Max Modic

 |  Mladina 7  |  Kultura

Dekleta z njegovega planeta

Gregor Hvastja, fotograf, snemalec, režiser in naš človek na dvoru svetovne industrije za odrasle

© Max Modic

Če bi te vrstice nizal za strokovno ali ožje specializirano publikacijo, denimo za kak zabavno informativni mesečnik seksualno eksplicitnega značaja, bi lahko profil Gregorja Hvastje strnil v enem samem stavku. Zapisal bi, da je Gregor Hvastja slovenski Pierre Woodman, in s tem zaključil uradni del predstavitve bržčas najbolj razvpitega slovenskega fotografa, ki s svojim resnično obsežnim opusom ni dvigoval samo obrvi strokovne javnosti. Velikokrat - često tudi nehote - mu je uspelo postaviti pokonci še specifične dele pretežno moške anatomije tistih ljubiteljev fotografske umetnosti, ki svojega osebnega okusa nikoli niso usklajevali z napotki in smernicami uradne kritike.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Max Modic

 |  Mladina 7  |  Kultura

© Max Modic

Če bi te vrstice nizal za strokovno ali ožje specializirano publikacijo, denimo za kak zabavno informativni mesečnik seksualno eksplicitnega značaja, bi lahko profil Gregorja Hvastje strnil v enem samem stavku. Zapisal bi, da je Gregor Hvastja slovenski Pierre Woodman, in s tem zaključil uradni del predstavitve bržčas najbolj razvpitega slovenskega fotografa, ki s svojim resnično obsežnim opusom ni dvigoval samo obrvi strokovne javnosti. Velikokrat - često tudi nehote - mu je uspelo postaviti pokonci še specifične dele pretežno moške anatomije tistih ljubiteljev fotografske umetnosti, ki svojega osebnega okusa nikoli niso usklajevali z napotki in smernicami uradne kritike.

Gregor je namreč od nekdaj zaprisežen častilec ženskega motiva, ki je že v obdobju amaterskega pritiskanja na sprožilec osvojil lekcijo o resnični vrednosti umetniškega akta. Vsak nadebudnež, ki med gledanjem skozi iskalo sramežljivo sanja o glamurozni fotografski karieri in lastnih posnetkih na naslovnicah uglednih svetovnih revij, se prej ko slej preizkusi tudi kot ustvarjalec aktov, kar hočeš nočeš pripomore k inflatornim procesom znotraj te klasične zvrsti izražanja. Umetniško videnje golega telesa, ki s sabo prinaša tudi tržni potencial, je že dolgo rezervirano za ozek krog zvenečih imen, zato v tej panogi nima smisla vztrajati in odkrivati Amerike, če nimaš res trdnih zvez ali dobrih prijateljev v falangi vplivnih recenzentov.

Druga pot, ki pelje iz fotografskega povprečja, je navidez lažja, v resnici pa ni prav nič manj naporna, saj so njeni nepregledni ovinki speljani mimo žanrskih pasti, v katerih poniknejo mnogi prehitri, neizkušeni in zaletavi fotografski talenti. Če živiš in ustvarjaš v mali Sloveniji, je ob tem nujno vzeti v zakup še dejstvo, da razpolagaš z izrazito omejenim naborom modelov za fotografske akte, ki bi za povrh odložili obleko samo pred umetniškim objektivom, medtem ko žanrskega malodane prezirajo.

No, Gregor je ta trend presenetljivo hitro zasukal sebi v prid. Eden od njegovih dolgoletnih prijateljev mi je zaupal, da ne pozna nobenega fotografa, ki bi bil sposoben tako hitro prepričati žensko, da se razgali pred kamero. Po Sloveniji krožijo urbane legende, ki pravijo, da je do leta 2005, ko je domnevno neznani storilec z ameriške plačljive spletne strani za odrasle sunil hudo vroče hardcore posnetke Playboyeve zajčice Ines Juranovič ter jih pospešeno spravil v javnost, Gregorju Hvastji v položajih najrazličnejših trdot poziralo kakih štiristo Slovenk. Dobro obveščeni tračarski viri omenjeno številko demantirajo in trdijo, da se je pred Gregorjevim fotoaparatom zvrstilo 'samo' dvesto razgaljenih Slovenk. Kakorkoli že, nagajivi nasmešek na obrazu redkobesednega Gregorja izdaja, da je resnica nekje vmes. In da bi v njegovih arhivih našli tudi slovenska imena in obline, ki so s časom postale medijsko neprimerno bolj izpostavljene, kot je bila zajčica Ines. Kdo bi to lahko bil, Gregor noče niti namigniti. O imenih ne govori. O dekletih in ženah, ki niso profesionalni modeli, se ne pogovarja, ne glede na to, ali so Slovenke ali kaj drugega. Res pa je, da pri nas s profesionalnimi modeli ni mogel sodelovati, ker jih za to zvrst fotografije ne premoremo, "modne piste in erotika pa se v Sloveniji med seboj izključujejo," mi je potožil pred tremi leti, ko je ravno pakiral pred selitvijo v tujino. Najprej v Budimpešto, nato v Prago in naposled v Brno, kjer je najel svoj studio in kjer ga že drugo leto zapovrstjo z vseh koncev sveta dobesedno zasipajo z naročili za trdoerotične fotoseanse, video posnetke in filme.

