albumu brez dvoma zagotovi veliko svežine in igrivosti. Dance Mamblita v devetih precej pestrih skladbah uspešno krmari med značilnimi basovskimi izleti Andreja Šika, pri tem pa se žanrsko ne omejuje. Rezultat je pester album, kronan z naključnim, a pomembnim sodelovanjem z duom Portofado.

  • Veljko Njegovan

    24. 5. 2013  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Iggy & The Stooges: Ready to Die

    Potem ko so se The Stooges znova zbrali in začeli koncertirati, nekaj let pozneje pa celo izdali album The Weirdness (2007), je bilo jasno, da danes 66-letni Iggy Pop zagotovo še ni zrel za upokojitev. To je dokazal tudi s svojimi zadnjimi solo albumi. Toda stvari so se medtem nekoliko spremenile – po zadnji turneji (katere zadnja postaja je bila Ljubljana) je nenadoma umrl kitarist Ron Asheton in še istega leta so ga zamenjali z Jamesom Williamsonom z legendarnega albuma Raw Power. Najnovejši album Ready to Die se ne približa prodornosti plošče Raw Power, toda z Williamsonovimi prepoznavnimi rifi in večno uporniškim Iggyjem Popom nas v nekaj trenutkih popelje v sedemdeseta leta. Retro.

  • Veljko Njegovan

    24. 5. 2013  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Vampire Weekend: Modern Vampires of the City

    Newyorška skupina Vampire Weekend, ki so jo pred natanko sedmimi leti ustanovili takrat še študentje ugledne Univerze Columbia, je imela v svoji kratki demozgodovini precej več sreče kot številni drugi začetniki. Pri tem ji je bilo v pomoč tudi obdobje, v katerem je nastala – newyorška četverica je, namesto da bi demoposnetke prvenca poslala že uveljavljenim založbam, za samopromocijo raje izbrala razmahnjeno blogosfero, zlasti tisto, ki se ukvarja s popularno glasbo. In imela je prav – še preden so jo opazile založbe, se je njena glasba razširila po spletu, to pa jo je še pred izdajo albuma pripeljalo do treh manjših turnej. Malo za tem ji je angleška založba XL Recordings ponudila pogodbo in v nekaj mesecih je izšel prvenec, ki je nosil isto ime kot bend.

  • Veljko Njegovan

    17. 5. 2013  |  Mladina 20  |  Kultura

    Dan Deacon: »Proti korporativnemu kapitalizmu!«

    Dan Deacon, nekoč študent elektroakustične in računalniške kompozicije v New Yorku, je v zadnjih nekaj letih eden izmed glavnih akterjev baltimorske DIY, torej »naredi sam« scene. Izjemno produktiven in zvedav glasbenik, ki je prve štiri albume izdal v lastni režiji, zadnjo ploščo pa pri založbi Domino Records, se s svojim elektronskim »naredi sam« noise-popom, energičnimi nastopi in družbeno aktivistično držo predstavlja kot državljan nove, pravičnejše Amerike.

  • Veljko Njegovan

    17. 5. 2013  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    Mikal Conin: MCII

    Mikal Conin, mladi predstavnik trenutne pop-rock garažne produkcije San Francisca, ki se je kalil v zasedbi bolj znanega Tya Seagalla, je nase opozoril že pred dvema letoma z istoimenskim prvencem. Ta je bil nekoliko temačen, obseden z najrazličnejšimi konci, zdaj pa se Conin vrača z izrazito dodelano stvaritvijo, z glasbenega in besedilnega vidika. MCII je klasični pop album, ki s svojimi desetimi skladbami orje po različnih obdobjih kitarskega rocka, z dodelanimi aranžmaji in neverjetnim Coninovim občutkom za strukturo pop skladbe. Pozitivno razpoloženje, dobra besedila in odlično kombiniranje glasbenih slogov nam predstavijo obetavnega mladega avtorja, ki bo v prihodnosti gotovo še presenetil.

  • Veljko Njegovan

    10. 5. 2013  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    The Puzzled: Bad Times for Bedtime Stories

    Nova zasedba že prekaljenih glasbenikov se je pod suverenim vodstvom Tiborja Miheliča Syeda, ki je bolj znan kot basist Katalene, odpravila na popotovanje po različnih glasbenih žanrih in zgodovinskih obdobjih popularne godbe. Gre za glasbenike, ki prihajajo iz različnih glasbenih ozadij, tako da tudi njihov glasbeni izraz zveni precej heterogeno, saj se gibljejo med temnim valom, art rockom, jazzom in etnom. V sedmih skladbah se mnogoterost vplivov razdrobi v različne podžanre, ki pravzaprav oblikujejo prepoznavnost zasedbe in jo prikažejo kot dobro uigrano ekipo veščih glasbenikov. The Puzzled je še ena skupina z izrazito eksperimentalnim glasbenim pistopom, ki dokazuje, da je slovenska glasbena scena trenutno zelo živa in pisana.

