IV

 |  Mladina 31  |  Kultura  |  Plošča

The Remote Viewers: Stranded Depots

CD, Leo Records Laboratory '01; distribucija Statera

Angleški trio odmaknjenega očišča poznamo z njihovih predstav na Metelkovi. Remote Viewers so saksofonista Adrian Northover, David Petts ter saksofonistka in pevka Louise Petts. Ker skupina rokuje še s enim zgodnjih elektronskih generatorjev zvoka, šumov, s teremini, zraven pa se odeva v meščanska oblačila izpred druge vojne, je vse skupaj dejansko malo odmaknjeno, vsaj bizarno. Najpoprvo so vsi blizu, kliše gor ali dol, angleški novojazzovski šoli z odvodi na način starega dobrega rocka v opoziciji, nato se preskušajo s komadi, ki na koncertih zajemajo tako iz popa, primerno skrivenčeni, predvsem pa skladajo in igrajo kar minuciozno muziko z zagonetnimi besedili, ki jih še Louise interpretira z žametnim altom barske pevke.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

IV

 |  Mladina 31  |  Kultura  |  Plošča

Angleški trio odmaknjenega očišča poznamo z njihovih predstav na Metelkovi. Remote Viewers so saksofonista Adrian Northover, David Petts ter saksofonistka in pevka Louise Petts. Ker skupina rokuje še s enim zgodnjih elektronskih generatorjev zvoka, šumov, s teremini, zraven pa se odeva v meščanska oblačila izpred druge vojne, je vse skupaj dejansko malo odmaknjeno, vsaj bizarno. Najpoprvo so vsi blizu, kliše gor ali dol, angleški novojazzovski šoli z odvodi na način starega dobrega rocka v opoziciji, nato se preskušajo s komadi, ki na koncertih zajemajo tako iz popa, primerno skrivenčeni, predvsem pa skladajo in igrajo kar minuciozno muziko z zagonetnimi besedili, ki jih še Louise interpretira z žametnim altom barske pevke.

So muzični znalci, blizki avantgardam, ki "katatonično" rišejo svoja temna, pesimistična občutja, denimo v komadu počasnega toka in komadu Furthering Detachment. Zdi se, da se vračajo nazaj, so pa tule. Na obrobju, ki je teatralno, novomuzično, improvizatorsko, psevdo-šlagersko. Na Stranded Depots so inštrumentarij razširili z klaviaturami in programiranimi ritmi, ki kakopak niso tisti plesni. Predvsem ostajajo saksofonski trio, ki je najbližje tistimi saksofonskim skupinam, ki so skušale skladati in jazzirati, a jih je vse manj, vzemimo, Rova Saxophone Quartet. Tole je njihov četrti album, bolj "harmoniziran" in "oritmljen", saj tokrat izdatno rabijo še klaviature in celo programirajo kakšen redko posejen grozd ritemskih udarcev. Leo Feigin nadaljuje z laboratorijskim izdajanjem ploč skupin, ki so blizke jazzu, in ostaja eden redkih, ki to počne konsistentno, neprofitarsko, iskalsko in razpoznavno. Brez takšnih premaknjencev skorajda pozabimo, da se da drugače. Remote Viewers so idealno utelešenje za ozvočevanje filmov Josepha Loseya. Koga? Saj, ravno o tem je reč.

* * * * -