4. 4. 2004 | Mladina 13 | Kultura | Plošča
Styles of Beyond: Megadef
ill boogie, 2003, kupljeno na www.hiphopsite.com
Plošče Megadef pravzaprav sploh ne bi smelo biti, saj sta se člana dueta Ryu in Takbir po uspešnem prvencu 2000 Fold iz leta '98 in težavami z založbo ironičnega imena Ideal, z grenkobo v srcu razšla. Vkup ju je spravila šele božja roka v obliki prometne nesreče, v kateri se je Takbir poškodoval, njegov bivši bandmate pa ga je po njej ves v skrbeh poklical. Beseda je dala besedo, beat je dal beat in vse skupaj je dalo album Megadef.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
4. 4. 2004 | Mladina 13 | Kultura | Plošča
Plošče Megadef pravzaprav sploh ne bi smelo biti, saj sta se člana dueta Ryu in Takbir po uspešnem prvencu 2000 Fold iz leta '98 in težavami z založbo ironičnega imena Ideal, z grenkobo v srcu razšla. Vkup ju je spravila šele božja roka v obliki prometne nesreče, v kateri se je Takbir poškodoval, njegov bivši bandmate pa ga je po njej ves v skrbeh poklical. Beseda je dala besedo, beat je dal beat in vse skupaj je dalo album Megadef.
Ta se začne z najedojačim brenčanjem komarja, ki se prek metalizirane kombinacije basa in kitare preigra v naslovni komad, katerega sporočilo se v banalizirani verziji sliši nekako takole: styles of beyond smo d best, vsi k ste nas že kdaj zajebali pa nam lohk mirno popušite. z megadef bomo razstrelili sceno in vsi nam boste fowš ... A seveda je vse to povedano na precej bolj zabaven, fletno zariman način, z lepima, ne preveč agresivnima (a ravno prav grozečima) baritonoma obeh MC-jev, ki v nadaljevanju plošče marsikje spomnita na Rakima - a ne na vsebinski ravni, kjer Styles of Beyond pač ne ponujata kakšnega konceptualnega presežka. Prejkoslej gre namreč za vaje v slogu ali kako na 12 različnih načinov povedati že prej citirana stališča.
Glavni čar te plošče je v muziki in eleganci s katero se producenta DJ Cheapshot in Vin Skully sprehajata po zgodovini rock muzike in iz nje vlečeta melodije, kitarske riffe, basovske linije in sample ter jih opremita s hiphopovsko dodatno opremo: čvrstimi, kompaktnimi beati (ki včasih spomnijo na zlate čase House Of Pain) in nervoznimi, a polnimi skreči. Tu in tam fantje za popestritev razpoloženja skočijo še kam drugam, recimo na polje zajebancije iz 80's evropske synth-pop produkcije, nakar za hec parafrazirajo še kakšen ultra moderen cheesy beat a la 50 Cent ali Ruff Ryders. Vse to se zgodi v dobre tričetrt ure, brez fillerjev in brez določasnih pasusov. Mogoče prav zato dosežejo dandanes redko prisoten efekt, da namreč po izteku plošče zlahka še enkrat pritisneš play.
* * * *