23. 9. 2007 | Mladina 37 | Kultura | Knjiga
Francis Wheen: Kako so prodajalci megle zavladali svetu
Založba Mladinska knjiga, zbirka Esenca, Ljubljana, 2007, 24,94 €
Francis Wheen
© Arhiv Mladine
Ko je skušal ajatola Homeini v Iranu ponovno ustoličiti srednjeveške vrednote, je skušala Margaret Thatcher v Britaniji ponovno ustoličiti viktorijanske vrednote. "Zahodni svet se mora za svoj gospodarski uspeh zahvaliti svoji moralni filozofiji in praksi. Gospodarski rezultati so boljši, ker imamo višjo moralno filozofijo." Da bi bilo vse skupaj čim bolj logično in samoumevno, je Margaret Thatcher ponovno ustoličila tudi laissez-faire kapitalizem 19. stoletja. Točno, viktorijanske vrednote so bile le retorična megla, s pomočjo katere je Britancem lažje prodala povsem deregulirani kapitalizem in mantro, da so elementi socialne države nepotrebni. Oba, ajatola in Thatcherjeva, sta bila prodajalca megle.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?