Dan odprtih vrat

Leta 2005, po seriji Gregorjevih posnetkov seksi učiteljic, natakaric, gospodinj, uslužbenk in povsem običajnih ambicioznih punc brez predsodkov, ki so jih 'oboževalci' s tujih trdoerotičnih portalov prelivali v domače medije, da bi jih čimbolj učinkovito razkrinkali in ponižali pred slovensko javnostjo, je življenje v Sloveniji zanj postalo preveč stresno. Modeli, s katerimi je bil dogovorjen za fotografiranje, so zaradi strahu pred morebitnim razkritjem kot po tekočem traku odpovedovali sodelovanje, tako da naročnikom ni mogel pravočasno dobaviti plačanega fotomateriala. Slovenska medijska rumenjava je namreč Gregorja uspešno 'povišala' v neke sorte seksualnega manijaka, ki pofuka vse, kar leze in gre, ter to še mimogrede pofotka, s točno določenim namenom: uničevati kariere in razdirati družine.

Gregor zagotavlja, da nobene punce, ki je pristala na sodelovanje, ni nategnil. Ne tako ne drugače. So pa mnogi nategnili njega, zato sprva ni ravno žarel od navdušenja nad idejo, da bi na slovenski kulturni praznik organizirali tridnevno ekskurzijo v Brno in v njegov studio pripeljal poln avtobus romarjev, ki jih zanima, kako se v resnici snemajo filmi za odrasle. Pogajalske pozicije je nato v korist (s)ekskluzivne popestritve tradicionalno duhamornega prešernovanja obrnil prvi erotični sejem na Slovenskem, ki se je navkljub številnim porodnim težavam lanskega decembra odvrtel v Celju in na katerem je bil Gregor Hvastja deležen nadpovprečne pozornosti - tokrat kajpada v pozitivnem smislu -, njegova fotomodelka Sexy Ally pa je s svojimi nastopi več kot uspešno konkurirala razvpiti nemški divi Vivian Schmitt.

Zaradi hude in neusmiljene konkurence, ki vlada v zabavni industriji za odrasle, so opazovalci izven najožjega kroga produkcijske skupine (da o novinarjih niti ne govorimo) na snemanjih trdoerotičnih filmov vse prej kot zaželeni. Razlogov je več, a najpomembnejša sta dva: prvič, razširjenost zmogljivih snemalnih naprav, ki v napačnih rokah omogočajo celo vrsto zlorab; in drugič, nastopajoči imajo vso pravico zahtevati višje honorarje, če se na setu pojavijo zunanji gledalci in poročevalci. "Naročnik sporoči svoje zahteve glede dolžine in zvrsti posnetkov, pove, koliko in kakšne igralce želi, ter navede število scen," je obiskovalcem razložil Gregor Hvastja v predsedniškem apartmaju, ki ga je v devetem nadstropju hotela s štirimi zvezdicami najel posebej za to priložnost. Brez dvoma zanimiv podatek za vse, ki še nasedajo čistunskim bajkam in povestim o zabavni industriji za odrasle kot o pogonu, ki na pol drogiranim, po možnosti ugrabljenim ženskam prisloni pištolo na čelo in jih prisili, da seksajo pred kamero, potem pa jih še prebiča in zaklene nazaj v kletko. "Alkohol in mamila na setu niso dovoljeni, kar vključuje tudi pogodba o sodelovanju. Če se pojavi kakršenkoli sum o tem, naročnik zavrne material. Od trenutka, ko sprejmem naročilo, posnetki niso več moja last. Ko je snemanje zaključeno, naročniku izročim vse, kar sem posnel, in nanj prenesem vse avtorske pravice."

