Bernard Nežmah

 |  Mladina 20  |  Kultura  |  Knjiga

Čustvena inteligenca na delovnem mestu

Mladinska knjiga, Ljubljana 2001, 6.490 SIT

Po Čustveni inteligenci, Čustveni inteligenci otrok in Merjenju čustvene inteligenceše ena različica istoimenske modne muhe.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Bernard Nežmah

 |  Mladina 20  |  Kultura  |  Knjiga

Po Čustveni inteligenci, Čustveni inteligenci otrok in Merjenju čustvene inteligenceše ena različica istoimenske modne muhe.

Tokratno delo je pisano kot priročnik za podjetnike. Čustveno inteligenco namreč razume kot sposobnost vodilnih, da na sodelavce vplivajo tako, da bodo kar najbolj učinkoviti in s tem dvignili profit svojih podjetij.

Če je doslej veljalo, da je dobra delavna klima urejen hierarhični odnos, v katerem imajo predpostavljeni izjemen občutek za zaznavanje kvalitet podrejenih, Goleman ponuja vratolomni obrat. Kot pozitivni stres, ki bo razbil dolgočasje na delovnem mestu, ponuja čustveni izbruh šefa, ki si vsakič najde žrtev, katero divje ozmerja.

Sama knjiga je pisana tehnično svetovalsko, vse drugače kot dela Kako postati milijonar, ki nizajo prepričljive zgodbe posameznikov, ki so uspeli iz nič. V njej najdemo npr. enostransko temo "Druženje oblikuje možgane". Resnica, ki je sicer poznana vsaj od Platonovih dialogov dalje. Kako pa jo razdela Goleman? Pravi takole: ključen je neokorteks, ta pa se med primati povečuje v sorazmerju z velikostjo skupnosti. Banalno: v čim večji skupnosti živiš, tem bolj boš razvil družbeno inteligenco, saj se boš naučil prilagajati in odreagirati na širok spekter posameznikov. Tu bi zdaj pričakovali različne dokaze in zglede, namesto tega pa nekaj splošnih besed o delovanju živčkov in pa konkretnejše pojasnilo skupinske dinamike, po kateri nas možganski krogotok obvesti, koga v dvigalu moramo pozdraviti in koga ne.

Čisti zgled prodajanja megle, zavite v celofan lepo zvenečega pojma čustvene inteligence.