  • Veljko Njegovan  |  foto: Miro Majcen

    10. 5. 2013  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Dogodki

    Zvok smodnika

    Zdi se, da ima Ljubljana (z njo pa tudi vsa Slovenija) najraje tiste koncerte, za katere organizatorji že vnaprej vedo, da bodo izpolnili njihova pričakovanja. Zato v največjo ljubljansko dvorano Stožice praviloma prihajajo zgolj preverjene zvezde svetovne glasbene scene, torej tisti, ki jim bo uspelo prodati zadostno število vstopnic in se s tem izogniti finančni polomiji.

  • Veljko Njegovan

    26. 4. 2013  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Mice Parade: Candela

    Newyorški multiinstrumentalist Adam Pierce (Mice Parade je anagram njegovega imena) se vrača z devetim albumom, na katerem raziskuje različne vidike svetovnih godb, ki jih spretno zlije v samosvoj glasbeni izraz. Kljub temu se zdi, da je Pierce z leti izgubil tisto ostrino in natančnost, ki sta ga krasili v obdobju verjetno njegovega najboljšega albuma Mokoondi (2001). Skladbe so večinoma vokalno-instrumentalne, kar je sicer praksa na njegovih poznejših glasbenih stvaritvah, a se, žal, stežka približajo kakovosti njegovih zgodnjih plošč, na katerih so prevladovali etno-jazzovski vplivi s pravšnjim odmerkom postrocka. V tem smislu je Candela zgolj nadaljevanje njegove ustvarjalne krize z nekaj svetlimi izjemami.

  • Veljko Njegovan

    26. 4. 2013  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Trus!: First Step

    V prvih mesecih letošnjega leta se je na domačem glasbenem prizorišču res dogajalo, predvsem v glasbenem založništvu. Izšli so kakovostni albumi skupin, med katerimi je veliko presenetljivo dobrih prvencev – dovolj je omeniti mlade zasedbe, kot sta denimo Ewok in Litošt, ki se v domačem alternativnem miljeju uveljavljajo kot nosilci izvirnih, večinoma na elektroniki utemeljenih glasbenih izrazov.

  • Veljko Njegovan  |  foto: Miha Fras

    26. 4. 2013  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Dogodki

    Estetika kitarskega hrupa

    Po več kot aktivni diskografski zimi, ki je na domačo alternativno sceno prinesla lepo število odličnih prvencev, se uspešno nadaljuje tudi plodovito sodelovanje med Založbo Radia Študent in Moonlee Records.

  • Veljko Njegovan

    20. 4. 2013, 07:00  |  Družba

    Novi primitivizem za začetnike

    Kultna sarajevska skupina Zabranjeno pušenje je v Kinu Šiška nedavno odprla razstavo Novi primitivizem za začetnike, s katero bo ljubljanskemu občinstvu predstavila osnovne značilnosti gibanja, ki je močno zaznamovalo sarajevsko glasbeno sceno v osemdesetih letih. Ime gibanja je nastalo kot parodija na takrat popularni novi romantizem, verjetno pa se še marsikdo spomni duhovitih in hkrati ostrih verzov in izjav akterjev novega primitivizma. Nocoj v Kinu Šiška pripravljajo tudi koncert in pred njihovim nastopom, s katerim bodo slovesno zaprli razstavo, smo se pogovarjali s Sejom Sexonom, sedanjim frontmanom Zabranjenega pušenja.

  • Veljko Njegovan

    19. 4. 2013  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    The Knife: Shaking the Habitual

    Po epohalni plošči Silent Shout (2006) se švedski elektronski duo The Knife vrača z doslej najbolj angažiranim in hkrati glasbeno izredno heterogenim albumom, ki na kvantitativni in kvalitativni ravni sodi v sam vrh sodobne popularnoglasbene produkcije. Mešanica sodobne, večinoma temačne elektronike, ki vključuje IDM, ambientalne, trance, trip-hop in druge podžanre, se fantastično ujema s politično angažiranimi besedili, ki v svojem bistvu napadajo vse zgrešene dosežke neoliberalizma. Shaking the Habitual je oster zvočni in besedni odziv na današnje družbenopolitične razmere in vsekakor eden izmed pomembnejših ploščkov letošnjega leta.

  • Veljko Njegovan

    12. 4. 2013  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Suuns: Images du Futur

    Po opaznem uspehu prvenca Zeroes QC, ki je montrealsko skupino Suuns iz relativne anonimnosti popeljal v svet glasbenega undergrounda na obeh straneh velike luže, se zasedba zdaj vrača z nekoliko bolj profiliranim ploščkom. Album Zeroes QC je predstavljal iskanje glasbenega izraza, na katerem si bo skupina zgradila prepoznavnost, Images du Futur pa se premakne nekoliko naprej – krautrockovski prijemi, ki jih je skupina gojila tudi na prejšnjem ploščku, se pomaknejo v ospredje zvočne slike, ki skupaj s postpunkovskimi kitarami, razpršenimi, zasanjanimi vokali (ti nevzdržno spominjajo na Clinic) in minimalističnimi ritmi pripeljejo do še ene izrazito psihedelične stvaritve. Vredno poslušanja.