Gregor je med našim obiskom snemal polurno sceno na bazenu za ameriškega naročnika. Kot je povedal, so Američani med najbolj zahtevnimi naročniki tako glede vsebine kot kakovosti posnetkov. Vsi nastopajoči, ki se, čeprav samo za sekundo, pojavijo pred kamero, morajo podpisati soglasje, da se strinjajo s svojim 'nastopom' na posnetku, akterje, udeležene v seksualno eksplicitnih prizorih, pa pred ali po snemanju, seveda na aktualnem prizorišču snemanja, čaka še fotografiranje z dvema različnima osebnima dokumentoma v roki.

(S)ekskurzija

Kar se prej omenjenega fotografiranja tiče, gre za ustaljen postopek, brez katerega ne morete nastopati v profesionalnem porno filmu, posnetem za evropski ali ameriški trg. Ali drugače, posnetkov z igralci, ki nimajo te kartoteke, vam nihče ne bo odkupil. Američani za povrh zahtevajo še fotografijo igralcev z naslovnico enega od kolikor toliko prepoznavnih dnevnih časopisov. "Naročnik tako dobi dokaz, da so bili posnetki resnično narejeni tistega dne, ki je naveden v pogodbi, in se zavaruje pred možnostjo, da bi mu kdo prodajal vnaprej posneti material."

Dionne in Tom, ki ju je Gregor izbral za vročo sceno ob bazenu predsedniškega apartmaja, sta preverjena in izkušena akterja. Dva izmed tisočev poklicnih spolnih delavk in delavcev, ki združujejo delo v češki industriji za odrasle. Zanesljiv trdoerotičen kader, zaradi katerega se ameriška, pa tudi zahodnoevropska porno filmarija pospešeno seli v dežele za nekdanjo železno zaveso. Z izborom preverjene ekipe je namreč moč prihraniti veliko časa, saj ne potrebuješ scenarija, zadostujejo zgolj osnovne iztočnice o načinu in zaporedju položajev pred začetkom snemanja, kako in kam se postaviti, da bo oko kamere čimbolj potešeno, pa najbolje obvladajo kar akterji sami. To pač spada v njihov opis del in nalog. Precej dela pri trdoerotičnih produkcijah imajo maskerke, saj obraz ni edini del telesa, ki ga je treba namejkapirati. Gregor je pred snemanjem z videokamero posnel še 'predigro', spremljajočo serijo fotografij, na katerih sta Dionne in Tom obstala v pozah, ki sta jih morala nato odigrati čimbolj kontinuirano in brez odvečnih rezov.

Gregorjeva navodila med fotkanjem so bila očitno izčrpna, saj je polurni prizor seksa posnel v takorekoč realnem času, daljši premor je sledil le pred finalnim posnetkom ejakulacije. Prepričani smo bili, da smo za zamudo pri money shotu krivi radovedni udeleženci te ekskluzivne ekskurzije, ki smo definitivno predstavljali orjaško motnjo pri Tomovi koncentraciji, toda Gregor nas je potolažil, da gre za pogost pojav, s katerim se srečuje v primerih, ko igralec pred snemanjem vzame viagro.

Dan pred ekskurzijo v Brno mi je Gregor po SMS-u sporočil, da je pravkar končal produkcijo, ki je trajala celih dvanajst ur, od devetih zjutraj do devetih zvečer. Na terasi predsedniškega apartmaja v Brnu je dodal še, da so taki dnevi zadnje čase bolj pravilo kot izjema. Da bi dobili karseda plastičen vtis o zahtevnosti poklica, ki ga opravlja, smo se pred prihodom dogovorili za par modelk, ki bi pozirale posebej za obiskovalke in obiskovalce iz Slovenije. Mimogrede, Gregor trenutno sodeluje s 160 modeli in med njimi so tudi Ally, Petra in Tereza, na katerih smo vadili naše fotografske spretnosti ter ostrenje objektivov. Ne vem za ostale, toda meni je že po pol ure zmanjkalo idej, kako in v kakšni pozi naj punce še pofotkam. Kaj bi bilo šele, če bi moral to početi dvanajst ur dnevno.

Začeli smo s Slovenkami, pa še končajmo z njimi. Drži, Gregor Hvastja jih še zmeraj fotografira. V soft in hard pozicijah. Tudi v Sloveniji. S to razliko, da mu jih zdaj ni treba več iskati in pregovarjati za poziranje. Zdaj one poiščejo njega in ga poskušajo pregovoriti, naj jih fotka. Jep, tako je to, če ti uspe v tujini...

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.