  • Veljko Njegovan  |  foto: Miha Fras

    12. 4. 2013  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Dogodki

    »Darkersko« presenečenje

    Po nostalgičnem nastopu Petra Hooka z zasedbo The Light, s katero je preigraval legendarni prvi album trenutno verjetno najbolj čaščene (očitno tudi najvplivnejše) postpunkovske zasedbe Joy Division, in še enem odličnem nastopu, ki ga je nedavno ponudila Chinawoman, ki smo jo imeli že predlani priložnost poslušati tudi v ljubljanski Gala hali, se je v prestolnici zgodil še en težko pričakovani koncertni presežek letošnje zgodnje pomladi – metelkovsko Menzo pri koritu je obiskala zasedba iz San Francisca The Soft Moon, ki bi jo lahko še najlažje povezali prav s prej omenjenim Hookom in njegovim nekdanjim bendom.

  • Veljko Njegovan

    5. 4. 2013  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Dežurni krivci: Fakti

    Prleška četverica Dežurni krivci se po daljšem premoru vrača z novo studijsko stvaritvijo, ploščkom in hkratno pesniško zbirko tridesetih pesmi, s katero se dotika predvsem sedanje družbenopolitične polomije v Sloveniji. Dvanajst komadov, ki se večinoma gibljejo v sferi alternativnega rocka, zlasti z močnimi vplivi stoner rocka, se nekoliko odmakne od formule s prejšnje plošče Strup, saj so se fantje odločili zamenjati drugo kitaro za vokale, kar je pri tem ploščku več kot modra odločitev. Brezkompromisna in izrazito kritična besedila se ujemajo s težkimi kitarskimi rifi in z mogočnimi ritmi, ki slovenskemu poslušalstvu, zlasti pa oligarhom sporočajo, da je bilo dosti sprenevedanja. Glasen rockovski krik proti trenutnim razmeram v Sloveniji.

  • Veljko Njegovan

    5. 4. 2013  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Depeche Mode: Delta Machine

    Skupina Depeche Mode je bila po odhodu enega izmed ključnih članov, Alana Wilderja, ki jo je leta 1995 zapustil zaradi nesoglasij, na vrhuncu popularnosti. No, vrhunec je četverica iz Basildona pravzaprav dosegla že prej, leta 1990, ko je izdala mojstrovino Violator, s katero je potrdila, da so lahko tudi elektronski bendi močan magnet za stadionske množice. A ustvarjalni zanos je začel naslednja leta pešati, zlasti v obdobju bluesovsko/gospelovsko usmerjenega ploščka Songs of Faith and Devotion. Ravno v tem – lahko mu rečemo rockovskem – obdobju Depeche Mode je pevec Dave Gahan zabredel v svet težkih drog, to pa je močno okrnilo delovanje skupine. Kljub temu je izdala album Ultra (1997), ki so ga kritiki in občinstvo dobro sprejeli in jo je vnovič potrdil kot vrhunsko elektropop atrakcijo, predvsem zaradi udarnih hitov Barrel of a Gun, Home in It’s No Good.

  • Veljko Njegovan

    29. 3. 2013  |  Mladina 13  |  Kultura

    Premiera bibličnih razsežnosti?

    Ksenija Jus - Xenia je na slovenski kantavtorski sceni navzoča že od zgodnjih devetdesetih let, v zadnjem času pa jo slovenska javnost še najbolj pozna kot avtorico Pesmi upora, himne Ženskega pevskega zbora Kombinat in tudi letošnjih zimskih protestov, ki so potekali po vsej Sloveniji. A Pesem upora ni edina socialno angažirana pesem, s katero se je Ksenija postavila v bran zatiranih in razčlovečenih ljudi. Njen najnovejši prispevek k temu je album, ki ga je posnela s svojo novo skupino PopOvni in izide ta petek, 29. marca.

  • Veljko Njegovan

    29. 3. 2013  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Plošča

    Vsemogočni mlin: Arbitrarij

    Štiričlanska ljubljanska zasedba, ki je nekoč slišala na ime Human Playings, se je pred kratkim popolnoma poslovenila, vsaj v jezikovnem smislu. Toda ko pokukamo pod površje in prisluhnemo njeni glasbi, kmalu ugotovimo, da je ta vse prej kot slovenska. Gre za mlade glasbenike, ki večino časa posvetijo igranju glasbil, pri čemer v svoj glasbeni izraz vključujejo veliko jazzrocka, progresivnega rocka in jazza. Prvenec Vsemogočnega mlina predstavi štiri virtuozne glasbenike, klaviaturista, kitarista, basista in bobnarja, ki potujejo po poteh velikih fusion skupin sedemdesetih let, hkrati pa se trudijo ostati zvesti svoji glasbeni govorici, ki se bo v prihodnje gotovo še profilirala. Soliden fusion.